Crna kronika
NESREĆA NA MORU KOD ZLARINA

Potonuo gliser, vlasnik skočio u more
Objavljeno 8. srpnja, 2018.
ZLARIN
U Zlarinskom arhipelagu zapalio se, a nedugo potom i potonuo gliser, izvijestilo je u nedjelju ujutro Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) izvijestila je Ministarstvo o poduzetim spasilačkim aktivnostima u arhipelagu otoka Zlarina, odakle je u subotu u 18.20 sati posredovanjem Županijskog dojavnog centra ŽC 112 Šibenik zaprimljen poziv o nesreći od očevidca koji je dojavio o požaru na gliseru na poziciji otočića Vela Sestrica.
Službenici MRCC-a Rijeka odmah su pokrenuli spasilačku akciju u koordinaciji s Lučkom kapetanijom Šibenik, dok su na poziciju nesreće slijedom obavijesti ŽC 112 prvi doplovili službenici Pomorske policije Šibenik, koji su se u trenutku dojave nalazili najbliže mjestu nesreće.
- U akciji su angažirani i pripadnici Dobrovoljnog vatrogasnog društva Zlarin i Javne vatrogasne postrojbe Šibenik, koji su po dolasku na poziciju odmah započeli s gašenjem požara, no gliser je u 19.15 sati potpuno izgorio te je i potonuo na mjestu nesreće, srećom, bez žrtava i ozlijeđenih, jer je u trenutku izbijanja požara na gliseru boravio samo voditelj, ujedno i vlasnik plovila I. J., hrvatski državljanin, koji se spasio iskakanjem u more i plivanjem do obližnje obale - doznajemo iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Kako dalje iz Ministarstva navode, na temelju podataka prikupljenih tijekom spasilačke akcije, utvrđeno je kako je stradao gliser dužine devet metara, hrvatske zastave, koji je u trenutku potonuća u spremniku sadržavao oko 70 litara pogonskog goriva odnosno benzina koji trenutačno nije iscurio u more.
Na mjestu potonuća nije zabilježeno onečišćenje mora i morskog okoliša, a potonula olupina ne predstavlja opasnost za odvijanje pomorskog prometa, a vlasnik mora sam izvući olupinu s morskoga dna. S. Lacić
NEKOLIKO PLOVILA PLANE U SEZONI
Lučke kapetanije na hrvatskoj strani Jadrana svake godine evidentiraju nekoliko požara plovila, u pravilu glisera. Kod većine je uzrok požara bio tehničke prirode, kvar na električnim instalacijama ili na dovodu goriva. Većina plovila, iako izgorena, uspijeva biti dotegljena do obale, a ona koja su potonula, vlasnici su morali o svom trošku izvući na površinu i dotegliti u najbližu luku. Za to su, prema zakonu, morali angažirati tvrtke čiji su djelatnici obučeni za obavljenje zahtjevnog posla. Većinu izgorenih glisera vozili su stranci.
Najčitanije iz rubrike