Novosti
OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA U MÜNCHENU

Promocije daju rezultate, ove godine u Slavoniju stiže 3000 Bavaraca
Objavljeno 23. lipnja, 2018.
Prikazan je i promotivni turistički film na njemačkom jeziku o Osječko-baranjskoj županiji

Sve je bilo u znaku Slavonije na svečanosti obilježavanja Dana državnosti Republike Hrvatske proteklog ponedjeljka u Münchenu. Svojevrsni domaćin ove proslave, uz hrvatski Generalni konzulat u bavarskoj prijestolnici, bila je Osječko-baranjska županija koja je zaslužna za vrhunsko predstavljanje turističkih vrijednosti istoka Hrvatske za oko 300 uzvanika iz političkog, gospodarskog i kulturnog života Bavarske.
Na svečanosti obilježavanja hrvatskoga Dana državnosti gosti su uživali u slavonskim i baranjskim delicijama - kulenu, sirevima, čvarcima, kolačima, ali i medu, i ljekovitim proizvodima sačinjenim na bazi meda. Također i odličnim vinima vinarija Kolar, Siber i Kalazić. Mogli su vidjeti vrhunske rukotvorine, posebice zaštićeni zlatovez. Uz sve te eno i gastronomske specijalitete, odličnu slavonsku i baranjsku večer u Münchenu upotpunio je svojim programom KUD I. K. Adamović iz Čepina, kako tijekom službenog programa svečanosti, tako i na domjenku.

Turistički film

Pozornost gostiju svakako je privukao i premijerno prikazan promotivni turistički film s naracijom na njemačkom jeziku kojim se na izvstan način prikazuju prirodna, kulturna, gastronomska i druga bogatstva Osječko-baranjske županije, kao pozivi gostima da ju turistički posjete.
Hrvatski generalni konzul u Bavarskoj Petar Uzorinac, koji je svakako zaslužan za mogućnost da se Dan državnosti RH iskoristi za turističko predstavljanje Slavonije u Bavarskoj, bio je vrlo zadovoljan i primao je čestitke prilično oduševljenih gostiju. Pojasnio je kako je generalni konzulat svake godine prema sličnom receptu nastojao iskoristiti svečanost proslave Dana državnosti kako bi se velikom broju uglednih ljudi iz sfere politike, gospodarstva i javnog života Bavarske predstavio grad, ili jedan dio Hrvatske.
- U pet godina moga mandata imali smo tako predstavljanje Splita, Raba, Poreča i Rijeke. Želja mi je bila da se na ovaj način predstavi i Slavonija. Drago mi je zbog toga, kako zbog Domovinskog rata, zbog situacije u kojoj se danas nalazi, ali i zbog potencijala koje ima. Željeli smo ukazati da Hrvatska nije samo jadranska obala, koju Bavarci uobičajeno poznaju, nego da Hrvatska ima još nešto više za ponuditi. Doživljaj Slavonije i Baranje, koji će s ovogodišnjeg predstavljanja naši gosti ponijeti kući, nadmašio je sve dosad predstavljene destinacije - kazao je Uzorinac.
Kao izaslanik bavarskog premijera Marcusa Södera na svečanosti proslave Dana državnosti i turističkom predstavljanju Slavonije i Baranje, bio je ministar za digitalizaciju, medije i Europu Georg Eisenreich, koji je istaknuo veliku bliskost Hrvatske i Bavarske, s obzirom na činjenicu da velik broj Hrvata živi u toj saveznoj republici te da je posebice iznenađen širokom lepezom turističke ponude koja može zadovoljiti apetite i najzahtjevnijih bavarskih gostiju.
Direktorica ureda HTZ-a u Münchenu Nera Miličić istaknula je kako Bavarci imaju veliku poveznicu sa Slavonijom, koja ih podsjeća na to kakva je nekada bila njihova domovina.
- Bavarski gosti vesele se vidjeti i doživjeti Slavoniju, Baranju i Srijem, gdje je sačuvana tradicija koju su oni izgubili. Sretni smo što smo mogli i treći put ugostiti Slavonce u Münchenu. Kako povećati broj bavarskih gostiju u Slavoniji? U suradnji s touroperatorima sretni smo da možemo "kontinent" intenzivno prodavati u Bavarskoj. Ljudi se ovdje rado odlučuju na posjete kontinentalnom dijelu Hrvatske, tako da samo intenziviranjem promocije Slavonije, Baranje i Srijema možemo im dodatno približiti te krajeve. Ovom sam prezentacijom ne samo zadovoljna, nego i dirnuta, ovo je izvrsna promocija. Napravljen je predivan, suptilan promotivni film koji je, sigurna sam, ganuo sve Hrvate koji su ga ovdje pogledali - istaknula je Nera Miličić.
Prije nešto više od dvije godine, napomenuo je direktor TZ Baranja Matej Perkušić, pokrenuta je u suradnji sa Selimirom Ognjenovićem i njegovim I.D. Riva Toursom ova priča o promociji turizma i dovođenju gostiju s bavarskog tržišta.
- Na pitanje što bi Nijemci trebali vidjeti i kušati u Baranji, odgovor je jednostavan - sve ono što uvijek nudimo. Dakle, izvrsna vina, fenomenalnu hranu, predivnu prirodu. Volim reći da ljude sa zapada pozivamo u Baranju, u "stres free" destinaciju kada se odluče odmoriti od posla i velikog stresa. U suradnji s turističkim dionicima mi u TZ-u već imamo pripremljena tri-četiri programa turističkih obilazaka u kojima smo na svoju ruku kombinirali Baranju i Osijek. Držim kako jedno bez drugoga ne ide - kaže Perkušić.
Više profesionalizma

