Autoglas
OKRUGLA OBLJETNICA FORDOVA MODELA

S proizvodne vrpce sišao je desetmilijunti Mustang
Objavljeno 14. kolovoza, 2018.
Prošloga je tjedna s proizvodne vrpce tvornice u predgrađu Detroita sišao jubilarni primjerak legendarnog Forda Mustang, ikone i simbola Amerike. Proizvedeno je nevjerojatnih deset milijuna vozila. Taj je automobil proslavljen u mnogim filmovima i pjesmama, prepoznat u svijetu kao izovozna ikona američke kulture. Prodaja Mustanga u SAD-u je u opadanju, ali Ford i dalje uspijeva unovčiti brend na drugim tržištima, poput njemačkog i kineskog.
U Fordu su proslavu odlučili začiniti duhom nostalgije za ‘‘vozilom slobode‘‘, koje je simboliziralo ljubav Amerikanaca prema otvorenim cestama. Automobil je dobio ime po divljem konju koji slobodno luta američkim zapadom. ‘‘Ne mogu se sjetiti ijednog drugog američkog vozila koje može tako ocrtati ljubav Amerikanaca i automobila... kao Mustang‘‘, rekao je povjesničar automobilizma John Heitmann sa Sveučilišta u Daytoni.
Originalni Mustang iz 1965. s tehničkog gledišta nije bio snažan i brz automobil koji bi privlačio zaljubljenike u brzine. Bio je zapravo jedan od ‘‘pony automobila‘‘ - malen, prihvatljive cijene, i praktičan mlađi brat blještavih sportskih automobila, namijenjen da se svidi i mladim vozačima, uključujući žene.
No Mustang je postao ikona od samog početka, uglavnom zahvaljujući sjajnom marketingu i promociji.
Debitirao je u proljeće 1964. na njujorškom sajmu automobila, mjesecima prije nego što će konkurencija na jesen predstaviti svoje novitete. Povjesničar automobilizma Bob Merlis kao tinejdžer je nazočio predstavljanju. ‘‘Nastupio je urnebes. Ljudi su bili jako uzbuđeni tim automobilom‘‘, rekao je. ‘‘Značio je vozilo slobode, bio je utjelovljenje slobode‘‘, dodao je Merlis.
Wilson Pickett posvetio mu je svoj blues-klasik ‘‘Mustang and Sally‘‘ 1966., a dvije godine potom Steve McQueen vozio ga je u akcijskom trileru ‘‘Bullitt‘‘, čime je Mustangov status bio zacementiran. Ford nastavlja igrati na nostalgiju svojih kupaca te je na ovogodišnjem detroitskom automobilskom sajmu predstavio ograničeno izdanje Bullitt Mustanga i parkirao ga uz bok McQueenova originala iz 1968.
U ovoj proslavi Ford namjerava naglasiti i lojalnost vlasnika Mustanga. Naime, kupac prvog Mustanga i dalje mu je vlasnik. Mustang će uskoro postati samo jedan od dva Fordova putnička automobila koja se mogu kupiti u Sjevernoj Americi, uz Ford Focus. Svu ostalu Fordovu ponudu čine kamioneti i terenska vozila.H