Zdravlje
PLIVATI MOGU I LJUDI SA ZDRAVSTVENIM TEGOBAMA

Ljeto je idealna prilika da se na lak način razgibate u vodi ili moru, bez upala mišića i znojenja
Objavljeno 20. kolovoza, 2018.
Ljeto je idealna prilika da se na jednostavan i lak način razgibate u vodi ili moru, bez upala mišića i znojenja, a vaše tijelo će vam biti izuzetno zahvalno, ponajviše srce. Zaronite u vodu i otkrit ćete skupine mišića koje ste zanemarivali ili niste ni znali da postoje. Plivanje je drugačija vrsta vježbe nego npr. hodanje. Hodanje jača donji dio tijela dok plivanje jača gornji dio tijela.
Ako vam je bitno znati koliko ste otplivali, orijentirajte se na plažu po dužini ili od jedne bove do druge.
U bazenu plivajte po dužini bazena. Ali i plivanje iz zabave, bilo u bazenu, jezeru ili moru, ima svoje blagodati.
Voda daje nježan prirodni otpor, a jačina tog otpora ovisi o tome koliko ste plovni - umijeće plivanja, težina...
Počnite s malo dubljim plićakom dok se ne uvježbate pa krenite malo dublje. Kanu, kajak ili veslanje odlične su vježbe na vodi, dobre i za rijeke. Grade središnju mišićnu snagu u rukama, torzu i nogama. Mnoge riječne lokacije iznajmljuju kanue i kajake na sat pa se možete zabavljati vježbajući onoliko koliko je vama ugodno. Ako vam sve ovo zahtijeva previše planiranja za plažu, i pedalina će dobro doći. Ne zaboravite na picigin i odbojku u vodi. I uživajte u vodi i aktivnoj morskoj zabavi. Na jesen ćete uživati u isklesanoj figuri. Kao i na kopnu, aktivnosti u vodi ili moru prilagodite svom zdravstvenom stanju i kondiciji, ne skačite u vodu, osobito ako ne poznajete teren ili je voda hladna, te puna želudca.
Vježbanje u vodi neagresivan je način tjelovježbe te je pogodan i poželjan za sve generacije.
JAČA CIRKULACIJU I BRZO VRAĆA KONDICIJU

Tjelovježba u vodi izvrsna je za razvoj i jačanje, pokretljivost i zdravlje krvožilnog sustava.
Voda pruža otpor te na taj način jača mišiće. Zato u vodi nisu potrebna dodatna opterećenja.
Nema opterećenja za zglobove jer voda rasterećuje te mogu vježbati i ljudi sa zdravstvenim tegobama. Dok sjedite i sunčate se u plićaku, tabanom kotrljajte oblutak i tako masirajte stopala koja cijelu godinu mučite u uskim cipelama i štiklama
Tijekom vježbanja u vodi opušta se cijelo tijelo, sprječava nastanak celulita i popravlja disanje.
Dok ste u bazenu ili, još bolje, u moru, lagano masirajte mišiće nogu i ruku. Dok se ne razradite, ne plivajte daleko, osobito ne sami kako vas ne bi uhvatio grč u nozi, a potom i panika.
JEDITE LAGANU HRANU

Ljetni jelovnik treba sadržavati namirnice bogate kalijem i magnezijem, koje tijelo gubi znojenjem, i za ljepotu kože ljeti nužnim, beta karotenom. Zato je najvažnije jesti sezonsko voće i povrće koje obiluje ovim sastojcima.
Bitan je i unos proteina jer oni održavaju čvrstinu i tonus mišića, kao i ugljikohidrata bogatih biljnim vlaknima koji osiguravaju dugotrajnu sitost. J. Kn.
Tjelovježba u vodi izvrsna je za razvoj i jačanje, pokretljivost i zdravlje krvožilnog sustava