Magazin
SLAVEN RELJIĆ

Koncept brenda još nismo shvatili
Objavljeno 21. srpnja, 2018.
TURISTIČKI AGENT U POSLOVNOM TURIZMU, CORAL GROUP
Jesmo li i koliko uspješni u stvaranju destinacijskog, odnosno turističkog brenda, što nas u tome sprječava? Je li se stanje unatrag dvije godine promijenilo nabolje?
- Sve smo bolji. Nedostatak originalnosti - to nas sprječava. Stanje se najviše promijenilo oko pozicije Zagreba, koji je živnuo zahvaljujući i velikom entuzijazmu i produkciji pod kapom Turističke zajednice Zagreba i njezine prijašnje i sadašnje direktorice, odnosno cijelog tima.

Komunikacija s korisnicima nekog proizvoda i usluge ključni je alat u stvaranju brenda i percepcije. Kako opstati u surovoj areni turističkih destinacija i digitalne komunikacije?
- Treba konačno shvatiti da je ulaganje u komunikaciju i marketing važno, kao i ulaganje u infrastrukturu i samu materijalnu osnovu produkta. Uobičajeni omjeri između investicije u infrastrukturu i marketing ne mogu pokrenuti procese. Ulaganje znači angažirati stručnjake i uključiti ih u procese planiranja još u fazi investicije, a ne dati im samo zadatak dizajna i reklame, jer tu ne mogu napraviti puno. To nije učinkovito. Ulagati treba puno više u ranijim fazama, i to sa stručnjacima, a ne pokušavati smanjiti trošak marketinga. Dakle, planiranje i ulaganje u sve procese.

Iz Vašeg iskustva, što nam možete reći, kakvi su nam brend menadžeri, u usporedbi sa svijetom, i koji su problemi brend menadžmenta danas u RH?
- Oni nisu još dovoljno otkačeni. Često se kopira nešto izvana, samim tim isključuju leadership. Treba biti svoj, misliti svojom glavom, djelovati po logici, iskustvu i znanju, a ne kopirati teorije i studije slučajeva iz knjiga.

Koliko je Hrvatska danas razvijena glede brendiranja, je li stranim brendovimo privlačna Hrvatska, brendiramo li materijalna i duhovna dobra u dovoljnoj mjeri ili još imamo potencijala za više i bolje glede toga?

- Ne brendiramo dovoljno jer koncept brenda još shvatili nismo. Brend = sustav vrijednosti. Mi smo još na razini logotipa i sad po novom je moderno imati brend glas. Hrvatska je još nerazvijena po pitanju brendiranja. Potencijal je golem. Tome smo svjedočili na #worldcup. Prepoznati smo po vrijednostima, a ne po boji dresa. Boja dresa je samo identifikacijski sustav, a vrijednosti kao srčanost, hrabrost, ustrajnost, predanost, korektnost, tolerancija, izvrsnost.. po tome smo prepoznati, a to su sjajne vrijednosti. To je naš brend!! To je Hrvatska odnosno takva treba biti na svim područjima.
Možda ste propustili...

HRVATSKE POETSKE PERSPEKTIVE: IVANA LULIĆ, O SEBI I SVOJOJ KNJIZI PJESAMA..

U danu uvijek pronađem vremena da stanem, da se isključim i osjetim

KAMPANJA - ZAVRŠNI KRUG (I)

Populizam prelazi granice normale

Najčitanije iz rubrike