Autoglas
NOVA C-KLASA

Kod najprodavanijeg Mercedesa promjene su ispod karoserije
Objavljeno 24. srpnja, 2018.
C-klasa dobila je potpuno novi prednji dio koji će prepoznati samo poznavatelji

Nakon pet godina proizvodnje došlo je vrijeme za prvo "zatezanje bora" kod najprodavanijeg Mercedesova automobila. Svaki peti automobil koji prodaju upravo je C-klasa. Ono po čemu je automobil najuočljiviji, to je njegovo "lice". Tako je C-klasa dobila potpuno novi prednji dio koji će na prvi pogled ipak prepoznati samo poznavatelji ove marke.


Novi su branici, maska, čiji izgled i položaj zvijezde ovise o paketu opreme, kao i dvije vrste LED svjetala koja imaju do 84 elementa u svakome i svijetle do 670 metara u daljinu. Bočna linija nije dirana, izuzev kromirane letvice na pragu, dok je straga također novi branik uz novu grafiku na LED svjetlima. Nova je i elektronička arhitektura, temelj cijele instalacije vozila. S njome sad dolaze i novi radarski senzori, nove kamere, novi kontrolni mehanizmi motora i drugo.
Iznutra su osnovne linije ostale jednake. Najveća izmjena tiče se vidnog polja vozača gdje je na vrhu središnje konzole veliki lebdeći ekran (doduše ne dodirni), dok se uz doplatu može dobiti digitalna ploča s instrumentima. Ima više različitih mogućnosti prikaza i opciju personalizacije. Za razliku od A-klase, koju smo već imali priliku voziti, nova C-klasa nema sustav umjetne inteligencije kojim se dvostrano komunicira. No, zato je sustav Linguatronic, kojim se daju glasovne komande automobilu, doveden do savršenstva. U novoj C-klasi Mercedes uvodi novu generaciju četverocilindričnih turbobenzinskih i turbodizelskih motora. Novi benzinci su tako 1.5 (C 200) sa 184 KS i 280 Nm, te 1.6 (C 300) s 258 KS i 370 Nm. Posebno je naglašeno kako 1.5-litreni benzinac ima 48-voltnu električnu instalaciju koja je omogućila ugradnju blagog hibridnog pogona EQ Boost s dodatnih 14 elektrokonja i solidnih 160 na već postojećih 280 Nm. Time se dosta uštedjelo na masi vozila jer je eliminirana potreba za ugradnjom teških baterija i električnih sklopova.
Tko ipak želi temperament, može izabrati sportski model C43 AMG, koji je uz sve izmjene koje vrijede za standardni model dobio i nekoliko dodatnih konja, pa ih sada razvija 390. Novi turbodizeli su 1.6-litreni.
Mato Pavličević
// Premijera //
Najnoviji sustavi pomoći u vožnji
Nova C-klasa uključuje najnovije sustave pomoći u vožnji, nudeći vozaču aktivnu podršku i višu razinu aktivne sigurnosti u odnosu prema prethodniku. U određenim situacijama može voziti i poluautonomno. Čak i ako je polovica automobila nova, on vizualno nije radikalno izmijenjen. No, dobio je i više nego dovoljno daha za drugi dio svog tržišnog putovanja.