Autoglas
AUTOSJEDALICE

Većina je prošla, četiri pale na testu
Objavljeno 10. srpnja, 2018.
Test dječjih autosjedalica koji provode HAK i europski partneri pokazao kako je najveći broj sjedalica samo korak do maksimalne ocjene 
Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog proljetnog testiranja dječjih autosjedalica, koje je proveo s partnerima iz europskih autoklubova. Testirano je 30 dječjih autosjedalica različitih skupina sukladno stupnju tjelesnog razvoja djeteta. Testirane su sjedalice namijenjene najmanjima, tek rođenoj djeci, ali i onoj do 36 kilograma ili visine do čak 150 centimetara, a posebna pozornost, kao i obično, obratila se na kriterije sigurnosti, jednostavnosti korištenja, ergonomiju i sadržaj štetnih sastojaka.
Preporuka Hrvatskog autokluba vozačicama i vozačima je neka prije kupnje dječje autosjedalice prikupe sve potrebne informacije o dostupnim proizvodima i uvjere se u njihovu kvalitetu. Osim toga, pri kupnji svakako neka provjere odgovara li autosjedalica njihovu automobilu i može li se u njega pravilno postaviti, o čemu također uvelike ovisi sigurnost djece. Testiranje je pokazalo kako ovaj put nema pobjednika jer je čak 21 sjedalica zaslužila ocjenu dobar, što je samo korak do maksimalnog vrlo dobar. Samo tri sjedalice (Joie Every Stage FX, Peg Perego Viaggio 1-2-3 Via, Chicco Youniverse Fix) dobile su srednju ocjenu i zadovoljavaju, a s jedva dovoljnom ocjenom završila je jedna (Chicco Cosmos). Četiri kandidata (Avionaut Ultralite + IQ base, Jané Gravity, Concord Ultimax i-Size, Giordani Evolution Isofix) pala su na testiranju i ocijenjena su najgorom mogućom ocjenom - loš.
Uzmu li se u obzir posebni kriteriji, tad dvije sjedalice odskaču kad je riječ o sigurnosti koja je u njihovu slučaju na maksimalnoj razini. Riječ je o sjedalicama istog proizvođača Britax Römera, čiji proizvodi Baby-Safe 2 i-Size i Britax Römer Swingfix i-Size pružaju maksimalnu zaštitu u slučaju sudara. Baby-Safe 2 i-Size namijenjen je djeci od 40 do 82 centimetra visine ili do otprilike godinu i pol dana, namješta se u smjeru suprotnom od smjera vožnje te nudi vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, a izvrsno se može namjestiti i pojas kojim ćete vezati dijete pri stavljanju u sjedalicu. Swingfix i-Size istog proizvođača također nudi izuzetnu sigurnost, dobro namještanje pojasa, ali i stabilnost sjedalice pri njezinu namještanju na sjedalo automobila. Zanimljivo, spomenuta dva Britax Römerova proizvoda jedina su s dva plusa ili vrlo dobrom sigurnosnom ocjenom. Potpuno na drugoj strani ljestvice, kad je riječ o sigurnosti, našla su se druga dva proizvoda, Concord Ultimax i-Size za djecu od 40 do 105 centimetra ili do otprilike četiri godine i Giordani Evolution Isofix, koja je namijenjena djeci od 9 do 36 kilograma ili od jedne do 12 godina. Ta dva proizvoda upravo zbog lošeg rezultata u ovom kriteriju i ukupno su pala na testiranju Hrvatskog autokluba. U oba kandidata problem je u izuzetno visokom riziku od ozljeda pri frontalnom sudaru, pa se te dječje autosjedalice jednostavno ne mogu preporučiti. Jasno, to nisu i jedini njihovi nedostaci, ali su oni koji najviše upadaju u oči i potencijalno su najveća opasnost za vaše dijete.
U području jednostavnosti korištenja svojom kvalitetom također su se izdvojila dva kandidata, Bébé Confort Rock + Family Fix One i-Size i Maxi-Cosi Rock + Family One i-Size. S obzirom na to da se namještaju na ISOFIX bazu, s njihovim ćete postavljanjem imati najmanje problema i uspjet će ih ispravno namjestiti čak i najveći antitalenti među roditeljima. Rizik od pogrešne montaže doista je minimalan, postavljanje je brzo i vrlo lako s jednostavnim uputama i upozorenjima, a još neke od istaknutih kvaliteta ovih proizvoda su lako zakopčavanje pojasa te njihova težina jer su izuzetno lagane, pa ih neće biti problem premještati po automobilu, ali i nositi izvan njega. Obje su, naime, namijenjene novorođenčadi od 45 do 75 centimetra visine, odnosno do otprilike djetetovih godinu dana, a to znači i da ih treba postaviti u smjeru suprotnom od smjera vožnje. U kriteriju jednostavnosti korištenja nije bilo apsolutno loših kandidata s najnižom ocjenom, no Chicco Cosmos pokazao se najkompliciranijim za postavljanje i zaradio je jedva prolaznu ocjenu. Chicco Cosmos pripada skupini 0+/I, namijenjen je djeci do 18 kilograma ili otprilike 4 godine, a njegovi minusi su, između ostalih, povećan rizik od pogrešne montaže, koja je još i dodatno nespretna zbog veličine sjedalice, komplicirano zakopčavanje pojasa te uputa i upozorenja koja su sve osim jednostavnih i razumljivih.
Milan Bugarić
// TEST HAK-A //
Uporaba je obvezna prema zakonu
Bilo koja autosjedalica bolja je od nikakve. Uostalom, ona je i obvezna prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama koji propisuje obvezu korištenja dječje autosjedalice u automobilu kako bi dijete sigurnije sudjelovalo u prometu. Vozači prometnim policajcima koji ih zaustave pokušavaju objasniti kako nisu dijete stavili u autsjedalicu jer idu tek nekoliko metara dalje, da nemaju novca...To ne prolazi. Djeca koja u vozilu nisu vezana u primjerenoj autosjedalici imaju sedam puta veće izglede da u slučaju prometne nezgode zadobiju ozbiljne, pa i za život opasne ozljede od djece koja se prevoze u sjedalici i u njoj su pravilno vezana.

Vozačice i vozači ne smiju zaboraviti da u automobilu bez autosjedalice nikad ne prevoze dijete. Čak i najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem znatno smanjuju mogućnost zadobivanja teških ozljeda u slučaju nesreće.
Autosjedalicu koristite bez iznimke
Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Statistika pokazuje kako se najveći broj prometnih nezgoda događa upravo na kratkim relacijama unutar nekoliko kilometara od kuće. Držanje djeteta u rukama nije siguran način putovanja jer u sudaru pri brzini od samo 50 km/h dijete teško 5 kg postaje teško 20 puta više ili čak 100 kg. Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece ispod 14 godina, a procjenjuje se da bi 70 posto djece preživjelo ili izbjeglo ozljede da su bili vezani u odgovarajućoj sjedalici.
Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X