Ekonomija
TURIZAM

Hrvatski kampovi bilježe porast noćenja, "glavne zvijezde" razvoja kampinga su mobilne kućice
Objavljeno 11. srpnja, 2018.
Kontinentalne županije koje imaju kampove ostvarile su znatno više noćenja nego lani što ukazuje na potencijal, kaže za Palman

U hrvatskim kampovima u prvih šest mjeseci bilo je 7 % više turista i 5 % više noćenja nego u isto vrijeme 2017., a s obzirom na pozitivne najave za ljeto, očekuje se nastavak tog trenda, kažu u Kamping udruženju Hrvatske (KUH), ističući i da su mobilne kućice "glavne zvijezde" razvoja kampova. Porasti u kampovima rezultat su dolaska gotovo milijun turista-kampista i njihovih više od 5 milijuna noćenja, pri čemu se struktura turista u kampovima nije puno promijenila pa su tako tradicionalno daleko najbrojniji u kampovima Nijemci, potom Slovenci i Austrijanci, a s porastima ove godine izdvajaju se Poljaci i Česi, za koje u KUH-u vjeruju da će ih u kampovima u idućim godinama biti sve više zbog porasta njihove kupovne moći.
Među županijama najveći su porasti noćenja u prvom dijelu ove godine, od 15 posto, ostvareni u kampovima u Splitsko-dalmatinskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, a i kontinentalne županije koje imaju kampove ostvarile su mnogostruko više noćenja nego lani, što ukazuje na potencijal razvoja kampinga i u tim dijelovima zemlje, kaže za Hinu direktor KUH-a Adriano Palman.
- U kampove se zadnjih deset godina ulaže, o čemu govori i podatak da je 2008. tek 9 posto kamping kapaciteta bilo kategorije četiri zvjezdice, a danas je u toj i kategoriji pet zvjezdica čak 37 posto kapaciteta", naglašava Palman, ocjenjujući i da "hrvatski kampovi više nisu jednostavne livade, pa sukladno investicijama i inovacijama ni boravak u njima više nije jeftin".
Da su turisti-kampisti prepoznali novu kvalitetu u kampovima, Palman potvrđuje i podatkom da su kampovi prvi segment ponude u Hrvatskoj koji je 2017., s 19,1 milijun noćenja, pretekao najbolje prijeratne rezultate iz 1986., kada je u kampovima bilo 17,6 milijuna noćenja.
"Potražnja je povezana s trendovima razvoja kampinga. Imamo tako velike i srednje kampove, koje često nazivaju i "holiday village", "camping park" i sl. Ponudom raznih sadržaja raste i ponuda glampinga kao luksuznog kampiranja, a koji može biti dio ponude nekog kampa ili potpuno odvojeni kamp, a prvi takav je Arena One 99 Glamping, nedavno otvoren u blizini Pule", kaže Palman.
Naglasivši kako su u hrvatskom kampingu, pa i šire, mobilne kućice (mobil home) u posljednjih 10-ak godina postale "glavne zvijezde" razvoja, što objašnjava demografskim kretanjima na svim glavnim tržištima gdje s jedne strane, zbog starenja populacije gostima postaje sve teže voziti sa svom kamping opremom do destinacija, a s druge su strane te kućice u kampove vratile mlade obitelji s djecom.
"Mobilnih kućica u našim kampovima još uvijek ima manje nego kod naših mediteranskih konkurenata, ali s obzirom na veliki potencijal tog proizvoda, sigurno je da će se i dalje razvijati ", poručuje Palman.
Prema podacima KUH-a, u Hrvatskoj je 704 kampa kapaciteta za oko 253 tisuće osoba. Malo više od 200 ih je srednjih i velikih, prosječne veličine za 1000 osoba, ostali su uglavnom manji, za oko 35 osoba. Hina

Više od deset kampova, raspoređenih u raznim regijama Hrvatske, otvoreno je cijele godine
U smještajnoj ponudi kampova je i oko 645 glamping objekata, od luksuznih šatora do kućica na drvetu i sličnog, kao i 800 kamp-prikolica, 1350 šatora te 11.500 mobilnih kućica, ali i, kako kaže Palman, ono što je bit kampinga, 70 tisuća kamp mjesta ili parcela za smještaj kampista koji dođu s vlastitom opremom.

Hrvatska ima i deset "čistih" naturističkih kampova te još 13 mješovitih, koji imaju barem naturističku plažu, a sve su češći i inovativni kampovi s, primjerice, indijanskim šatorima i slično. Više od deset kampova, u raznim regijama Hrvatske, otvoreno je cijele godine.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike