Mozaik
DOKUMENTARAC “GAZDA: POČETAK” NA DANIMA HRVATSKOG FILMA

Dario Juričan nakon Todorića i Konzuma donosi priču o Miroslavu Kutli
Objavljeno 19. lipnja, 2018.

Natjecateljski program Dana hrvatskog filma u ponedjeljak je, uz filmove svih rodova autora različitih generacija, donio i novi dokumentarac Darija Juričana “Gazda: Početak” u kojemu autor nakon Ivice Todorića i Konzuma donosi priču o Miroslavu Kutli. Juričanov drugi film iz serijala Gazda opisuje se kao “priča o Agrokoru prije Agrokora, o debaklu privatizacije, tranzicije i pravosuđa te nasljeđu koje i danas baštinimo”.


“Kroz sjećanja osnivača HDZ-a, ‘petog ortaka’ i mnogih drugih, Juričan u filmu pokazuje tko je i kako devedesetih zagospodario Hrvatskom, preoteo sve njezine resurse, a narod izložio posvemašnjoj financijskoj i duhovnoj bijedi”, stoji u najavi festivala.


Bio je tu i kratki igrani film Alda Tardozzija “Siguran let”, obiteljska komedija s Lanom Barić, Bojanom Navojcem, Kajom Šišmanović, o zabrinutoj majci koja pokušava organizirati da članovi obitelji na putu za Australiju iz sigurnosnih razloga ne putuju u istom avionu. “Film uveseljava dobrom dramaturgijom i napokon uspjelim dijaloškim razmjenama, a ispod površine otkriva i neke psihološki neuralgične točke obiteljskih odnosa”, stoji u najavi s Dana hrvatskog filma.


Obitelj je temeljna instanca prema kojoj se referira i Kristina Baticeli u svom filmu “Crna ovca Bistrička”, u kojem otkriva kako je to biti deklarirana ateistica iz mjesta koje počiva na vjerskim uvjerenjima svojih žitelja i katoličkom turizmu.


Dokumentarna kategorija donosi i novi dokumentarac filmskog kritičara i redatelja Arsena Oremovića “Tak kak je” o ocu koji se unatoč sustavu i bivšoj supruzi ne želi odreći kćeri koju nije vidio godinama.


U utrci za nagrade prikazani su i kratki igrani film nagrađivane Judite Gamulin “Marica”, u kojem Mirela Brekalo interpretira čistačicu koja pokušava pobjeći od posla i konfliktne obitelji, te “Sitnica” Mladena Stanića o odnosu oca i kćeri. Tu su još animirani “Aerodrom” majstorice crtanja na staklu Michaele Müller i eksperimentalni film “Kartograf” Darije Blažević.


Konkurencija je trećeg dana festivala u kino Tuškanac donijela i spotove Dalibora Barića i Martine Meštrović za pjesme Detoura (Bez tebe) i Pips Chips & Videoclipsa (3PM). Barić se predstavio i spotom za pjesmu Duhova “Tvoja mama to radi” te Kojota “Nova riječ”. Od namjenskih filmova na programu su bili edukativni filmovi u produkciji Blanka te režiji Marka Bičanića i Karla Voriha, metatelevizijska reklama Ivan-Gorana Viteza “Televizija budućnosti” s televizijskim licima poput Đele Hadžiselimovića, Olivera Mlakara, Milana Sijerkovića, Joška Lokasa, Tarika Filipovića, Roberta Knjaza.


Kasnovečernji termin Kina Tuškanac bio je rezerviran za filmove programa “Izvan okvira” - još jedan film iz svijeta mladih Igora Jelinovića “Sandra i Marina”, dokumentarac “Doma za Božić” Tomislava Đurinca, autorovo intimno otkrivanje pred obitelji, eksperimentalni film Zorka Sirotića Trenodija za žrtve Hirošime i dokumentarni “Nonna” Maria Pućića.

Tanja Kvorka

RAZNOLIK PROGRAM

Na Danima hrvatskog filma na uvijek posjećenoj Ljetnoj pozornici Tuškanac prikazan je kultni film “Putovanje” redatelja Bogdana Žižića iz 1972. godine, u kojemu glume, među ostalima, redom legendarni glumci kao što su: Ivica Vidović, Fabijan Šovagović, Nada Subotić i Zvonko Lepetić.

Nakon toga uslijedila je filmska konkurencija, sa doista odličnim novim naslovima: “U plavetnilo” autorice Antonete Alamat Kusijanović, što je epizoda iz nove, još neprikazane sezone uspješne dokumentarne serije “Betonski spavači” Saše Bana (posvećena Zagrebačkom velesajmu) te film “Završni krug” redatelja Vladislava Kneževića, djelo o svojevrsnom postupnom oslobađanju pokretom nastalo u suradnji s japanskim plesačem i koreografom svjetskog glasa Takaom Kawaguchijem.

Najčitanije iz rubrike