Regija
U BARANJU DOLAZI SVE VIŠE GOSTIJU

U šest mjeseci 20 posto
više noćenja nego lani
Objavljeno 16. srpnja, 2018.
Uspjeh: na području pod "ingerencijom" TZ-a Baranje u prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je 4831 dolazaka te 8319 noćenja
BELI MANASTIR

Povećanje broja dolazaka i noćenja bilježe gotovo sve hrvatske turističke destinacije, a sudeći po izjavama iz Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, ova bi godina trebala biti rekordna, čime bi, dakako, i zarada od našeg najznačajnijeg izvoznog proizvoda, turizma, trebala biti veća.


Od povećanja broja dolazaka i, što je najvažnije, većeg broja noćenja, nije ‘‘izuzeta‘‘ ni Baranja. Sukladno podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima, na području pod ingerencijom Turističke zajdnice Baranje u prvih šest mjeseci ove godine ostvareno je 4831 dolazaka te 8319 noćenja. U usporedbi s istim razdobljem prošle godine, stiglo je 300-tinjak gostiju više (5 posto), dok je broj noćenja povećan za čak 1370 (20 posto). Od ukupnog broja gostiju, najviše je domaćih (2733), a slijede Amerikanci, Slovenci, Mađari, Nijemci i Bošnjaci.

Iz cijelog svijeta

U Baranju su ove godine stigli te u njoj noćili turisti iz gotovo cijelog svijeta pa su tako zabilježeni dolasci odnosno noćenja Austrijanaca, Talijana, Engleza, Čeha, Francuza, Švicaraca, Belgijaca, Kanađana, Šveđana, Bugara, Rumunja i Ukrajinaca. Ugostili su turistički djelatnici iz regije između Dunava, Drave i Mađarske još po nekoliko Tajlanđana, Brazilaca, Japanaca, Južnoafrikanaca…
Što se domaćih gostiju tiče, u prvoj polovici ove godine najviše noćenja ostvarili su u hotelu (3147). U seljačkim domaćinstvima zabilježeno je 938 noćenja domaćih gostiju, dok je u ostalim ugostiteljskim objektima za smještaj evidentirano 1401 noćenje. Za razliku od domaćih gostiju, stranici se više odlučuju za noćenja u seljačkim domaćinstvima. Bilo ih je 982, dok je hotelski smještaj zatražio 901 strani gost. Iako prva polovica godine još uvijek nije pogodna za noćenje u kampovima, važno je istaknuti kako su u njima prenoćile 142 osobe, od čega čak 136 stranih gostiju.
Još kreveta

- Ponavljam kako je povećanje broja noćenja ono što želimo. Cilj nam je zadržati goste nekoliko dana, a iz godine u godinu to nam uspijeva. Dakako da se ne možemo uspoređivati s morskim destinacijama, Istrom i sličnim destinacijama sa znatno dužom tradicijom i stažom u kontinentalnom turizmu, ali svi baranjski turistički djelatnici svojski se trude kako bi brojke bile još bolje - kaže direktor TZ-a Baranje, Matej Perkušić, dodajući kako Baranji i nadalje treba veći broj smještajnih kapaciteta jer, naglašava, što ih bude više, kao i različitih sadržaja, bit će više gostiju.
- Na kontinentu ne postoji sezona u pravom smislu riječi. Primjetno je kako se broj noćenja povećava tijekom različitih manifestacija, poput Gator-festa, Vinskog maratona, karanačkih sajmova, Vinceške i sličnih - kaže Perkušić, napominjući kako odlascima na brojne sajmove i stručne skupove potencijalne goste nastoje upoznati sa svim ljepotama Baranje kako bi u nju došlo što više gostiju. Ne treba dvojiti da je Baranja već ucrtana na brojne turističke karte, a brojne turističke nagrade dovoljno govore o regiji i njezinim turističkim djelatnicima.
Inače, prema podacima eVisitora, u Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja svibnja ostvareno 3,6 milijuna dolazaka (+19 posto i 11,6 milijuna noćenja (+24 posto). Od toga su strani turisti ostvarili 2,9 milijuna dolazaka (+22 posto) i 9,9 milijuna noćenja (+27 posto), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 10 posto te u noćenjima za 7 posto. Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 334.000 dolazaka (+17 posto) i 693.000 noćenja (+15 posto), a gledajući po županijama, najviše je noćenja ostvareno u Krapinsko-zagorskoj (132.000 noćenja), Karlovačkoj (102.000 noćenja), Osječko-baranjskoj (73.000 noćenja), Međimurskoj (65.000 noćenja) i Vukovarsko-srijemskoj županiji (64.000 noćenja).
Ivica Getto
Web HTZ-a "eksplodirao" zbog Vatrenih
Nastupi Vatrenih značajno su pridonijeli promociji Hrvatske. ‘‘Ovo je prilika i za naše dodatne promotivne aktivnosti. Kreirali smo, tako, skraćenu verziju promotivnog spota ‘Ambasadori hrvatskog turizma‘, u kojem smo ostavili samo kadrove s hrvatskim nogometašima. Pozitivni efekti vidljivi su i na web strancima HTZ-a, gdje bilježimo porast posjeta od 250 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najveća posjećenost stranica bilježi se s tržišta Italije, SAD-a, Rusije, Indije, Njemačke, UK-a, Francuske, Poljske i Nizozemske“, istaknuo je direktor HTZ-a Kristijan Staničić.
Stranci na selo
Strani turisti, za razliku od odmaćih, više su noćenja ostvarili u baranjskim seljačkim domaćinstvima i sličnim objektima. Ove je godine, tako, u njima ostvareno 982 noćenja stranaca. Domaći prednost daju hotelu, pa ih je u njemu u prvoj polovici godine noćilo 3147.
produktivno
Broj noćenja povećava se tijekom manifestacija
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SELO PRED IZUMIRANJEM S 23 STANOVNIKA

Asfalt u Kladavac stigao prekasno - ljudi su otišli

2

VERONIKA I ZLATKO POLA STOLJEĆA ZAJEDNO

U braku Mrakovih razgovor i dogovor nikad nisu zamrli

3

DRŽAVNO POLJOPRIVREDNO ZEMLJIŠTE

Na prodaju 101,6 hektara,
početna je cijena 546.281 euro