Autoglas
SUV GAMA

Hyundai je na tragu najboljih u Europi
Objavljeno 31. srpnja, 2018.
Hyundai svoju strategiju da do kraja ovog desetljeća postane azijski brend broj jedan u Europi razvija sigurnim i odlučnim koracima

Na dinamičkoj prezentaciji za novinare ovaj put nismo imali priliku isprobati samo jedan model, nego njih tri! Kona je dobila dizelske motore i nove kombinacije motora, mjenjača i pogona, Tucson je redizajniran, a Santa Fe je potpuno novi, na ceste je stigla njegova četvrta generacija.


Kroz sva tri segmenta u kojima nudi svoja SUV i 4X4 vozila Hyundai je pogodio upravo ono što kupcima u tim segmentima treba. Tako kod Kone koja je predstavnik B SUV klase imamo brojne mogućnosti individualizacije, da svatko složi automobil kakav želi. Ono najvažnije kod Kone je 1.6-turbodizelski motor s dvije razine snage (115 i 135 KS) koji dopunjuje dosadašnju benzinsku ponudu od 120 i 177 KS. Osim toga, proširena je i mogućnost „kombiniranja“ motora, pogona i mjenjača.

Osvježenje za bestseller

Tucson je Hyundaijev ponos, i uvijek rado ističu njegove sjajne prodajne brojke. Izvana je i dalje odmah prepoznatljiv, ali s crtama „nosa“ u skladu s novom Hyundaijevom dizajnerskom filozofijom. Dobio je veliku, ozbiljnu kaskadnu masku motora, kao i novu i atraktivniju rešetku hladnjaka. Novi je branik, maglenke, i svjetla koja također mogu biti u LED tehnologiji. Redizajn je zahvatio i stražnji dio. Novi je odbojnik, „popeglane“ su linije poklopca prtljažnika, a nova su i LED svjetla sa specifičnim potpisom.
Iznutra je također osvježen, a najveća promjena vidi se na prednjoj armaturi. Tu je sad veliki dodirni zaslon koji je postavljen preglednije i praktičnije nego onaj raniji, a vozaču nudi i znatno više mogućnosti. Ovisno o verziji promjera je do 7 inča, a sad nudi i kompatibilnost sa sustavima Apple CarPlay i Android Auto. Osnovni obujam prtljažnika je 513 litara dok je kod verzije s blagim hibridnim pogonom on nešto manji i zaprima 459 litara. Za Tucson je također dorađena i ponuda motora. Benzinske opcije čini 1.6-litreni benzinac koji u atmosferskoj verziji razvija 132 KS, odnosno 177 s turbopunjačem (T-GDi). Ponudu turbodizela čine 1.6-litreni Smartstream stroj u dvije verzije, sa 115 KS i 280 Nm ili 136 KS i 320 Nm. Dostupni su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Za snažniju verziju nudi se i 7-stupanjski automatski mjenjač 7DCT i mogućnost pogona na prednje ili sve kotače. Vrh ponude turbodizela je 2,0-litreni motor od 185 KS i 400 Nm koji se može upariti sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem ili po želji s novorazvijenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Ovaj motor visokih performansi dolazi s Hyundaijevim pogonom na četiri kotača, HTRAC.
Santa Fe, četvrti put

Moćni Santa Fe prvi je put predstavljen još 2001. godine, a do danas ih je proizvedeno 1,6 milijuna. Dimenzijama je veći od prethodnika, ali i puno bolje opremljen sigurnosnim sustavima, kao i motorima koji zadovoljavaju stroge ekološke norme, te dolazi s pet ili sedam sjedala. Prednji dio poprimio je obiteljski izgled kakav ima najmanji Hyundaijev SUV Kona. Nova je kaskadna rešetka maske, tu su neizostavna LED dnevna svjetla, a novi je i branik koji je otporniji na udarce. Kao opcija na stražnjem dijelu vozila dolaze full LED 3D svjetla. Kada ga se gleda s boka, ima "mišićav" izgled, ali i skladne linije. Unutrašnjost je potpuno nova i luksuznija s dva displeja, 7-inčnim i 8-inčnim zaslonima osjetljivim na dodir, a instrumentna ploča je drukčija. Tu je i neizostavni full head-up displej na kojem se mogu pratiti informacije o brzini, ograničenjima, navigaciji... Ovaj veliki SUV prilagođen je više ukusu europskih kupaca, a osim što je robustan i snažan, u unutrašnjosti je i prostran. Mjesta za pet putnika ima dovoljno, kao i za njihovu prtljagu. Kod verzije s pet sjedala on zaprima 625 litara. Međutim, kada je u pitanju verzija sa sedam sjedala, tada je prtljažnik gotovo simboličan. Nudi jedan od najsigurnijih sigurnosnih paketa i prve sigurnosne značajke u segmentu. Sve značajke dio su Hyundai SmartSense tehnologije aktivne sigurnosti i vožnje. Pomoć za izbjegavanje bočnog sudara također je prvi sustav uveden u jedan Hyundai.

Na prezentaciji nam je u ruke došao najjači turbodizel, od ravno 200 KS, s automatskim mjenjačem i Htrac pogonom na sve kotače. Prava poslastica. Na autocesti Santa Fe ponašao se poput kralja lijevog pretjecajnog traka. Novi Santa Fe na tržište stiže već tijekom jeseni.
Milan Bugarić
// VOZILI SMO //
Hibridni Tucson s turbodizelom
Najveća novost kod osvježenog Tucsona odnosi se na dvolitreni turbodizelski stroj od 185 KS koji je (opcijski) dostupan uz blagi hibridni sustav i 48-voltnu električnu instalaciju. Tehnologija za elektrifikaciju obuhvaća 0,44 kW/h 48-voltnu litij-ionsku bateriju, blagi hibridni starter generatora (MHSG), pretvarač LDC (niskonaponski DC/DC) i pretvarač. Pri ubrzanju sustav MHSG podupire motor snagom do 12 kW i time smanjuje potrošnju goriva. MHSG pomaže dizelskom motoru s unutarnjim izgaranjem preuzimanje struje iz akumulatora radi smanjenja opterećenja agregata uz lagano ubrzanje ili osiguranje dodatnog okretnog momenta pri velikim ubrzanjima. Tijekom usporavanja i kočenja u vožnji energija se regenerira kako bi napunila bateriju. Tako sustav znatno poboljšava efikasnost potrošnje goriva i smanjuje emisiju CO2 bez žrtvovanja maksimalnog užitka u vožnji.
Novi Santa Fe od 150 do 200 KS
Nova generacija Santa Fea raspolaže s dva turbodizelaša i jednim turbobenzincem. Prvi turbodizel je 2.0-litreni motor s dvije izlazne snage od 150 i 185 KS te 400 Nm momenta. Može biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem uz koji ide prednji pogon ili pogon na sve kotače, kao i s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa isključivo s pogonom 4x4. Potrošnja je između 5,6 i 5,9 l/100 km. Jači dvolitraš troši između 6.0 i 6.2 l/100 km. Obujmom veći 2.2-litreni CRDi turbodizel raspolaže s 200 KS i okretnim momentom od 440 Nm. Prosječna mu je potrošnja između 5,7 i 6,3 l/100 km.
Možda ste propustili...