Napominje kako nam u Slavoniji i Baranji, kada je turizma u pitanju, još uvijek nedostaje više profesionalizma, odnosno da svi vinari i vlasnici OPG-ova, zajedno s predstavnicima turističkih zajednica, skupe glave i s istim ciljem idu u istom smjeru.
- Naravno da nam već sada nedostaje specijaliziranih smještajnih kapaciteta, bile to urbane vile s bazenom, mali spa kompleksi ili vinski butik hoteli... Mi smo na početku ozbiljne turističke priče i moramo se spremati i za povećane dolaske gostiju - naglašava Perkušić.
Ovo je treće, recimo to tako, ciljano promoviranje turističke ponude Slavonije i Baranje u Münchenu, odnosno Bavarskoj, a prvo u organizaciji Osječko-baranjske županije. Ponajviše zahvaljujući Selimiru Ognjenoviću i njegovom I.D. Riva Toursu, promocija turističke Slavonije daje efekte. Ognjenović je prije dvije godine izjavio da mu je cilj dovoditi tisuću njemačkih gostiju u Slavoniju. Od prvog predstavljanja u ožujku prošle godine pa do danas, samo posredovanjem tog touroperatora Slavoniju je posjetilo 1200 njemačkih gostiju, a ove godine ta bi brojka trebala doseći tri tisuće. Ne treba zaboraviti da od 2,7 milijuna Nijemaca koji su lani posjetili Hrvatsku, čak 40 posto dolazi iz Bavarske te se s punim pravom mogu očekivati novi pozitivni učinci prezentacije koju je pripremila Osječko-baranjska županija. Igor Mikulić

Ivan Anušić
župan Osječko-baranjske županije
Pokazali smo da smo odlični domaćini i da imamo izvrsne proizvode

Velikim koracima ulazimo u turizam i želimo držati primat u hrvatskom kontinentalnom turizmu. Nismo bez razloga odabrali München i Bavarsku, jer to je najbogatija država SR Njemačke, a Bavarci su skloni dolasku u Hrvatsku. Sada nudimo mogućnost da dođu i na kontinent. Pokazali smo im da smo odlični domaćini, da imamo izvrsne proizvode - vina i hranu. Pokazali smo im da imamo destinacije koje mogu posjetiti i tu provesti sasvim drukčiji odmor. Želimo brže i jače raditi na tom području i upravo zato smo oformili Upravni odjel za kontinentalni turizam kako bismo mogli rješavati sve one stvari koje turistička zajednica zbog određenih pravnih regulativa ne može. Zato je ključno da njihova suradnja bude uvezana. Od Ministarstva turizma i HTZ-a očekujem da nas se stavi u isti položaj s TZ-ima koji se nalaze na jadranskoj obali. Kontinentalni turizam ima budućnost, ali treba pomoć, rekao je župan Ivan Anušić.

Petar Uzorinac
generalni konzul RH u Bavarskoj


Željeli smo naglasiti da Hrvatska nije samo jadranska obala koju Bavarci uobičajeno poznaju, nego da Hrvatska ima još nešto više za ponuditi. Doživljaj Slavonije i Baranje, a koji će s ovogodišnjeg predstavljanja naši gosti ponijeti kući, nadmašio je sve dosad predstavljene destinacije.

Širenje ponude


Touroperator I.D. Riva Tours dovodi najviše njemačkih gostiju u Hrvatsku. Direktor te tvrtke Konstantin Gaitanides ističe da je do sada za ovu godinu svoj dolazak u RH preko I.D. Riva Toursa rezerviralo 70 tisuća osoba. Cilj je, kaže Gaitanides, u RH ove godine dovesti 80 tisuća Nijemaca. I.D. Riva Tours prvi je touroperator koji je organizirano počeo dovoditi njemačke goste u Slavoniju: “Prvu prezentaciju Slavonije imali smo prošle godine i do sada je u taj dio Hrvatske preko nas putovalo 1200 gostiju. Očekujemo da će do kraja godine u Slavoniji boraviti tri tisuće naših gostiju. Želimo širiti našu ponudu Slavonije, jer ima mnogo mogućnosti koje možemo ponuditi gostima”.

Nužne investicije


U Baranji imamo oko tisuću kreveta, do kraja godine imat ćemo stotinjak više, a iduće godine još oko 200. Ali recimo i kako samo u prvih šest mjeseci ove godine u Baranji imamo porast broja noćenja za 25,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Investicije su nam doista nužne. Potrebna nam je svakako i pomoć države, Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice bez kojih će turistički rast biti sporiji nego što bismo to željeli. Nemamo vremena čekati 25 godina, rekao je direktor Turističke zajednice Baranja Matej Perkušić. Napominje kako nam u Slavoniji i Baranji, kada je turizma u pitanju, još uvijek nedostaje više profesionalizma.

TATJANA ROTH

OPG-ovi su naša velika snaga


Pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam Osječko-baranjske županije Tatjana Roth naglasila je da je Njemačka jedno od naših najvećih emitivnih tržišta, a prvo što trebamo napraviti jest povećati našu vidljivost. "To radimo upravo kroz ovakva predstavljanja i prikazivanja kroz film koji smo snimili. Prioritet su nam marketing i promidžba te usustavljenje ponude tako da možemo upravljati turizmom. Osječko-baranjska županija turistima može ponuditi zaista gostoljubivost koju samo naši ljudi imaju u takvom prirodnom okruženju koji se pronalazi rijetko gdje u svijetu. OPG-ovi su naša velika snaga. Nekoliko pojedinaca koji su imali viziju i hrabrosti krenuti u taj posao naša su podrška da sada sve uvežemo i napredujemo", naglašava Tatjana Roth. I.M.

IVANA JURIĆ

Doživljaj je naš najveći adut


Direktorica TZ-a Osječko-baranjske županije Ivana Jurić ističe kako se broj dolazaka bavarskih gostiju može povećati ponajprije povećanjem vidljivosti Slavonije na tržištu. "Mnogo se radi proteklih godina na povećanju vidljivosti slavonske ponude, kroz vino, gastronomiju, cikloturizam... Naša iskustva pokazuju da nam se posjetitelji uvijek vraćaju, i zbog toga je zadatak svih nas koji radimo u turizmu da dovedemo gosta prvi put. A to možemo tako da budemo prisutni na tržištu. Uistinu je naš najveći adut doživljaj koji nudimo. Slavonija nema dugo iskustvo u turizmu, ali ima u ugošćavanju i pružanju gostoljubivosti. To je element iskrenosti koji se traži. Jedno je industrija, a drugo proizvod skrojen po mjeri čovjeka", ističe Ivana Jurić. I.M.

Možda ste propustili...

DOMOVINSKI POKRET:

Nećemo vas iznevjeriti

PREDSJEDNIK REPUBLIKE O UPOZORENJU USTAVNOG SUDA

Milanović: Ovo je priprema za državni udar