Autoglas
C3 AIRCROSS

Kada se vizual i snaga ujedine u lepršavost
Objavljeno 4. rujna, 2018.
C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6 definitivno je štedljiv automobil. Prosječna potrošnja na 100 km je samo nešto viša od 5 litara

Krenimo od vanjštine koju svi uoče na prvi pogled. I tu odmah moramo ponoviti ono što smo nekoliko puta izrekli - Francuzi definitivno znaju napraviti lijep i funkcionalan automobil! Ovaj put na sedmodnevni test došao nam je Citroën C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6. I ovaj model ima zabavne i svježe linije i namijenjen je prvenstveno mlađim kupcima. No, to ne znači da je Citroën odustao i od onih iskusnijih vozača.


Bilo da se kretao po autocesti, gradskim ulicama ili lokalnim cestama, vožnja je bila udobna. Udaljenost od 300-tinjak kilometara prijeđena je za dva i pol sata i imali smo dojam da se pogonski sklop ispod haube nije nešto oznojio. Testni model bio je opremljen najsnažnijim turbodizelskim motorom s četiri cilindra i obujmom od 1560 ccm snage 120 konjskih snaga. Motor je uparen s ručnim 6-brzinskim mjenjačem te Start&Stop sustavom. Motor je pogodan za međuubrzanja, pa testi C3 Aircros bez straha može prestići sporije vozilo ispred sebe. Što se tiče ovjesa on je udoban, no nije baš idealan za brzu vožnju kroz zavoje. To korisnicima ovog modela neće biti ni potrebno jer ovo nije sportski automobil, i to se od njega ne traži.
C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6 definitivno je štedljiv automobil. Iako smo na autocestama dosegli gotovo 700 kilometara tijekom testa, prosječna potrošnja na 100 kilometara bila je samo nešto viša od 5 litara. Odličan podatak!
Prostranost

Testirani C3 Aircross definitivno je prostran za svoju klasu. Točno je, dizajn se oslanja na C3, no C3 Aircross je ipak podosta veći. Gledajući dimenzije, Aircross je od C3 duži za 16 centimetara, viši za 13 cm, dok je i međuosovinski razmak narastao za 5,4 cm (260,4 cm) što pridonosi prvenstveno prostranijoj unutrašnjosti.
Vozaču se pri pokretanju automobila odmah ukazuje dobro poznati “head-up” zaslon, na kojemu se očitava brzina automobila. Upravljač dobro leži u rukama i ima “gumbića” baš koliko treba. Od novotarija tu je mogućnost bežičnog punjenja mobitela, koji se nalazi ispod komandne ploče, ispred mjenjača. Sjedala za vozača i suvozača udobna su i funkcionalna, a isto se može reći i za stražnju kliznu klupu, koja se može pomaknuti za 15 centimetara. Dobra vijest za dugajlije. Ovisno o prostoru koji treba osobama na stražnjim sjedalima varira i prtljažni prostori, od 410 do 520 litara. Maksimalan obujam prtljažnika, kada se sruše stražnja sjedala, iznosi respektabilnih 1289 litara.
U serijskoj opremi tu je ESP, Hill-holder, šest zračnih jastuka i dva ISOFIX priključka, dok će sustav Active Safety Brake za autonomno kočenje biti dostupan tek na vozilima proizvedenim od siječnja ove godine. Od serijske opreme tu su i lijevani 16-colni naplaci, automatski klima-uređaj, infotainment sustav s navigacijom i 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, elektropodizači svih prozora, pomoć pri parkiranju otraga, unutrašnji elektrokromatski retrovizor, LED dnevna avjetla, automatsko aktiviranje brisača, klizna klupa otraga te putno računalo.
Motorizacija

C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6 opremljen je najsnažnijim turbodizelskim motorom s četiri cilindra i obujmom od 1560 ccm snage 120 KS, a koji je uparen s ručnim 6-brzinskim mjenjačem te Start&Stop sustavom. Motor je u kombinaciji definitivno izdržljiv i štedljiv. Okretni moment je 300 Nm koji je dostupan već od 1750 o/min. S obzirom na masu od 1200 kilograma, testni se automobil odlično nosio s težinom samog automobila, gotovo jednako bio u njemu samo vozač ili pet osoba.

Brojke na testu izgledaju ovako, do stotke mu je trebalo deset sekundi, a najveću brzinu od 183 nismo pokušali dostići. U kratkom testu na pisti zračne luke na osječkom području bez problem smo dostigli brzinu od 165 km/h. Bez problema smo mogli i brže, ali ta brzina jednostavno nije potrebna testnom C3 Aircrossu. Za autora teksta koji ne spada u sportske vozače koji teže velikim brzinama, mjenjač je bio iznenađujuće precizan, a hodovi nisu dugački. Ima šest stupnjeva prijenosa, što u konačnici osigurava štedljivost. Kada je posrijedi privlačenje novih kupaca, sa sigurnošću možemo reći kako Francuzi definitivno misle ozbiljno.
Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
VELIKA MOGUĆNOST PERONALIZACIJE
Testni Citroen C3 Aircross imao je zanimljivu kombinaciju boja koje mu odlično pristaju, kao i 17-inčne aluminijske naplatke, a narančasti detalji oko svjetala i narančasti krovni nosači stavljaju točku na i, no iako je dizajnerski zanimljivo rješenje, naljepnice na stražnjim bočnim staklima umanjuju vidljivost kod promjena traka. Crna plastična zaštitna obloga proteže se oko čitavog ruba vozila, a isprekidana je sa srebrnim dijelovima na prednjem i stražnjem odbojniku i svojim izgledom vizualno dodatno odiže automobil od tla, koji je inače udaljen 18 centimetara. Kupac može inače birati između osam boja karoserije, tri boje krova i četiri paketa boja prema želji. Personalizacija je osmišljena u najsitnijim detaljima: prozori u trećem redu s efektom žaluzine, krovni nosači u boji retrovizora, ukrasni umetci za prednja svjetla i za središnji dio kotača.
CIJENA TESTNOG MODELA 191.119 KN
Osnovna cijena testnog modela Citroën C3 Aircross Shine BlueHDi 120 S&S BVM6 je 150.971 kuna. Od brojne dodatne opreme ima metalik boju – 3000 kn, uređenje Hype Mistral - 5500 kn, Paket Techno – 6900 kn, Paket Family – 2000 kn, dvobojnu karoseriju u Ink crnoj boji – 2000 kn, rezervni kotač smanjenih dimenzija – 800 kn, panoramski stakleni krov - 6900 kn, Grip Control – 3900 kn, pomoć pri parkiranju sprijeda + kamera za vožnju unatrag – 3500 kn te pristup i pokretanje bez ključa – 2000 kn. Cijena testiranog modela tako u konačnici iznosi 191.119 kuna. U ponudi je s pet godina jamstva ili 80 000 km.