Autoglas
PREMIJERA

Peugeot 508 SW: Radikalan karavan!
Objavljeno 12. lipnja, 2018.
Novi peugeot 508 sw krase svi upečatljivi elementi dizajna radikalne limuzine

Peugeot je nekoliko mjeseci nakon predstavljanja radikalne limuzine predstavio i karavansku inačicu modela 508. D-segment u Europi predstavlja tržište od 1.400.000 vozila. U posljednjih deset godina karavani čine većinu tog segmenta unatoč stalnom dolasku novih vozila i linija automobila, ponajprije SUV-ova. U Europi je svako treće vozilo prodano u D-segmentu karavan.

Novi Peugeot 508 SW krase svi upečatljivi elementi dizajna radikalne limuzine. Nove proporcije daju mu iznimno dinamičan oblik. Zahvaljujući funkcionalnim krovnim nosačima koji izgledom odgovaraju dizajnu automobila, karavan je gotovo jednako nizak kao i limuzina - samo 1,42 metra. To je gotovo 6 cm manje od prethodne generacije, što donosi optimalne aerodinamičke karakteristike, a pritom osigurava dovoljno prostora za glave putnika na stražnjim sjedalima kako bi se ispunili standardi u segmentu. Dug je 4,78 m (samo 3 cm dulji od limuzine i 5 cm kraći od prethodne generacije), a krase ga uglađene, tekuće linije kojima završni pečat daje elegantna, niska linija krova.

Potpuno iskoristiv

Vrata bez okvira, jedinstvena odlika karavana među mainstream proizvođačima automobila, usavršavaju linije karoserije i omogućuju nižu ostakljenu površinu. Svi su zazori smanjeni zahvaljujući prvorazrednoj stručnosti, kotači savršeno ispunjavaju otvore za kotače, a krovna je antena uklonjena (sada je napravljena tehnikom sitotiska). Linije karoserije istovremeno su snažne i podsjećaju na automobile luskuznog segmenta.

Prtljažniku se pristupa preko praktičnih petih vrata (koja mogu biti motorizirana i mogu se otvarati slobodnih ruku). Prag prtljažnika nizak je i širok (6 cm niži od limuzine, samo 63,5 cm udaljen od tla, 2,4 cm širi). Pokrov prtljažnika koji se lako postavlja i uklanja pruža izravan pregled cijelog prtljažnika kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je da bude jednostavnog oblika i potpuno iskoristiv. Obujam prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara).

Novi Peugeot 508 SW opremljen je stražnjom klupom djeljivom u omjeru 2/3:1/3 s funkcijom Magic Flat. Taj sustav omogućuje trenutačno preklapanje bočnih sjedala s pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika. Time se stvara potpuno ravna podnica koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora. Baš kao i nova limuzina Peugeot 508, njezina SW izvedba isto je tako opremljena najnovijom generacijom Peugeot i-Cockpita.

Putnici na prednjim sjedalima mogu se opustiti u ergonomskim obujmljujućim sjedalima (koja nose oznaku AGR) i uživati u pet programa za masažu više točaka na tijelu. Na stražnjim sjedalima putnici mogu uživati u dodatnoj udobnosti koju im jamči naslon koji se može nagnuti do 27°. U usporedbi s limuzinom dostupna su dodatna 4 cm prostora za glavu, a putnici mogu uživati i u panoramskom staklenom krovu. Pristup sjedalima na stražnjoj klupi širok je i jednostavan zahvaljujući stražnjim vratima bez okvira na kojima se nalaze i stražnji bočni prozori.

Motorizacija

Novi Peugeot 508 SW koristi novu generaciju PureTech i BlueHDi motora (sa SCR tehnologijom) koja je predstavljena i na limuzinskoj izvedbi. U ponudi su dvije benzinske izvedbe temeljene na PureTech 1.6L motoru - PureTech 180 S&S EAT8, PureTech 225 S&S EAT8. I četiri dizelske izvedbe temeljene na BlueHDi 1.5L i 2.0L motorima - BlueHDi 130 S&S BVM6, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8, BlueHDi 180 S&S EAT8.

Svi su motori već homologirani u skladu s normom Euro6.d temp, u iščekivanju odredbi norme Euro 6 koje će se početi primjenjivati u siječnju 2020., posebno u pogledu emisija dušikova oksida. Vrijednosti emisija CO2 najbolje su u klasi, a uzimaju u obzir nove tehničke odredbe postupka WLTP kojima se nastoje uskladiti razine potrošnje provjerene testiranjima i razine potrošnje pri uporabi potrošača.

U načinu rada ECO obitelj Pure Tech motora opremljena automatskim mjenjačima EAT8, automatski uključuje opciju krstarenja. Ova je funkcija dostupna pri brzinama od 25 do 130 km/h, kad to dopuštaju uvjeti na cesti. Pokreće se kad vozilo ne prepozna stopalo na papučici, a vozač ne primjećuje promjenu. Smanjuje unutarnje trenje mjenjača i smanjuje potrošnju goriva za oko 3 %.

U drugom će se dijelu 2019. ponudi pridružiti i učinkoviti benzinski Plug-in hibridni pogonski sklop s većim dometom vožnje bez emisija od 50 km (prema ciklusu WLTP). Baterije će biti smještene ispod sjedala u drugom redu kako bi se sačuvala prostranost prtljažnika. Bit će otkriven na Salonu automobila u Parizu i dostupan u Europi od siječnja 2019. godine.

Pripremio: Milan BUGARIĆ
VRHUNSKI ZVUČNI SUSTAV

Kad je riječ o osvjetljenju putničke kabine, u strop su ugrađena pojedinačna LED svjetla za čitanje kojima se upravlja na dodir. Vrhunski zvučni sustav dizajnirao je FOCAL, poznati francuski proizvođač. Taj sustav s pomoću deset zvučnika opremljenih ekskluzivnom tehnologijom FOCAL osigurava čist i jasan zvuk koji se besprijekorno čuje u cijelom vozilu. Rešetke visokotonaca smještenih u sva četiri vrata izrađene su od brušenog metala. Unutrašnjost nove SW izvedbe Peugeot 508 upotpunjuje dojam kvalitete i izvrsnosti koji najavljuje vanjski dio vozila. Taj je standard izvrsnosti vidljiv i u brojnim značajkama vozila za veću udobnost i sigurnost.

MNOŠTVO PAMETNIH POMAGALA

Novi Peugeot 508 SW nudi širok raspon sustava pomoći u vožnji posljednje generacije kako bi udovoljili sve zahtjevnijim EuroNCAP kriterijima. U ponudi su sustav Night Vision, prilagodljivi tempomat s funkcijom Stop & Go, upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkcija pomoći pri parkiranju Park Assist, Full led svjetla s funkcijom osvjetljenja zavoja i dr. U svakom području, od dizajna vozila, organizacije prostora, pomno osmišljenih dimenzija i smanjenja mase do aerodinamičkih značajki i pogonskih sklopova, uloženi su najveći mogući napori da bi se osigurao intenzivan osjećaj u vožnji i postigle najbolje vrijednosti emisija CO2 u klasi.