Autoglas
PICK-UP FORD RANGER RAPTOR

Američki steroidi za europsko tržište
Objavljeno 4. rujna, 2018.
Izvedba koja se skriva s dodatkom u imenu Raptor, otkriva jednog od najuspješnijih pick-up modela u furioznom izdanju

Svjetlo dana nedavno je ugladao robusni pick-up Ford Ranger Raptor. “Amerikanac” će na Starom Kontinentu i kod okorjelih ljubitelja terenskih vozila izazivati strahopoštovanje jer podržava otvoreni, avanturistički stil života koji traži uzbuđenje i može se nositi s najtežim off-road uvjetima.


Tržište pick-up vozila, koje je nekad bilo rezervirano uglavnom za Sjedinjene Američke Države i općenito sjevernoamerički kontinent, u posljednjih se dvadesetak godina žestoko proširilo i na ostale dijelove svijeta. Jasno, ta je revolucija išla paralelno sa sve znatnijim utjecajem SUV-ova na cjelokupno tržište. No, s tim širenjem crossovera, što pick-up automobili dominantno i jesu, dolazile su i nove obveze za te moćnike koji, osim putnika, moraju prevoziti i znatnije količine tereta. Morali su naime u kabinama postajati sve izdašnijima, morali su taj dio vozila dovoditi skoro pa u limuzinski sklad.

Predator

A sve je to dobro poznato i jednom od najvažnijih svjetskih proizvođača automobila - Fordu. On je dakako dokazan i u pick-up programu, a ovih se dana svom poznatom Rangeru odlučio dati još moćniji, snažniji i upečatljiviji dojam. "Složena" je tako verzija Raptor, koja kao da želi poručiti - ja sam nezaustavljiv! Uostalom, prevedeno na hrvatski "raptor"« znači – predator. Ali jednako tako poručuje da ni na uobičajenim prometnicama neće biti ni najmanje benigan, da je brz i spreman za nadmetanje i takve vrste. S druge strane unutrašnjost definira čisti luksuz. Od presvlaka sjedala do mogućnosti spajanja pametnih telefona, što danas jest raširena pojava kod novih automobila, no pick-upovi za nju do sada baš i nisu marili.
Motor koji koristi je dizelaš s četiri cilindra smještenih u dvije litre zapremine. Razvija velikih 213 KS uz maksimalno 500 Nm okretnog momenta. Motor inače dolazi iz Fordove EcoBlue obitelji, tako da zadovoljava i stroge ekološke standarde današnjice. Mjenjač je automatski s deset stupnjeva prijenosa.
Mačistička oaza

Pogon ima nekoliko opcija, od onog na zadnju osovinu koji je dovoljan u uobičajenim uvjetima vožnje, preko integralnog pogona na sve kotače, sve do inače rijetke opcije kod SUV-ova – blokadu diferencijala kako bi se moglo savladavati najteže prepreke. Elektronsko podešenje trakcije moguće je na vrlo jednostavan način – elektroničkim putem preko čak šest ponuđenih opcija koje uvažavaju većinu poznatih podloga – od snijega do stjenovitih prepreka.

U svakom slučaju, jedna do posljednjih »mačističkih« oaza u sve feminiziranijem svijetu na četiri kotača. Raptor se u Europi službeno predstavio europskoj publici na Gamescom sajmu, u Kölnu. Nije bez vraga baš predstavljen na sajmu igrica, razlog je suradnja Forda i Microsofta, kojim će se ovaj Raptor pojaviti i u megahitu poput – Forza Horizon 4. Koliko je ovaj Ranger Raptor ekstreman govore ovi podaci. Primjerice ventilirani prednji diskovi promjera su 332 mm, dok će teške puteve prolaziti uz pomoć BF Goodrich guma dimenzija 285/70 R17 posebno razvijene baš za Ranger Raptor. Novi Ranger Raptor trebao bi se pojaviti krajem jeseni, početkom zime u domaćim salonima.
Milan Bugarić
Šest režima vožnje
Vozači Ford Ranger Raptora moći će odabrati jedan od šest režima vožnje. To su Normal (udobnost i ekonomičnost), Sport, Grass/Gravel/Snow (trava, šljunak, snijeg) Mud/Sand (blato/pijesak), Rock i Baja (brza off-road vožnja). Novi Ranger Raptor ima automatski mjenjač s deset stupnjeva prijenosa. Napravljen je od čelika visoke čvrstoće, aluminijskih legura, sve kako bi se smanjila masa, a optimizirala izdržljivost. Dobro je znati, mjenjač uključuje i funkciju "Live in Drive", s brzim promjenama prilikom proklizavanja.
213

konjskih snaga isporučuje motor Ford Ranger Raptora
10

stupnjeva prijenosa osigurava automatski mjenjač
Raptor se u Europi službeno predstavio europskoj publici na Gamescom sajmu, u Kölnu