Kultura
PRVA DRAMSKA PREMIJERA 69. IGARA

Michelangelo na Lokrumu propituje odnos umjetnika i novca
Objavljeno 24. srpnja, 2018.
Dubrovnik
Prvi premijerni dramski naslov 69. igara "Michelangelo" Sebastijana Horvata i Milana Matthisa Markovića prema drami "Michelangelo Buonarroti" M. Krleže, u koprodukciji s HNK-om Ivana pl. Zajca Rijeka, premijerno će biti izveden 27. srpnja na ruševinama benediktinskog samostana na otoku Lokrumu. Redatelj Sebastijan Horvat glumce je opisao kao divne partnere i marljive ljude s kojima je užitak raditi. Svi zajedno ostvarili su zanimljiv i svjež pristup Krleži, tvrdi Rakan Rushaidat. Olivera Baljak naglasila je kako se radi o velikoj predstavi koja je bogata, puna energije i ljepote, a na kojoj se radilo timski, zdušno i organski. Sebastijanu Horvatu ovo je treći put da nadahnut Krležom režira u Hrvatskoj.
- Počeli smo od pitanja koje glavnomu junaku upisuje Krleža: ‘Za koga radim?‘ Krleža tijekom cijele drame grandioznim stilom lukavo gradi sliku renesansnoga genija samo da bi je, izloživši je materijalističkoj kritici, uništio. Ali njegova pozicija nije cinična. On ne dovodi u pitanje Michelangelovu genijalnost, već je samo suprotstavlja njegovoj nemogućnosti osvještavanja svoje vlastite cinične pozicije sluge klasi koju prezire - kaže Matthis, zadužen za adaptaciju i dramaturgiju.
Krleža je autor najznačajnijih tekstova hrvatske književnosti XX. st. i pokretač mnogih kulturnih inicijativa zasnovanih na kritičkom osvješćivanju hrvatskoga društva, što je njegov opus učinilo jednom od središnjih odrednica u izgradnji moderne Hrvatske. Djelujući u uvjetima izrazite društvene podijeljenosti s obzirom na temeljne probleme zajednice, uspio je, ne izbjegavajući prijepore, uobličiti svoju polaznu, estetsku poziciju kao nedvojbenu za pristaše i protivnike, pa je integralnost njegova djela i misli u bitnoj pretpostavci nacionalnoga kulturnoga standarda - ističu organizatori.
Autorski tim uz Sebastijana Horvata i Milana Markovića Matthisa čine Igor Vasiljev, koji potpisuje scenografiju i video, kostimografkinja je Belinda Radulović, autorica glazbe Karmina Šilec, suradnica za pokret Ivana Kalc, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek. U podjeli je i Edi Ćelić, donedavno član Dječjeg kazališta iz Osijeka. Velike uloge Michelangela u prvom činu predstave te Redatelja u drugom pripale su Rakanu Rushaidatu te Jerku Marčiću. N.Vek.
Narcisa Vekić
odnos umjetnosti i novca
Krležina je drama nadahnuta poetikom ekspresionizma, nabijena snažnim slikama i značenjima. Tematski se autor koncentrira na iskušenja i tragiku Buonarrotija, koji nošen velikim idejama i rastrgan vlastitim traganjima ostaje usamljen i suprotstavljen životnoj sredini. Genijalni slikar pokušava ostvariti neograničenu moć umjetničkoga stvaralaštva, no Krleža ga suočava s bijednom nadnicom za njegovu veliku umjetnost. Michelangelo rastvara vječno pitanje odnosa umjetnosti i novca, propituje odnos umjetnosti i moći i politike, što je danas važnije nego ikada jer dovodi u sumnju deklarativnu parolu o umjetničkoj slobodi bez koje umjetnost postaje tek činovnički kič.
Možda ste propustili...

PROMOCIJA ZBIRKE POEZIJE PETRA ELEZA

Duhovnošću protiv svakodnevnih izazova

POSEBNA IZVEDBA PREDSTAVE "KRALJEVNA NA ZRNU GRAŠKA"

Ponovno na sceni Vitomira Lončar i Ivica Šimić

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana