Objavljeno 20. srpnja, 2018.
Hrvatska je i dalje uvjerljivo najpopularnije ljetno odredište domaćih turista. Prema rezultatima istraživanja MasterIndex, koje je Mastercard u svibnju proveo u Hrvatskoj, gotovo dvije trećine ispitanika (62 %) ljetovanje provodi u Hrvatskoj. Nadalje,
tijekom boravka na domaćoj obali, podjednaki broj ispitanika boravit će u privatnom smještaju (46 posto), odnosno u svojoj ili obiteljskoj nekretnini (41 posto). Hotelski smještaj odabrat će 12 % Hrvata, a smještaj u kampu upola manje od ovoga postotka.
Ljetni odmor na Jadranu u nešto većem broju planiraju provesti oni s mjesečnim prihodima iznad 12 tisućuna kuna, najviše ispitanici iz Zagreba i okolice te sjeverne Hrvatske. S druge strane, ljetovanje na hrvatskoj obali ne planira 22 % ispitanika.
Kao glavni izvor informacija o destinacijama na koje putuju, čak 90 posto ispitanika navodi internet. To se prije svega odnosi na domaće online sadržaje te specijalizirane aplikacije i stranice. Drugi izvori informacija su prijatelji i rodbina, koje ističe 41 % ispitanika, a nakon njih turističke agencije. Ispitanici u dobnoj skupini od 50 do 55 godina nešto manje koriste internet kao izvor informiranja o putovanju (82 %), pa se u nešto većoj mjeri informiraju kod turističkih agencija.
Glavni faktor u odabiru destinacije, za dvije trećine ispitanika su troškovi, a nakon toga preporuka prijatelja i obitelji, važni faktori su udaljenost do destinacije te, između ostaloga, i lokalna ponuda. Online rezervacije češće su među visokoobrazovanima (53 %), te onima s mjesečnim prihodima iznad 9000 kn (65 %) i 12.000 kn (45 %).
Čak 60 % ispitanika smještaj plaća gotovinom. Smještaj debitnom karticom plaća pak 14 % Hrvata, a internetskim bankarstvom 13 %. Na plaćanje u ratama odlučuje se manji broj ispitanika.
Osim za plaćanje smještaja, gotovina se najčešće koristi i za plaćanje zabavnih i rekreativnih aktivnosti, kao što su sport ili wellness, usluge u restoranima, kafićima te kupnja suvenira. S druge strane, debitne kartice najčešći su način plaćanja u supermarketima, na benzinskim crpkama te u dućanima odjeće i obuće. U prosjeku, ispitanici karticama plaćaju gotovo polovinu troškova odmora.
D. Kuštro Dario Kuštro