Zdravlje
PREHRANA TOP LJETNE NAMIRNICE

Slatko Ljetno sunce na tanjuru
Objavljeno 30. srpnja, 2018.
S ljetom stižu ukusni plodovi. Prošećite do tržnice i počastite se domaćim namirnicama

Za vas smo izabrali najbolje ljetne namirnica i izvrsne savjete koji će vam pomoći da iz određene namirnice izvučete maksimum.



Bobičasto voće

Dolaskom ljeta bobičasto voće postaje još sočnije. Jedite ga zasebno ili ga kombinirajte sa salatama, desertima i žitaricama. Bobičasto voće ima malu kalorijsku vrijednost, bogato je antioksidansima koji neutraliziraju stanična oštećenja, smanjuje simptome Alzheimerove bolesti, smanjuje vjerojatnosti oboljenja od raka crijeva ili jajnika.
Vrijeme berbe: od svibnja do rujna.
Krastavci

Krastavci su odlični za ljetne salate, ali i kućne kozmetičke tretmane. Mogu se koristiti i u juhama, ili kao zamjena za celer u salatama od tune ili piletine. Sadrže sicilij koji je dobar za zdravlje kože, odličan su izvor vlakana, kalija i magnezija,
Vrijeme berbe: od lipnja do studenoga.
Breskve

Ova mesnata voćka slatkog okusa savršeno se uklapa u frape i ostala osvježavajuća pića. Narežite je na kriške i jedite s kremom od sira i uz čašicu omiljenog bijelog vina.
Breskve predstavljaju sjajan izvor vitamina A, bogate su kalijem, a beremo ih od svibnja do listopada.
Patlidžan

Bogato ljubičasto povrće možete iskoristiti na bezbroj načina. Izvrsno je s roštilja, ili zapečeno te kao dodatak ljetnim jelima. Izvrstan su izvor B vitamina i bogati su antioksidansima.

Tikvice

Za razliku od tikvica koje dozrijevaju zimi, ljetne su mnogo mekše i kremastije. Njihov blagi okus paše uz bosiljak, majčinu dušicu i ružmarin. Bogate su vitaminom C, sadrže omega 3 masne kiseline, a najbolje su od svibnja do rujna.

Rajčice

Iako ih volimo svrstavati u povrtne biljke, zbog kisela okusa, one se ubrajaju u voće. Kuhanjem ili pečenjem kiseli se okus može ublažiti. Rajčice sadrže likopen. On ima antioksidativna svojstva koja sprječavaju pojavu karcinoma, dobar su izvor niacina koji podiže razinu dobrog, a smanjuje razinu lošeg kolesterola. Iako ih u trgovinama ima tijekom cijele godine, najbolje su ljetne koje uspijevaju od lipnja do listopada.

Kruške

Nježna tekstura i sladak okus čine ovu voćku najpoželjnijim ljetnim osvježenjem. Njen blagi okus čini je idealnom za korištenje u raznim receptima, od voćnih salata do sira. Kruške su dobar izvor bakra te vitamina C, sadrže vlakana koja djeluju povoljno na probavu.

Marelice

U ovoj slatkoj voćki možete uživati već početkom svibnja. Ne samo da su marelice izvrstan dodatak većini jela nego su i nutritivno vrlo bogate. Marelice sadrže beta karoten i likopen koji su dobri za srce, odličan su izvor vitamina A, antioksidansa korisnog za vid.

Kukuruz

Kukuruz je omiljena ljetna namirnica. Iako je izvrstan i bez začina, uz malo maslinovog ulja, soli i papra okus može biti još bolji. Zdravstvene pogodnosti su što kukuruz sadrži 25 % preporučene doze B1 vitamina, koji pomaže kognitivnim procesima, sadrži beta-kriptoksantin, antioksidans koji smanjuje vjerojatnost oboljenja od raka pluća.

Lubenica

Slatka je, lijepa, crvena, duguljasta, okrugla... Preslatka lubenica koju neopravdano premještamo u voće, a zapravo je povrće. U svom sastavu ima najviše vode i stoga je vrlo zdravo povrće, a posebno je dobra za bubrege. Slasno je grickajte svaki dan, očistite svoj napaćeni organizam, pravite koktele, sorbet...

Dinja

Evo još jednog povrća kojeg smatraju voćem, iako je s lubenicom u dalekom srodstvu. Zato joj je najbliži rođak krastavac i oboje obiluju s čak više od 80 posto vode. Zrele dinje su tamnožute do svjetlozelene, vrlo slatkog ukusa i pravo su ljetno osvježenje, a osobito prijaju uz pršut i sir, ali i uz sladolede, u voćnim kupovima.J.Kn.
Jasminka Knežević