Novosti
AUTOCESTA DO GRANICE S BOSNOM

Na mostu Svilaj grade se stupovi u koritu Save
Objavljeno 22. kolovoza, 2018.
Hrvatska i BiH prema sporazumu zajednički financiraju gradnju mosta

Sredinom srpnja reportažno smo izvjestili o stanju radova na dionicama autoceste "prije" i "poslije" mosta na rijeci Dravi kod Petrijevaca, odnosno, o realizaciji dionica autoceste Slavonike u smjeru Baranje. Ondje se očekuje i nastavak gradnje prema Belom Manastiru, a potom i prema granici s Mađarskom, također u punom profilu autoceste. No, istodobno se radi i na drugom, južnom kraju Slavonike, prema granici s Bosnom i Hercegovinom.


Most Svilaj preko rijeke Save također je sastavni dio dionice autoceste Beli Manastir - Osijek - Svilaj koja predstavlja dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora 5C. Ovaj je most i kontaktna točka autocestovne mreže Republike Hrvatske i Federacije Bosne i Hercegovine, pa je jasno kako se uz Hrvatske autoceste ispred hrvatske strane, kao investitor ovog važnog infrastrukturnog objekta nalazi i Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine. Budući da je riječ o zajedničkom naručitelju, sukladno međudržavnom sporazumu, Hrvatska te Bosna i Hercegovina zajednički sufinanciraju gradnju mosta s po 50 posto. Ugovorena vrijednost je 22,3 milijuna eura, a RH sudjeluje u financiranju u iznosu od 11.2 milijuna eura. Od toga je dio od 57,97 posto financiran iz kredita Europske investicijske banke i bespovratnim sredstvima iz CEF fonda koji je namijenjen upravo ulaganju u infrastrukturne prioritete Europske unije u području prometa.
Konstrukcijski - 660 metara dugački most sastoji se od šest stupišta, spregnute čelične konstukcije i betonske ploče. Glavni raspon preko rijeke Save širine je 130 metara. Most se sastoji od dva usporedna objekta, svaki za lijevi i desni trak autoceste. Predviđeno je ukupno šest voznih traka, tri u svakom smjeru (širine 3,50 m), bez zaustavne trake i sa zaštitnim prometnim pojasevima od 0,5 m s obje strane. Kada se ondje bude odvijao promet, predviđeno je ograničenje brzine na 80 km/h.
Gradnja mosta počela je u rujnu 2016. godine. Dovršeni su radovi na gradnji stupišta S1, S2, S5 i S6 (po dva s obje strane obale) i montaži čelične konstrukcije u četiri, od ukupno sedam polja mosta.
Iz HAC-a navode kako je temeljenje stupova riješeno na način da je naglavna greda pravokutnog oblika oslonjena na 24 do 36 armirano betonska pilota. Armirano betonski piloti promjera su 150 centimetara i duljine 18 metara. Ukupna masa čelične konstrukcije iznosi 5300 tona i trenutačna faza dovršenosti iznosi 51 posto. U tijeku je izvedba zaštite građevnih jama na stupištima S3 i S4 koja se nalaze u koritu rijeke Save i predstavljaju kritični put gradnje mosta Svilaj.
Gradnja mosta ugovorena je s poslovnom udrugom Hering d.d. Široki Brijeg (BiH) i Viadukt d.d. Zagreb, rok dovršetka je ljeto 2019. godine. Dužina dionice autoceste koja će povezivati dvije države iznosi deset kilometara.
Dario Kuštro
KLJUČNI PODACI
660

metara dužina je mosta koji se sastoji od šest stupišta, spregnute čelične konstukcije i betonske ploče

130

metara širok je glavni raspon preko Save

2

usporedna objekta činit će most, po jedan za svaki trak autoceste

6

voznih traka predviđeno je na mostu, po tri u svakm smjeru

80

kilometara na sat bit će ograničena brzina na mostu

22,3

milijuna eura ugovorena je vrijednost objekta
Koridor 5C ujedno je i dio europske mreže autocesta s oznakom E73 koja sjever Europe povezuje s Jadranom
Najčitanije iz rubrike