Mozaik
PULA FILM FESTIVAL

Predstavljeni "Lada Kamenski" i "Comic Sans" te festivalska edicija Vremeplov 2
Objavljeno 18. srpnja, 2018.
Glumac Igor Galo dobitnik je Nagrade Fabijan Šovagović, a u povodu toga izjavio je kako mu je ta nagrada mnogostruko važna

Ekipa filma "Lada Kamenski", iako bez ženskog dijela ekipe, predstavila se na konferenciji za medije Pula film festivala govoreći o radu na filmu.


Marko Šantić koredatelj je na filmu uz redateljicu Saru Hribar koja je, priznaje, zaslužna za priču o snimanju filma o radnicama propale tvornice. "Lada je fiktivni lik koji je Sara osmislila dok se oporavljala od teške autoimune bolesti. Tada je imala priliku za razmišljanje i scenarij je zapravo najveća vrijednost ovog filma", ispričao je Šantić. Sa Sarom je oduvijek htio surađivati, a kada je pročitao scenarij nimalo nije dvojio hoće li joj pomoći u redateljskom poslu. "Ona je sve likove već imala u glavi, a životi glumica i likova namjerno su isprepleteni. Jedino smo morali paziti da film ne prijeđe u dokumentarni", kazao je Šantić pojasnivši kako su glumice bile vrlo motivirane i dopustile su da se ta granica podigne. Glavnu mušku ulogu igra Frano Mašković koji je glumio u svakom Sarinu filmu. "Kad dobijete glavnu ulogu na filmu u Hrvatskoj, to je kao da ste osvojili olimpijsku medalju. Stoga sam jako zahvalan na ovoj prilici. Igrati redatelja za mene je bilo drugačije od svega što sam dosad radio", ispričao je Mašković. Za kolegice na filmu smatra da su fantastične, a kako ih od prije dobro poznaje, jako su brzo uspostavili kemiju na setu. "Zanimalo nas je gdje malo možemo razotkriti glumice i ‘ubaciti‘ ih o priču o Kamenskom", izjavio je dodavši kako je Lada Kamenski jako dobar film. Producenti Jure Pavlović i Bojan Kanjera istaknuli su da se film snimao bez ikakvih financijskih sredstava što je bilo vrlo izazovno, ali i poticajno. "Tu je do izražaja došla ona dječja, iskrena ljubav prema filmu", izjavio je Pavlović, sredstva HAVC-a i Grada Zagreba pomogla su im u postprodukciji. Luka Grubišić-Čabo radio je zvuk i ispričao anegdotu: "Mačka Daphne čije smo mijaukanje snimali najviše se glasa dok ju se mazi po trbuhu pa smo pribjegli tome ne bi li je nagnali da mijauče." Snimatelj Vjekoslav Skledar imao je težak zadatak snimanja u malom prostoru iznajmljenog zagrebačkog stana. "Uz to su me vrsne glumice toliko fascinirale svojom glumom da sam doslovce padao preko njih", ispričao je. Film nakon Pule, na jesen, ide u kinodistribuciju.

