Ekonomija
PIVARSKI SEKTOR SVE VIŠE ZAPOŠLJAVA

Na svako radno mjesto stvoreno 12 novih
Objavljeno 7. kolovoza, 2018.
Domaće tržište piva bilježi pozitivne trendove piva sa suficitom u trgovinskoj razmjeni - lani je iznosila 10,2 mil. dolara

U Europskoj uniji prošle je godine proizvedena 41 milijarda litara piva koje sadržava alkohol, gotovo 81 litra po stanovniku EU-a, što je 2,5 milijardi više nego u 2016. godini, pokazali su Eurostatovi podatci o proizvodnji i izvozu tog popularnog pića, objavljeni u povodu Svjetskog dana piva, koji se od 2008. obilježava svakog prvog petka u kolovozu.Čak dvije trećine proizvedenog piva potječe iz šest članica Europske unije, najveći proizvođač i dalje je Njemačka, svako peto pivo proizvedeno u EU-u dolazi iz te zemlje, a slijede ju Velika Britanija, Nizozemska, Španjolska i Belgija. Najveći porast u proizvodnji bilježi Nizozemska, koja je proizvela gotovo 50 posto više piva u usporedbi s 2016. godinom. Nizozemska je i najveći izvoznik s 1,9 milijardi litara, a slijede ju Belgija i Njemačka s izvozom od 1,6 milijardi litara, Francuska i Velika Britanija.
Najviše piva proizvedenog u EU-u izvezeno je u SAD, čak 1,1 milijarda litara, odnosno 31 posto cjelokupnog izvoza.
Prema podatcima Udruženja proizvođača piva, ječma i hmelja, koje djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, procjenjuje se da diljem Europske unije postoji približno 8500 pivovara, od mikropivovara i pivovara i pivnica koje proizvode pivo isključivo za lokalnu zajednicu do velikih regionalnih igrača i većih pivovara, koje proizvode pivo za izvoz diljem svijeta. Svi ih proizvode prema istim tradicionalnim načelima te na europskom tržištu postoji oko 80 različitih stilova piva i nevjerojatnih 50.000 brendova piva.

Povećan izvoz


Pozitivne ekonomske trendove bilježi i hrvatsko tržište piva sa suficitom u vanjskotrgovinskoj razmjeni, koji je u 2017. iznosio 10,2 milijuna američkih dolara. Tako je prošle godine proizvodnja piva iznosila čak 3,34 milijuna hektolitara, što nas svrstava na 21. mjesto u proizvodnji piva. U istoj godini piva je izvezeno u vrijednosti od 45 milijuna dolara, što čini 2,2 posto poljoprivredno-prehrambenog izvoza, a u odnosu prema 2012. godini, izvoz piva povećan je za 15 posto, što ga stavlja na deseto mjesto izvoza svih prehrambenih proizvoda. Prema Studiji o utjecaju pivarske industrije na hrvatsko gospodarstvo koju je prošle godine izradio Ekonomski institut u Zagrebu, pivarska je industrija jedna od najproduktivnijih. Sektor proizvođača piva izravno je i neizravno stvorio 4,2 milijarde kuna, što je 1,8 posto hrvatskog BDP-a.
Na svaku kunu bruto dodane vrijednosti koju je sektor proizvođača piva izravno stvorio još četiri kune neizravno je stvoreno u ostatku gospodarstva. Osim toga, pivarski sektor zapošljava sve više radnika, 23.522 ili 2 posto ukupno zaposlenih u Republici Hrvatskoj izravno je ili neizravno povezano sa sektorom proizvođača piva.
Sve više craft pivara

Na svako radno mjesto u sektoru proizvođača piva neizravno je stvoreno 12 do 13 mjesta u popratnim djelatnostima kao što su poljoprivreda, trgovina, ugostiteljstvo, mediji i marketing te logistika i ambalaža.
U tržišnu utakmicu uključuje se i sve veći broj nezavisnih, ili craft, pivovara pa je tako u ožujku ove godine osnovana Grupacija malih nezavisnih pivovara, koja djeluje unutar Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a, a okuplja proizvođače sve popularnijih craf piva. Osim što u proizvodnji eksperimentiraju sa sastojcima, craft pivovare, čiji je naziv potekao iz Amerike, karakterizira činjenica da su nezavisne, što znači da neka druga tvrtka koja nije iz craft branše može imati najviše 24 posto vlasništva u toj pivovari, prema temeljnim uvjetima koji su definirani od ovlaštenog američkog tijela koje predstavlja interese craft pivovara - The Brewers Association. Osim toga, craft pivovare u proizvodnji rabe isključivo tradicionalne sastojke i ne proizvode više od šest milijuna barela piva godišnje.
Ivan Alilović/H
Pivo iz kućne radinosti ili hobija
U Hrvatskoj je zahvaljujući entuzijazmu i ljubavi prema toj specifičnoj kategoriji piva, doslovno iz kuhinja i garaža, tj. iz kućne radinosti ili hobija, nastao segment koji bilježi konstantan rast proizvodnje te je sve zastupljeniji u ugostiteljskim objektima i na policama dućana. Iako još uvijek ne baratamo točnim brojkama i ne znamo koliki je udjel craft pivovara u ukupnoj proizvodnji piva, jer mnoge od njih još nisu našle put do velikih trgovačkih lanaca, sigurno je kako proizvođači craft, ili zanatskog, piva privlače sve veći broj konzumenata.
Možda ste propustili...

NAKON ČETVEROMJESEČNIH PREGOVORA UPRAVE I SINDIKATA

Podravkinim radnicima i do 1000 kuna veće plaće