Autoglas
PREMIJERA: HYUNDAI NEXO

Ide na vodik, a prostraniji je, lakši i brži od Tuscona
Objavljeno 17. srpnja, 2018.
Za nadzor mrtvog kuta brinu se dvije kamere, a snimka se odmah vidi na zaslonu

Nakon siječnja ove godine Hyundai priprema drugu generaciju automobila s vodikovim gorivim ćelijama, čime je pokazao da je lider u segmentu, jer je više od 70 % svih auta s gorivim ćelijama na europskom tržištu izišlo iz Hyundaijevih proizvodnih pogona.


Potpuno novi Nexo iskorak je u ekološkoj strategiji Hyundaija. Prema riječima Thomasa A. Schmida, direktora operativnih sistema u Hyundai Motor Europe "strategija kompanije je do 2025. godine plasirati na tržište 18 novih ekološki prihvatljivih modela". U novoj će generaciji Nexa gorive ćelije biti manje, lakše i jače, a, kako navode iz Hyundaija, unaprijeđen je sistem za dopremu zraka i skraćeno vrijeme punjenja. Novi Nexo pogonit će elektromor s permanentnim magnetima snage 120 kW koji osigurava ubrzanje do stotke za 9,2 sekunde. Međuubrzanje od 80 do 120 km/h je 7,2 sekunde, a maksimalna brzina je 179 km/h. Gorive ćelije imaju snagu od 95 kW. Nexo je sagrađen na posebnoj platformi, što mu omogućuje da bude lakši, brži i prostraniji od starijeg brata Tuscona. Punjenje do 80 % kapaciteta baterije trebalo bi biti unutar pet minuta.
Što se tiče dimenzija novi Nexo je dug 4,670 metara, širok 1,86 m i visok 1,63 m. Međuosovinski razmak Nexa je 279 centimetara. Težina novog Nexa nešto je manja od tone i pol, 1466 kilograma, a prtljažnik mu je 461 litra. Treba napomenuti kako su za hidrogen pripremljena tri spremnika, svaki po 52,2 litre, ukupne zapremine 156,6 litara. Što se tiče autonomije ona je kod Nexa 666 km (WLTP), odnosno 756 km (NDEC). Za nadzor mrtvog kuta brinu se dvije kamere čije se snimke projiciraju na središnjem zaslonu, a za bezbrižnu vožnju ugrađen je sustav "Lane Following Assist" koji prati traku i cijelo vrijeme zadržava automobil unutar iste. Pritom vozač ne treba raditi ništa, pa je riječ o svojevrsnoj preteči autonomne vožnje. Nexo Smart Parking Assist omogućava Nexou da se samostalno parkira ili isparkirava sa ili bez vozača. RSPA sustav može automatski parkirati automobil i u okomitim i paralelnim parkirnim situacijama i to jednostavnim pritiskom gumba. Iz Hyundaija tvrde kako će vozači moći parkirati s potpunim povjerenjem i točnošću.
Milan Bugarić
// PREMIJERA //
Ovo je čista mobilnost i samovožnja
 
Nexo je dokaz Hyundaijeve ambicije na polju alternativnih pogona koja je stigla na velika vrata u svojoj drugoj generaciji, unaprijeđen po pitanjima čiste mobilnosti, samovožnje i naprednih pametnih sustava pomoći u vožnji. Praktičnost SUV-a ovaj automobil pogonjen gorivim ćelijama vodika nadograđuje krasnom brojkom od 766 km vožnje jednim punjenjem.