Novosti
AKCIJA INICIRANA GOLEMOM DOBITI

Štrajk pilota Ryanaira otvorio velike probleme
Objavljeno 13. kolovoza, 2018.
Piloti zatijevaju da se ugovori potpisuju prema nacionalnom zakonodavstvu države u kojoj rade, a ne Irskom

Piloti Ryanaira u Belgiji, Njemačkoj, Irskoj, Nizozemskoj i Švedskoj u petak su počeli 24-satni štrajk u jednoj od najdrastičnjih akcija u povijesti tvrtke. Niskotarifni prijevoznik opisao je štrajk kao "neopravdan" i "nepotreban".


Jedan od najvažnijih zahtjeva zaposlenih, koji uključuju bolovanja i mirovinske programe inzistiranje je sindikata da ugovori zaposlenika Ryanaira budu pisani prema zakonima nacije u kojoj rade i žive, a ne, a ne irskim prema zakonima. "Ja stojim 100 posto iza sindikata", rekao je jedan pilot za Euractiv pod uvjetom anonimnosti. "Zašto? Moj poslodavac je najprofitabilnija zrakoplovna tvrtka u Europi. Prošle smo godine ostvarili netodobit od oko 1,4 milijarde eura. Danas, Ryanair radi bolje nego ikada i Michael O‘Leary (predsjednik uprave Ryanaira), zbog toga zaslužuje poštovanje, ali sada je vrijeme za jačanje naših prava", objasnili su.
"Tržište je na našoj strani. Trenutačno se piloti traže diljem svijeta u svim zrakoplovnim kompanijama. Zato je Ryanair prvi put dogovorio pregovaranje sa sindikatom: zrakoplovna tvrtka ovisi o nama da bismo nastavili rasti u Europi, kako je planirano. Posebice je Njemačka unosno tržište za Ryanair, s brojem zrakoplova u zračnoj luci u Frankfurtu koji će u srednjoročnom razdoblju porasti dvostruko, od 20 na 40", dodao je pilot.
Štrajk koji je završio u subotu u 2.59 ujutro. Oko 55.000 putnika obaviješteni su kako je otkazano 400 letova - 250 samo u Njemačkoj - od planiranih 2400, čime je temeljito uzdrman jedan od najprometnijih dana za zrakoplovne tvrtke.
Ryanair je prvi put priznao sindikate u prosincu 2017. godine, i bio je pod utjecajem industrijskih akcija. Najveći europski niskobudžetni operater zabilježio je rekordnu dobit od 1,45 milijardi eura nakon oporezivanja u svojoj financijskoj godini koja završava 31. ožujka. Njemački moćni sindikat Cockpit (VC) održao je 8. kolovoza konferenciju za novinare u Frankfurtu, objašnjavajući kako je 96 posto Ryanairovih pilota u Njemačkoj glasovalo za industrijsku akciju. Ryanair zapošljava oko 400 pilota samo u Njemačkoj.
"Želimo bolje plaće i radne uvjete", rekao je Martin Locher, predsjednik VC-a, dodavši da "ako do toga ne dođe, neće biti poboljšanja ni za ostalo osoblje".
"Ryanair godišnje ostvaruje milijarde profita, a prosječna ulaznica košta oko 40 eura. Netko ga mora financirati. Osoblje više neće platiti za to ", dodao je. Optužio je Ryanaira da "kategorizira" veće troškove osoblja iz kokpita, ne ostavljajući mjesta za kompromis. "Samo Ryanair je odgovoran za eskalaciju koju sada vidimo", inzistirao je Locher.
Kako prenosi britanski Daily star, Ryanair je navukao na sebe i ljutnju putnika, jer je odbio refundirati novac za karte s obzirom na to da kompanija tvrdi kako oni nisu odgovorni za otkazivanje letova.
Vuk Tešija
Ryanair tvrdi da piloti dobro zarađuju
Govoreći na konferenciji za novinare u Frankfurtu glavni direktor tvrtke Ryanair Kenny Jacobs izjavio je kako bi sindikat trebao "ukloniti prijetnju neopravdanim i nepotrebnim štrajkom". Rekao je da njemački piloti uživaju u izvrsnim radnim uvjetima i godišnje isplaćuju do 190.000 eura. "Ryanair piloti zaraditi najmanje 30 posto više od Eurowings i 20 posto više od norveških pilota", dodao je Kenny Jacobs. Piloti opovrgavaju ove tvrdnje, ustrajavajući kako čak i "ako možemo zaraditi do 110.000 eura godišnje, moramo snositi sve troškove, bilo uniformu, prijenose, ili druge stvari". "Često se događa da naš radni dan ne počinje u našoj bazi, što znači da moramo putovati vlakom na vlastiti trošak u drugu zračnu luku", dodali su.
Štrajk i kabinskog osoblja
Nakon štrajka pilota slijedi i 48-satni štrajk kabinskog osoblja koji je najavljen za 25. i 26. srpnja, i zbog kojeg bi moglo biti otkazano ukupno 600 letova iz Španjolske, Portugala i Belgije, koji utječu na gotovo 100.000 putnika. Ovakav košmar u avionskom prijevozu već se dugo nije dogodio i svi se nadaju da će doći do dogovora između uprave i zaposlenika.