Osijek
MODEL DIJELJENOG PRIJEVOZA

Od bicikla do električnog
auta - izaberite!
Objavljeno 24. kolovoza, 2018.
Korisnici GPP-ove smartice moći će birati između autobusa, tramvaja, električnog auta i bicikla. I to za 11 kuna

Na sve brže rastući trend takozvanog dijeljenog prijevoza nisu mogli ostati imuni ni u osječkoj gradskoj upravi. Tri su projekta, u okviru europskih izvora financiranja, u fazi realizacije, a s konkretnim učincima počet će se iduće godine. Srećko Kukić, pomoćnik pročelnice Upravnog odjela za programe Europske unije Grada Osijeka, navodi kako se prvi projekt realizira kroz Interreg program i riječ je o usklađivanju voznih redova sustava javnog prijevoza u pet zemalja središnje Europe.


- Namjera je da se u gradovima i regijama partnera okupljenim u projekt Shareplace u okviru programa Interreg Središnja Europa u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Njemačkoj i Hrvatskoj usklade, ili bar što učinkovitije uvežu vozni redovi prvo u javnom prijevozu, a potom u dijeljenom prijevozu kroz automobile i bicikle kako bi bilo što jednostavnije doći iz mjesta u mjesto. Primjerice, kako iz njemačkog Ulma što jednostavnije prvo doputovati do Osijeka, a potom i do željene adrese u našem gradu - pojašnjava Kukić. Obrazlaže potom kako je ideja ujediniti vozne redova da bi se bez prevelikih rupa u čekanja u takozvanom konvencionalnom prijevozu (željeznica, autobusi), i uz kombinaciju takozvanih privatnih oblika "šeranja" dođe do željene adrese. U tu svrhu kreira se aplikacija koja će biti dostupna iduće godine. Vrijednost je projekta dva milijuna eura, a udjel Grada Osijeka je 190 tisuća kuna.

Električni automobili

Sljedeći je projekt logičan nastavak na Shareplace, riječ je o modelu car sharinga.
- Kroz Life program, Grad Osijek realizira projekt "I Share" u kojemu će Osječanima - korisnicima javnog prijevoza i aplikacije smartica na raspolaganju biti osam električnih automobila. Putem aplikacije, dakle smartice, klijent će moći rezervirati automobil i odvesti se unutar grada od točke a do točke b. Odnosno od mjesta do mjesta gdje će biti stajališta ovih automobila. Za sada je u planu da budu četiri stanice gdje će ujedno biti električne punionice, a uvjet je da to bude prostor gradskih parkirališta - kazuje naš sugovornik.
30 min. - 11 kn

Predviđena je cijena usluge 11 kuna za 30 minuta (koliko košta i karta za gradski autobus i tramvaj), maksimalno će automobil korisniku biti na raspolaganju dva sata. Uvjet za korištenje je pametni mobitel kojim će se putnik identificirati, i aplikacija smartica. Od ovih osam automobila četiri će tijekom prijepodneva biti za potrebe gradskih službi. Vrijednost je ovog projekta dva milijuna eura, udjel Grada iznosi 450 tisuća eura.
I posve logično, treći projekt koji je kompatibilan s prethodnim dvama, projekt je dijeljena bicikala. Dakle, sustav mreže gradskih bicikala. Izrađene studije za ovu namjenu pokazale su kako bi za potrebe Osijeka bilo potrebno 175 bicikala.
- A tu govorimo o 125 mehanički pokretanih i 50 električnih bicikala. Njihova stajališta, ukupno 25, bit će ravnomjerno raspoređena po cijelom Osijeku, uključujući i naselja Višnjevac i Tenja - zaključno će Kukić.
Dario Kuštro
grad
TRI PROJEKTA IZ EU IZVORA FINANCIRANJA
NA SMARTICI BIRANJE VRSTE PRIJEVOZA...
Projekt javnih bicikala realizira se kroz ITU mehanizama, a pozitivno iskustvo Osijeka bilo bi podijeljeno s drugim članovima urbane aglomeracije. Namjera je da se ovaj projekt oživotvoriti u rujnu 2019. godine.

Tehnički operater procesa dijeljenja auromobila i bicikala bit će GPP-e.

- U konačnici, korisnici aplikacije smartica na svojim mobitelima moći će birati hoće li za uslugu javnog prijevoza u Osijeku za istu cijenu koristiti autobus, tramvaj, automobil ili bicikl - zaokružuje ovu priču Kukić.
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana