Autoglas
SPORTAŠ JE OŽIVIO

BMW predstavio novi Z4, auto koji sportaši - obožavaju
Objavljeno 28. kolovoza, 2018.
Nova generacija bavarskog roadstera otkrivena je u Z4 M40i First Edition izvedbi

Dugo se najavljivao, još se više pričalo o njemu. Čak su i u BMW Weltu u Munchenu postavili prototip, koji uvelike, kako se pokazalo, nalikuje na nedavno predstavljenu drugu generaciju Z4. Nova generacija bavarskog roadstera otkrivena je u Z4 M40i First Edition izvedbi.


Glavne karakteristike vanjskog dizajna novog Z4 su široka obiteljska maska, veći otvori za usis zraka, prema natrag povučena svjetla te dugački poklopac motora. Također, ističu se položenije vjetrobransko staklo, veliki otvori za hlađenje u prednjim blatobranima te u stražnjim branicima, a tu su i dva završetka ispuha, u poklopac prtljažnika integrirani stražnji spojler s trećim kočničkim svjetlom, kao i vrlo uska stražnja svjetla. Najveću novost u odnosu prema prethodniku čini vraćanje platnenog sklopivog krova. Novi BMW Z4 izgleda mnogo bolje s boka, ali možda i malo previše profinjeno za automobil koji bi trebao predstavljati BMW-ov sportski model. Oštri rubovi koji su se isticali na konceptu imali su nešto jaču "poruku". Dobra vijest je svakako stražnji dio koji nadoknađuje nedostatak stila na drugim segmentima. Odlično je dizajniran i stražnji difuzor koji privlači pažnju. Na fotografijama se vidi i da automobil ima dosta crnih sjajnih detalja.
Naglašeni detalji ostali su i na serijskom modelu, koji se na predstavljenoj izvedbi vozi na 19-colnim kotačima. Mnoge novi Z4 podsjeća na Fiat 124 Spider, samo što prepoznatljiv ”grill” ipak čini znatnu razliku, kao i sve ispod lima. Unutrašnjost je također u detaljima koje možemo proglasiti da pripadaju novim bavarskim modelima (serija 8, a izgledno je i da će serija 3 biti u tom duhu). Pogonski dio u M40i izvedbi donosi čak 340 KS iz 6-cilindarskog sklopa, koji se otpremaju na stražnju osovinu i od Z4 prave pravog jurišnika. Tako će 100 km/h uhvatiti za samo 4,6 sekundi. Za vožnju kao na tračnicama bit će zadužen sportski prilagodljiv ovjes, dok će se za ukopavanje na mjestu brinuti – kočnice iz M Sport programa. Raspored mase na osovine je 50 naprema 50.
Premijerni nastup zakazan je na Salonu automobila u Parizu u rujnu, a prodaja će krenuti u prvoj polovini iduće godine.
Milan Bugarić
// pretpremijera //
Novi je kokpit i središnji zaslon
U unutrašnjosti se vidi novi kokpit s digitalnom instrumentnom pločom i novim sportskim upravljačem te veći središnji zaslon iDrive infotainmenta. Z4 M40i First Edition moći će se pohvaliti posebnom opremom uključujući i Frozen Orange boju, 19-colne lakometalne naplatke, prilagodljiva LED svjetla, kožne presvlake sjedala, audiosustav Harman Kardon i sl.