KLUB ČUVARA SUHOPOLJSKIH SJEĆANJA

Uvježbali šaljivi dramski prikaz „Grof se ženi“
Objavljeno 13. kolovoza, 2018.
Pod okriljem suhopoljske udruge KrEdA, koja se već istaknula u realizaciji brojnih projekata za djecu, djeluje i Klub čuvara suhopoljskih sjećanja. Ta zanimljiva skupina učenika Osnovne škole Suhopolje, premda su ljetni praznici, redovito se jednom tjedno tijekom srpnja i kolovoza sastajala s učiteljicom hrvatskoga jezika i povijesti Sanelom Petrić.
Umjesto da ganjaju loptu igraju se sa svojim prijateljicama, ili se jednostavno odmaraju od škole, ta skupina s učiteljicom Petrić marljivo je uvježbavala šaljivi dramski prikaz pod nazivom ‘Grof se ženi‘, koji govori o povijesti i lokalnim legendama vezanim uz Suhopolje i grofovsku obitelj Janković. Sada je već svima poznato da je ta plemenitaška obitelj na području Suhopolja živjela u 19. stoljeću i ostavila velike tragove na kulturnom, ekonomskom i društvenom životu Suhopolja.
Na temelju povijesnih činjenica i prisjećanja starosjedilaca, tekst je pripremila muzejska djelatnica Silvija Salajić, također predstavnica Kluba čuvara suhopoljskih sjećanja. Vrijedni učenici u tom su igrokazu oživili likove poput grofa Jankovića, njegove Ilke i ostalih suvremenika.
Osim glume i uvježbavanja predstave, vrijedni članovi Kluba čuvara suhopoljskih sjećanja priključili su se projektu lokalnog Savjeta mladih pod nazivom Volontiraj s nama. Tako su tijekom srpnja i kolovoza, uz pratnju učiteljice Petrić i učiteljice mađarskog i hrvatskoga jezika Mateje Čubelić, volonterke Ivona Dakić, Antea Perković i Lorena Slipčević svaku srijedu poslijepodne provele u suhopoljskom Obiteljskom domu za stare i nemoćne, gdje su uveseljavale štićenike čitanjem, razgovorom, a na kraju i predstavom koju su uvježbali. Nastavak aktivnosti planiraju prikazom predstave ‘Grof se ženi‘ i na proslavi Dana općine Suhopolje, 14. kolovoza 2018., na terasi restorana Park, gdje će i ostale sumještane razveseliti, a svoje vršnjake poučiti o prilikama i načinu života i govora svoga mjesta u prošlim vremenima.
– Baš su nas ova djeca razveselila, lijepo su glumili i vratili nas u neka davna vremena našeg Suhopolja, o kojima su nam pričali naše bake i djedovi – pohvalila je čuvare suhopoljskih sjećanja štićenica doma Helena Santo, inače učiteljica u mirovini.
Mladi glumci i volonteri Šimun Kajzer, Lana Šafran, Alejina Šahini, Lara Ganić, Rene Lukačević i Maja Katalinić u Osnovnoj školi Suhopolje budući su „petaši“, a pridružio im se i jedan budući „prvašić“, Adrian Lukačević.
– Kako je suhopoljska osnovna škola jedna od škola koje su uključene u eksperimentalni program „Škola za život“, ova ljetna aktivnost učenicima će biti odličan uvod u zabavne i malo drukčije aktivnosti koje ih od rujna očekuju u školskim klupama - kaže Natalija Kožić Lukačević, predsjednica Udruge KrEdA i osnivačice Kluba čuvara suhopoljskih sjećanja.
Petar Žarković
Na temelju povijesnih činjenica i prisjećanja starosjedilaca, tekst je pripremila muzejska djelatnica Silvija Salajić

PRINC HARRY I SUPRUGA MEGAN MARKLE