Novosti
DOBRI REZULTATI TURISTIČKE SEZONE

U prvih sedam mjeseci 6 % više dolazaka i noćenja
Objavljeno 6. kolovoza, 2018.

U Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja srpnja ove godine ostvaren 11,1 milijun dolazaka turista, što je šest posto više nego lani te 56,3 milijuna noćenja, također šest posto više, priopćili su u ponedjeljak iz Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice.


Prema podatcima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom čarteru (sustav eCrew), strani turisti ostvarili su 9,8 milijuna dolazaka i 49,8 milijuna noćenja, što je rast od po šest posto, a poraste bilježe i domaći turisti - u dolascima za sedam posto te u noćenjima za šest posto. Tijekom sedam mjeseci najviše noćenja ostvareno je u Istri, 15,6 milijuna, u Splitsko-dalmatinskoj županiji 10,5 milijuna noćenja te na Kvarneru 10 milijuna. Slijede Zadarska županija sa 7,5 milijuna noćenja i Dubrovačko-neretvanska županija s 4,7 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji ostvareno je 3,7 milijuna, u Ličko-senjskoj 1,7 milijuna, dok je u Zagrebu ostvareno 1,4 milijuna noćenja.
Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 597.000 dolazaka turista, što je rast od 9 posto, i 1,2 milijuna noćenja, odnosno za sedam posto više. Po kontinentalnim županijama, najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (295.000), Krapinsko-zagorskoj (195.000), Osječko-baranjskoj (108.000), Međimurskoj (106.000) i Zagrebačkoj županiji (105.000 noćenja).
Na nacionalnoj je razini tijekom prvih sedam mjeseci najviše noćenja ostvareno s njemačkog tržišta (10,5 milijuna), slovenskog (6,1 milijun), austrijskog (4,3 milijuna), poljskog (3,5 milijuna) i češkog (3,2 milijuna).
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ističe da je iznimno zadovoljan dosadašnjim tijekom turističke sezone. "U srpnju ove godine ranije smo ostvarili milijun noćenja u jednom danu, a podatci nam govore da se gosti u destinacijama duže zadržavaju i ostvaruju veću potrošnju. Iako smo u samom srcu turističke godine, trenutačno smo fokusirani na post sezonu, od koje također puno očekujemo. U tijeku su kampanje na jedanaest svjetskih tržišta poput Njemačke, Velike Britanije, Francuske ili Španjolske na kojima promoviramo enogastronomiju, nautički i kulturni turizam te aktivni odmor", naglasio je Staničić. HTZ nastavlja i s promocijom države kroz proslavljene nogometaše gdje Vatrene povezuju s destinacijama iz kojih dolaze. "Vizualno i komunikacijski spojili smo Slavonski Brod i Marija Mandžukića, Donji Miholjac i Domagoja Vidu, Zadar i Luku Modrića, Omiš i Ivana Perišića, Imotski i Antu Rebića, Karlovac i Dejana Lovrena itd." naveo je prvi čovjek HTZ-a. Hina
Gari Cappeli

ministar turizma

Važno je pozicionirati se kao cjelogodišnja destinacija

“Gradimo imidž kvalitetne cjelogodišnje destinacije, a upravo ovogodišnji rezultati turističkog prometa to i pokazuju, kao i ostvareni prihodi od turizma koji su u prva tri mjeseca 14 posto veći u odnosu prema istom razdoblju lani. Jačamo turističku potražnju s emitivnih tržišta kao što su Kina, Japan i Koreja, a veseli podatak da smo u ovom razdoblju u odnosu na prije dvije godine zabilježili rast turističkog prometa od preko 50 posto s dalekih tržišta”, navodi Cappelli.

Samo u srpnju u Hrvatskoj je ostvareno 4,6 milijuna turističkih dolazaka i 31 milijun noćenja. U usporedbi sa srpnjem 2017. godine, noćenja je dva posto više.

Prošlog mjeseca najviše je noćenja ostvareno u Istri (8,1 milijun), Splitsko-dalmatinskoj županiji (šest milijuna) te na Kvarneru (5,8 milijuna).