Magazin
ZAMKE PUTOVANJA

Neumoljiva statistika: 84 % putnika iz Hrvatske žali za propuštenim prilikama
Objavljeno 25. kolovoza, 2018.

Bilo da je riječ o putovanju u daleku zemlju koje su trebali rezervirati, bilo o onom izletu autom na koji su trebali otići, istraživanje Booking.coma otkriva da zaprepašćujućih 84 % putnika iz Hrvatske žali za propuštenim prilikama.


Više od dvije trećine putnika iz Hrvatske (69 %) odlazak na godišnji odmor potaknuo je da uvedu znatne životne promjene. Njih 15 % kaže da je pronašlo svoju svrhu ili strast u životu, 17 % ih je nadvladalo velik strah, a 15 % naučilo novi jezik. Putovanje može biti korisno i za fizičko i za mentalno zdravlje - 69 % putnika iz Hrvatske navelo je kako je putovanje imalo pozitivan učinak na njihovo mentalno zdravlje, a 35 % ih je odlučilo poboljšati svoje fizičko zdravlje.
Kada je riječ o putovanjima, gotovo tri četvrtine (71 %) globalnih putnika žale za propuštenim prilikama, što raste na 82 % kod pripadnika generacije Z (18 - 24 godine). Šest od sedam putnika iz Hrvatske žali za propuštenim prilikama u vezi s putovanjima (84 %). Međutim, putovanje može promijeniti život svim generacijama, jer 15 % putnika iz Hrvatske kaže da je na putovanju pronašlo svoju svrhu ili strast, 17 % ih je pobijedilo velik strah i 13 % naučilo novi jezik.
Globalni lider u povezivanju putnika s najširim izborom nevjerojatnih smještajnih objekata, u suradnji s tvrtkom, ili najbržim offline uređajem za prijevode, proveo je istraživanje na uzorku od 20.500 globalnih putnika, među kojima su i putnici iz Hrvatske, te otkrio da propuštene prilike putnika iz Hrvatske najčešće uključuju sljedeće: nije se dovoljno često putovalo (74 %), nije se više putovalo u mladosti (48 %), nije se išlo na više dalekih putovanja (41 %), nije se putovalo u udaljenija i zabačenija odredišta (38 %), nije se više istraživalo u posjećenim zemljama (32 %) i nije bilo više pustolovina na putovanjima (32 %).
SUOČAVANJE S PREPREKAMA

Generacija Z (rođeni između 1995. i 2009.) najviše žali, pri čemu više od trećine putnika iz Hrvatske u toj skupini smatra da nije bilo dovoljno pustolovno na putovanju (39 %), a troje od njih deset (39 %) što nije putovalo u udaljenija odredišta. Također, nije iznenađenje da je 41 % putnika selfie generacije iz Hrvatske (od 18 do 24 godine) uznemireno jer ne fotografira dovoljno na putovanju. Taj je postotak 34 % za sve ispitanike iz Hrvatske ukupno.
Unatoč osjećaju žaljenja, koji uglavnom proizlazi iz naizgled nepremostivih prepreka zbog jezika, troškova, uputa i sigurnosti u nepoznatom, pet od osam putnika iz Hrvatske (62 %) prebrodilo je svoje strahove od putovanja u novo odredište i ipak se odlučilo za to putovanje. Milenijalci iz Hrvatske najspremniji su suočiti se s preprekama koje ih sputavaju da odu na putovanje, uz dvije trećine (66 %) putnika koji su nadvladali ono što ih zabrinjava. To ima pozitivan učinak jer je potaknulo 48 % putnika iz Hrvatske da više putuju u budućnosti, 61 % ih je steklo više samopouzdanja u životu, a 43 % osjećaj osobnog ispunjenja. Putovanje jača postojeće i stvara nove prijateljske odnose - gotovo trećina putnika iz Hrvatske (33 %) zbližila se s obitelji, a dvoje od pet putnika iz Hrvatske (41%) sklopilo je dugotrajna prijateljstva dok je bilo na godišnjem odmoru.
ŽIVOTNE PROMJENE

Više od dvije trećine putnika iz Hrvatske (69 %) odlazak na godišnji odmor potaknuo je da uvedu znatne životne promjene, a taj postotak raste na 76 % među osobama između 18 i 24 godine. Petnaest posto putnika iz Hrvatske kaže da je pronašlo svoju svrhu ili strast u životu, 17 % ih je nadvladalo velik strah, a 15 % naučilo novi jezik. Putovanje može biti korisno i za fizičko i za mentalno zdravlje - 69 % putnika iz Hrvatske navelo je kako je putovanje imalo pozitivan učinak na njihovo mentalno zdravlje, a 35 % ih je odlučilo poboljšati svoje fizičko zdravlje.

Istraživanje koje je naručio Booking.com neovisno je provedeno na uzorku odraslih osoba koje su bile na putovanju u posljednjih 12 mjeseci/planiraju otići na putovanje u sljedećih 12 mjeseci. Ukupno je anketirano 20.500 sudionika - više od 1000 iz Australije, Njemačke, Francuske, Španjolske, Italije, Kine, Brazila, Indije, SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva, Rusije, Indonezije i Kolumbije te više od 500 iz Japana, Novog Zelanda, Tajlanda, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Tajvana, Meksika, Nizozemske, Švedske, Singapura i Izraela.
Priredio: Darko JERKOVIĆ
Globalna pokrivenost
Podsjetimo, Booking.com B.V. osnovan je 1996. u Amsterdamu te se od male nizozemske startup tvrtke razvio u jednu od najvećih online tvrtki na svijetu. Booking.com je dio grupe Booking Holdings (NASDAQ: BKNG) i broji više od 17.000 zaposlenika u 198 ureda i 70 zemalja diljem svijeta. U Booking.com-u nude najveći izbor nevjerojatnih smještajnih objekata, uključujući apartmane, kuće za odmor i obiteljske objekte s doručkom pa sve do resortova s 5 zvjezdica, kućica na drvetu pa čak i iglua. Booking.com stranica i mobilne aplikacije dostupne su na 43 jezika, nude više od 27 milijuna smještajnih jedinica u više od 130.000 odredišta u 227 zemalja i teritorija diljem svijeta. Na platformi Booking.com-a svaki dan rezervira se više od 1,5 milijuna noćenja. Bez obzira na to putuju li poslovno ili privatno, putnici mogu brzo i jednostavno rezervirati savršen smještaj, bez naknada za rezervaciju i uz jamstvo vraćanja razlike u cijeni. Korisnici mogu kontaktirati Booking.com 0-24 i zatražiti podršku na 43 jezika...
Možda ste propustili...

TEMA TJEDNA: EKSPERIMENTALNA FAZA KURIKULARNE REFORME (II.)

Martina Horvat: Reforma se ne može dogoditi preko noći

TEHERANSKI GORDIJSKI ČVOR (II.)

Muffini za naftu