Snimanje na Visu

Drugi film predstavljen novinarima bio je "Comic Sans" Nevia Marasovića sniman na otoku Jabuka, na Visu i u Zagrebu. "Projekt smo ‘vukli‘ gotovo šest godina te mi je drago da je napokon realiziran", rekao je Marasović čiji su korijeni s otoka Visa. Glavnu ulogu igra Janko Volarić Popović koji je u šali rekao da mu je dosta igrati u Marasovićevim filmovima: "Uvijek na filmu zadobijem neke ozljede, nadam se da će idući put uzeti nekog drugog glumca", rekao je. Ipak, uživao je snimajući na Visu, kaže da se ekipa divno slagala, a posebno mu se svidio scenarij filma. Sporednu mušku ulogu ima Zlatko Burić koji smatra da je Marasović izvrstan redatelj. Sporedna ženska uloga dodijeljena je Inti Šraj koja je rekla da joj je bilo prelijepo igrati u muškom društvu. "S Jankom sam imala dobru kemiju, bio je odličan partner i puno se dao u ulogu", rekla je. Damir Kudin radio je fotografiju na filmu i rekao da su jako pazili da set ne preuzme dramaturgiju i priču: "Bio je to sklizak teren, ali mislim da smo uspjeli", zaključio je.
U Puli je predstavljena i knjiga Vremeplov 2 u kojoj je objavljen čitav niz tekstova zanimljivih autora koji su dali svoje viđenje 65 godina dugog Festivala. Predstavila ih je ravnateljica Festivala Gordana Restović. "Okupili smo autore koji su dali osobni pečat svome tekstu i iz nekog drugog ugla, na osebujan način ispričali svoju priču", rekla je. Bruno Kragić dao je osvrt na glumce Borisa Dvornika i Pavla Vujisića. "Obično se daju osvrti na rad redatelja, a glumci su ti kroz koje se percipira film. Karijere ovih velikih glumaca počele su kad i ovaj festival te su ga oni pratili u svome rastu. Uz to, ove godine obilježavaju se okrugle obljetnice smrti oba ta glumca. 30 godina od smrti Vujisića i 10 od Dvornika“, rekao je Kragić govoreći o tome zašto se odlučio baš na tu temu. "Obojica su obilježila našu kinematografiju. Vrhunski su to glumci koji su nagrađivani u Puli", dodao je. Jurica Pavičić u svom tekstu priča o nagradama. „Popisao sam sve filmove koji jesu i one koji nisu nagrađeni u Puli. Zanimljivo je da je mnogo sjajnih filmova ostalo bez nagrada, a isto tako neki nagrađeni vrlo su brzo zaboravljeni", rekao je Pavičić napomenuvši kako su se stilski, žanrovski pa čak i geografski mijenjali "principi" po kojima su filmovi nagrađivani. Boško Picula u svome tekstu osvrnuo se na svih 25 godina hrvatskog filma, prelazak iz bivše države u današnje vrijeme. "Pula je u to doba doživjela velike promjene. 38. Filmski festival raspadao se u našem najgorem ratu. Rat se odrazio i na film. No, film Kako je počeo rat na mom otoku bio je dokaz da Hrvatska želi hrvatski film", izjavio je napomenuvši kako je film neuništiv. Igor Duda piše o tome kako se Festival odrazio na Pulu i njezine građane, o vremenu kada se u Arenu ulazilo preko zida ne bi li se pogledao bar neki film.
Pozadina festivala

Diana Nenadić piše o nezavisnom filmu u kontekstu Pule, dok se Lana Skuljan Bilić osvrnula na bogatu zbirku predmeta Pomorskog muzeja i 1000 fotografija Dušana Čurića, koji je osim odličnih portreta glumaca snimao i pozadinu filmskoga platna, organizatore Festivala, skrivene ljude iza scene. Danijel Rafaelić vodio se dnevnikom Richarda Burtona koji je za snimanja filma Sutjeska boravio u Puli i opisivao odlazak na Brijune, s cinizmom govorio o filmu Sutjeska i u svom dnevniku otkrio još čitav niz nepoznatih detalja. "Bio mi je zanimljiv spoj glamura toga doba, dok se tada istovremeno festival raspadao", rekao je Rafaelić. Miroljub Vučković pisao je o Puli i festivalu svih 65 godina: "Predstavio sam slike Pule iz svojih sjećanja, poput onog na generalnu probu sa svečanog otvorenja festivala i pripreme za dolazak Tita u Arenu", ispričao je. Sanela Pliško urednica je izdanja, i sama autorica jednog od tekstova. "Vodila sam se izvrsnom knjigom 207 festivalskih dana koja bi svakako trebala dobiti svoj nastavak", rekla je. Igor Galo dobitnik je Nagrade Fabijan Šovagović, a u povodu toga izjavio je kako mu je ta nagrada mnogostruko važna. "Poznavao sam Fabijana uz kojeg sam igrao kao dječak. Tada nisam ni bio svjestan što to znači igrati s glumačkim veličinama poput Mije Oremović i Relje Bašića." Dodao je kako je ta njegova igra prerasla u zaljubljenost u film. "Izuzetno sam ponosan što sam radio s njima, bila je to velika škola, veća i od akademije", izjavio je napomenuvši kako mu činjenica da nagrada dolazi od struke i da je on izabran jednoglasno mnogo znači. Ispričao je kako je njegova karijera bila pravi američki san. "Do 30. sam godine snimao čak deset igranih filmova, što je danas nezamislivo", dodao je. Igrao je u žanrovski vrlo različitim filmovima i sve su njegove uloge bile različite. T. K.
U knjizi Vremeplov 2 objavljen je niz tekstova autora koji su dali svoje viđenje 65 godina dugog festivala.
Možda ste propustili...

NATJEČAJ INMUSIC BREAKTHROUGH POWERED BY EUROPAVOX

Zasviraj na omiljenom festivalu!

FILM U HRVATSKA KINA DOLAZI 25. SRPNJA

Kad je Deadpool sreo Wolverinea

Najčitanije iz rubrike