Autoglas
VOZILI SMO: MERCEDES A-KLASA

Vrhunska tehnologija u najmanjem modelu
Objavljeno 26. lipnja, 2018.
Najnovijim modelom Mercedes je odlučio pokazati tržištu da je ponudio apsolutno najbolji model u klasi koji se danas može kupiti

Ne tako davno Mercedes-Benz A-klasa uglavnom je bio pojam za neugledan i mali Mercedes-Benz koji je teško nekoga mogao oduševiti. Srećom, prošlim modelom filozofija se promijenila, pa je Mercedes-Benz A-klasa zakoračila u takozvanu Golf klasu, a najnovijim modelom tu je odlučila pokazati da je apsolutno najbolje što se danas može kupiti.


Vanjski izgled potpuno je redefiniran i jasno se distancira od prethodnog modela. Prednji kraj inspiraciju je pokupio od najnovijeg izdanja CLS modela, a u Mercedes-Benzu ga nazivaju „senzualnom čistoćom“. Progresivni dizajn prednjeg kraja s niskim poklopcem motora, vodoravnim LED svjetlima s kromiranim elementima te dnevnim pozicijskim svjetlima u obliku baklje osigurava emocionalno privlačan izgled. U odnosu prema prethodnom modelu vozilo je produženo većim međuosovinskim razmakom i karakterističnom bočnom linijom. Veći lukovi kotača za kotače dimenzija od 16 do 19 inča ističu sportski karakter A-klase te zbog njih auto niže leži na cesti. Vozilo straga ima širi izgled zahvaljujući istaknutijim bokovima kabine, a tanka dvodijelna stražnja svjetla osiguravaju ponovno privlačan izgled. U pogledu dizajna Mercedes-Benz definitivno je pobrao sve petice.


I dok je vanjština svojstvena A-klasi, unutrašnjost je ono što će vas sigurno oboriti s nogu. Naime, kada biste vidjeli sliku unutrašnjosti bez naznake o kojem je modelu riječ, sigurno biste mnogi na prvu pomislili kako je riječ o S ili možda E-klasi.

Mala S-klasa


Jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana potpuno novim dizajnom prednje ploče jer prvi je put uklonjen pokrov iznad instrumenata. Zahvaljujući tome, glavno tijelo prednje ploče u obliku krila izdužuje se od jednih do drugih vrata bez vizualnog diskontinuiteta, a uz to donji dio je vizualno odvojen od glavnog tijela s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje ploče. Ambijentalno osvjetljenje naglašava ovaj efekt. Široki zaslon u cijelosti je samostojeći i podsjeća na veliki tablet. Dodatna istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine. Zahvaljujući opcijskom ambijentalnom osvjetljenju s brojnim bojama ili gotovim kombinacijama boje možemo stvoriti totalno drukčije dojmove unutrašnjosti. Položaj za upravljačem je fenomenalan, a sjedala nas čvrsto drže u zavojima zahvaljujući istaknutim bočnim potporama. Kvaliteta materijala i izrade je vrhunska i jasno daje do znanja kako je ovdje riječ o premium automobilu.

 

Tehnologija koja osvaja


Poseban dio A-klase je njezin tehnološki pedigre. Nova A-klasa prvi je Mercedes-Benz model koji ima potpuno novi multimedijski sustav MBUX - Mercedes-Benz User Experience, koji također prelazi u novu eru Mercedes me povezivosti. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX može se individualizirati i prilagođava se korisniku, čime se stvara emocionalna veza između vozila, vozača i putnika. Koje su mogućnosti ovog sustava teško je nabrojiti, a čak i nama kao tehnološkim fanaticima nije bilo dovoljno nekoliko dana druženja s A-klasom kako bismo sve pohvatali. U kratkim crtama, ovaj sustav sastavljen je od dva velika 12,5-inčna zaslona povezana u jedan. Dok je prvi instrumentalni i uglavnom vezan uz vozača i informacije tijekom vožnje, drugi je sve ostalo – od informacija do zabave. Ovaj potonji zaslon ujedno je i osjetljiv na dodir, pa pojednostavnjuje rukovanje. Međutim, glavninu operacija vozač će izvršiti preko kontrola i malenih touchpadova na upravljaču, dok će suvozač to isto moći napraviti na golemom touchpadu i dodirom po zaslonu. Povezanost na internet, navigacija, hotspot točka, telefon, razgovaranje s automobilom, ambijentalna rasvjeta, sve su to samo frakcije mogućnosti. Nama se posebno svidjela povezivost s automobilom preko telefona i udaljen nadzor, pa nema više upitnika jeste li zaključali auto, zatvorili prozore, koliko imate goriva, kad morate na servis.


Početni modeli kreću s cijenom nešto višom od 238.000 kuna, a cijena testnog je 300.000 kuna. Iako se čini puno, cijena je to najnovije tehnologije u jednom automobilu.

Marin Režić

Dizelski motor sa 116 konjskih snaga


Ispod poklopca testne A-klase nalazi se 1,5-litreni dizelski motor sa 116 konjskih snaga koji odlično vuče i vozi se kao znatno snažniji. Za to možemo zahvaliti vrhunskom automatskom mjenjaču koji brzine mijenja u milisekundama, a potrošnju drži na više nego nestvarnih oko 4,5 litara za vrijeme našeg dinamičnog testa. Vozne karakteristike su odlične za ovu klasu automobila.

Kapacitet prtljažnika iza stražnjih sjedala je 370 litara – 29 litara više nego prethodni model. Zahvaljujući dvodijelnim stražnjim svjetlima, otvor prtljažnika je 20 centimetara širi nego prije, a pod prtljažnika je 11,5 cm duži. U odnosu prema prethodnom modelu, A-klasa je šira 16 mm te 6 mm viša, pa je kabina sada prostranija. Najviše dodatnog prostora u kabini A-klase dobiveno je u predjelu ramena i laktova, posebno straga, gdje ima do 36 milimetara više prostora od prethodnog modela.

Provjereni agregat partnerskog Renaulta


Za svoj najmanji model, A-klasu, Mercedes je namijenio agregat iz partnerskog odnosa s francuskom grupacijom Renault. Ovaj 1.5-litreni common-rail motor koji Renault koristi u gotovo cijeloj paleti svojih proizvoda, a s nešto drukčijim ECU-om, alternatorom, start-stop sustavom i kompresorom klime, pogoni i Dacijine automobile. Pod poklopcem A-klase ipak je malo snažniji te razvija 116 KS i 260 Nm, odnosno 16 KS i 20 Nm više. Model A180d s ovim motorom sprinta do 100 km/h za 10,5 sekundi, postiže 202 km/h, te prosječno troši između 4,1 i 4,5 litara uz emisiju CO2 od 108 do 118 grama po kilometru.

Možda ste propustili...

BROJKE KOJE SE VRLO LAKO MOGU PROVJERITI

Odlična ponuda za novu Ford Fiestu

NOVO TRANSPORTNO RJEŠENJE DOLAZI IZ ŠVEDSKE

Volvo Trucks i autonomna električna vozila budućnosti