Autoglas
AUTOMOBILSKO TRŽIŠTE

Bliže se radikalne promjene
Objavljeno 28. kolovoza, 2018.
Broj automobila do 2030. znatno će se smanjiti u svijetu, a električnih će biti više od 55 %

Prema istraživanju PwC-a, automobilsko tržište 2030. godine suočit će se s radikalnim promjenama. Kao rezultat novih koncepata dijeljenja, broj automobila mogao bi pasti s 280 na 200 milijuna u Europi te s 270 na 212 milijuna u SAD-u. Nasuprot tome, očekuje se da će u Kini broj vozila porasti na 280 milijuna vozila u 2030. godini s današnjih 180 milijuna.


Izvješće PwC-a “eascy – Pet dimenzija transformacije automobilske industrije” donosi niz naizgled kontradiktornih nalaza. Primjerice, dok bi 2030. godine broj vozila u Europi i SAD-u mogao dramatično pasti, promet na cestama postat će još gušći. A iako će broj novih registracija znatno porasti, mnogi konvencionalni proizvođači i dobavljači bit će pod pritiskom.
- Ova slika samo je naizgled kontradiktorna. U ovoj automobilskoj revoluciji mnoga će se pravila na koja je industrija naviknula tijekom mnogih desetljeća preokrenuti naglavačke - kaže Felix Kuhnert, PwC-ov globalni voditelj usluga za sektor automobilske industrije.
Izumiranje benzina i dizela

- Za samo nekoliko godina današnji standard, u kojem se većina ljudi vozi u vlastitom vozilu, bit će samo jedan od mnogih koncepata mobilnosti - kaže Christoph Stürmer, glavni globalni analitičar za izvješće PwC Autofacts. Istraživanje PwC-a predviđa da će već 2030. godine više od jednog od tri prevezena kilometra biti u nekom od mnogih oblika “dijeljenja”. Ovaj trend kombinirat će se s dva megatrenda u automobilskoj tehnologiji – elektrifikacijom voznih sustava i velikim postignućima u razvoju samovozećih automobila. Prema scenariju PwC-a, do 2030. godine 55 % svih novih vozila mogli bi biti električni automobili, dok će konvencionalni motori s unutarnjim izgaranjem polagano izumirati.
Očekuje se da će se ovi događaji u Europi i SAD-u odvijati manje-više usporedno. Nasuprot tome, u Kini će do prodora dijeljene i autonomne mobilnosti doći brže nego na Zapadu. To bi Kinu moglo učiniti vodećim tržištem za transformaciju automobilske industrije. “Različiti trendovi međusobno će se poticati”, navodi Christoph Stürmer, dodajući da su električna vozila manje podložna kvarovima zahvaljujući jednostavnijem pogonu.
Ključne odluke

Povezivanje raznih megatrendova značit će da će se cestovni promet u cjelini radikalno promijeniti. Uz sve veći broj ljudi koji se okreću modelima dijeljenja automobila, vjerojatno će do 2030. godine biti znatno manje vlasnika automobila. Međutim, istovremeno će se individualni promet masovno povećati. Osobna kilometraža u Europi mogla bi do 2030. godine narasti za 23 % na 5,88 milijardi kilometara. Prognoze predviđaju povećanje od 24 % u SAD-u i 183 % u Kini.
Milan Bugarić
// Budućnost //
Dijeljenje automobila
Uz neupitni svjetski rast stanovništva, jedan od razloga za dijeljenje automobila u budućnosti je i to što će samovozeće automobile koristiti i ljudi koji danas ne voze. Još je jedan razlog taj što razvoj potpuno autonomnih automobila znači da će vjerojatno postojati i prazne vožnje, jer je jasno da će “taksiroboti” morati putovati s točke A do točke B kako bi preuzeli nove putnike.
Mobilnost više nije proizvod već usluga
Automobilske grupe i njihovi dobavljači morat će donijeti ključne odluke u idućim godinama, vjeruje PwC-ov Christoph Stürmer. S jedne strane, dok se moraju boriti sa sve nižim maržama – uglavnom zbog pritiska velikih operatora flota vozila – istovremeno će morati znatno povećati svoja ulaganja u nove tvornice, elektromobilnost i druge megatrendove.

U ovome scenariju jedine tvrtke koje dugoročno mogu opstati su ili one koje se ističu kao jasne vođe u inovacijama na strani proizvoda ili one koje prepoznaju da mobilnost više nije proizvod već usluga usluga klijentima za ugodnu i jeftinu vožnju.
Možda ste propustili...

DANAS JE IPAK MUDRIJE IMATI ALUMINIJSKI SET I ZA ZIMU

Aluminijski naplatci mogu i zimi

ZA VLASNIKE MAZDINIH VOZILA

Pogodnosti na servis Mazdi u Atenzi Osijek