Novosti
SPORT KAO IMPULS GOSPODARSTVU

Svjetsko prvenstvo u nogometu potiče rast potrošnje i u Hrvatskoj
Objavljeno 11. lipnja, 2018.

Svjetsko prvenstvo u nogometu, koje se idućih tjedana održava u Rusiji, potaknut će u Hrvatskoj rast oglašavanja i potrošnje, posebice na prehrambene proizvode i pića, a koliko će taj rast iznositi, ovisi o tome koliko dugo će se hrvatska reprezentacija zadržati na turniru.

Član Uprave Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA) Božidar Abramović kaže da će Svjetsko prvenstvo u nogometu sigurno imati utjecaj na porast prometa u maloprodaji, i to veći što je hrvatski tim bliže finalu. “No, kada razmotrimo učinak na investiciju u ukupno tržište oglašavanja, ne možemo reći da ima znatniji utjecaj, dolazi najvećim dijelom do sezonske preraspodjele. U vrijeme svjetskih prvenstava može se primijetiti povećana aktivnost u sektorima telekomunikacija, pića, maloprodaje i općenito oglašavanja robe široke potrošnje, ali to su i inače najveći oglašivači”, kaže Abramović. Što se tiče oglašavanja u sektor pića, Abramović kaže da je do posljednjeg većeg porasta investicija došlo u vrijeme nogometnog prvenstva u Brazilu, 2014. godine, između 5 i 7 posto. S druge strane, investicije u oglašavanje piva porasle su tek 2016. godine, za otprilike 10 posto u odnosu prema istom razdoblju prethodne godine.

I predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Pero Ivanković smatra da velika sportska natjecanja, a poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, umnogome donose znatan impuls za gospodarstvo povećanom potrošnjom. U stvaranju dobre atmosfere u sportskom okružju, kaže Ivanković, uvijek je prednjačila industrija piva, koja ima znatan pozitivan doprinos i na ukupna ekonomska kretanja u proizvodnom sektoru u Hrvatskoj. Stoga se, smatra Ivanković, može očekivati da će potrošnja, u sklopu nadolazećeg Svjetskog nogometnog prvenstva i aktivnosti vodećih pivarskih kompanija u Hrvatskoj, pridonijeti ukupnom rastu pivskog tržišta u Hrvatskoj.

“Prosječna konzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a kako je u lipnju i srpnju Svjetsko prvenstvo u nogometu u Rusiji, očekuje se još dodatno povećanje u danima u kojima igra naša reprezentacija, i to od 7000 do 12.000 hektolitara po utakmici”, ističe Ivanković.

Dodaje da će svaki prolazak hrvatske reprezentacije u daljnji krug natjecanja rezultirati povećanom potrošnjom, posebice u ugostiteljstvu, što će se pozitivno odraziti na cjelokupnu industriju piva. “Potrošnja piva u ljetnim mjesecima tradicionalno raste i uz povoljne klimatske uvjete. Uz navedeno, ako vremenske prilike budu povoljne, može se očekivati dodatno tradicionalno povećanje potrošnje piva tijekom ljetnih mjeseci”, zaključuje Ivanković. H

PIVARI OČEKUJU RAST POTRAŽNJE

I u tvrtki Heineken Hrvatska slažu se da na prodaju piva utječu velika, popularna sportska natjecanja, ali i da još veći utjecaj na to ima vrijeme. Toplo i sunčano vrijeme ove je godine rano počelo, što je odlično za pivarsku industriju, ističu iz te kompanije koja uz ostalo proizvodi Karlovačko pivo. Iz Zagrebačke pivovare ističu, pak, kako je Ožujsko pivo pivski brend s najjačom vezom s hrvatskim nogometom. I u Carlsbergu očekuju znatan porast potražnje za njihovim proizvodima. “Koliko će svjetsko prvenstvo doista donijeti u prodaji naravno ovisi i o tome kako će naša reprezentacija igrati. Prema podacima kojima raspolažemo posljednji put kad je Hrvatska sudjelovala na sličnom sportskom natjecanju kategorija piva bilježila je rast od oko 8 posto u odnosu prema godini prije”, zaključuju u Carlsbergu Croatia.

Pero Ivanković

predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri HGK-u

Velika sportska natjecanja, a poglavito europska i svjetska prvenstva u nogometu, umnogome pridonose važnom impulsu za gospodarstvo povećanom potrošnjom.

Možda ste propustili...

PRAVNICI JASNI U STAVU O PONAŠANJU PREDSJEDNIKA REPUBLIKE

Upozorenje Ustavnog suda neće poremetiti formiranje nove vlasti

NA SJEVERU HRVATSKE

Geotermalna elektrana

LISTA DVANAEST STRANAKA PREDVOĐENIH IDS-OM

Ideja okupljanja stara dvije godine