Novosti
MINISTRICA O ZAKONU O ODGOJU I OBRAZOVANJU

Blaženka Divjak: Nitko neće ostati bez posla, uvodi se red u obrazovni sustav
Objavljeno 11. srpnja, 2018.

Nitko neće ostati bez posla, učitelji razredne nastave koji rade kao predmetni nastavnici radit će i dalje, ali osigurali smo da kao takvi budu prepoznati u zakonu, time će se uvesti red u sustav, ustvrdila je u srijedu ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, pojašnjavajući izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, koje su izazvale prijepore u dijelu javnosti.


Kritike na račun odredbe po kojoj su učitelji s pojačanim predmetom tek treći po prioritetu zapošljavanja u predmetnoj nastavi viših razreda osnovne škole, Divjak je odbacila kao neosnovane, rekavši kako je to populizam i politikanstvo. "Ako gledate koliko predmeta matematike ili informatike netko ima na Učiteljskom studiju kada se obrazuje za učitelja razredne nastave s pojačanim predmetom, to je tri do šest puta manje nego kada netko završi pripadajući fakultet koji ga kvalificira za predmetnu nastavu ili, primjerice, diplomiranog inženjera, plus jedna godina pedagoških kompetencija", kazala je ministrica. Podsjeća da učitelj razredne nastave koji predaje, primjerice, matematiku ne polaže stručni ispit iz matematike nego iz razredne nastave.
"Mi ćemo temeljem ovih izmjena zakona njima osigurati jednaka prava i mogućnosti napredovanja i polaganje stručnoga ispita iz predmeta koji predaju, a ne iz razredne nastave u kojoj ne rade", istaknula je Divjak uvjeravavši da se uvodi red u dio sustava koji je dosad bio "siva zona". Naglasila je da će učitelji razredne nastave s pojačanim predmetom u deficitarnim strukama itekako imati priliku za zapošljavanje, kako u razrednoj nastavi, što je njihova temeljna kvalifikacija, tako i u predmetnoj nastavi. "Uspješan nacionalni obrazovni sustav mora pružati jednake prilike svim učenicima. Suvremena pedagoška znanost metodike utvrdila je da učenje i poučavanje mora biti takvo da je učenik u fokusu, u središtu procesa poučavanja. To znači da treba poticati kvalitetu poučavanja i rada s učenicima tako da se podiže kvaliteta inicijalnog obrazovanja učitelja, nastavnika i profesora", istaknula je Divjak.
Zakonom se, među ostalim, uređuje izbor ravnatelja te osim osnovnih kriterija uvode i dodatni kriteriji za njihov izbor.
Mostovci su zamjerili što nije bilo šire javne rasprave o zakonskim izmjenama, pogotovo o odredbama izmijenjenim između dva saborska čitanja, pa traže treće čitanje. Drže da se informatizacija školstva ne bi smjela svesti isključivo na opremanje škola. Ministrica odgovara da je stavak koji se tiče učitelja s pojačanim predmetima ubačen temeljem rasprave u Saboru. Nije istina da se samo kupuje informatička oprema, već su za informatiku kompletno promijenili kurikulume tako da je naglasak na računalnom razmišljanju, rješavanju problema i programiranju, a učenje o disketama i povijesti informatike ulazi u povijest. H n
Dijana Pavlović
POKLONIO MINISTRICI ŠKOLSKI RUKSAK
Miro Bulj (Most) upozorio je na teške školske torbe uručivši ministrici Divjak školski ruksak napunjen udžbenicima, težak 10 kilograma, da ga nosi po Saboru. "Udžbenici za osnovne škole prosječno su teški oko sedam kilograma, a EU kaže da mogu biti teški najviše 10 posto težine učenika. Imamo učenike kojima su udžbenici teži od njih samih", rekao je Bulj. Marija Puh (HNS) okarakterizirala je raspravu o zakonu o obrazovanju kao prikupljanje jeftinih političkih bodova.
Možda ste propustili...

PREDSJEDNIK EUROPSKE KOMISIJE JEAN-CLAUDE JUNCKER:

Tko se povuče iz Marakeške deklaracije nije ju ni pročitao

PREDSTAVLJANJE PROIZVOĐAČIMA I TRGOVCIMA

IT platforma za doniranje hrane

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

DOLAZI AUSTRIJSKI IMMOFINANZ

STC Osijek i STC Valpovo dobili novog vlasnika

2

PREDSTAVLJEN PRIJEDLOG OVRŠNOG ZAKONA

Ovrhe se vraćaju u nadležnost sudova

3

RASTEREĆENJE ZATVORSKOG SUSTAVA

U okviru probacije više od pola milijuna sati rada za opće dobro