Magazin
OSJEĆAJ DOMA DALEKO OD KUĆE

Hrvatski turisti: Krevet i kuhinja važniji od plaže
Objavljeno 9. lipnja, 2018.

Volite ići istraživati tijekom godišnjeg odmora? Ne ako je krevet jako udoban, reći će mnogi, pa makar plaža i more bili ispred kuće, a neistražena priroda i neke druge atrakcije samo koji kilometar izvan hladovine spavaće sobe.

Bilo kako god, prilikom odlaska na godišnji odmor brojni su kriteriji za odabir najboljeg smještajnog objekta koji će odgovarati vašim potrebama. Na samom vrhu popisa putnika iz Hrvatske pojavljuju se lokacija (87 %), cijena (73 %) i blizina lokalnih sadržaja (68 %).

DOBITNA FORMULA

Međutim, na naš odabir ne utječu uvijek najupadljiviji čimbenici - također je važno da je smještajni objekt uređen kako bi se ispunio njegov puni potencijal. Booking.com, vodeća svjetska tvrtka u povezivanju putnika s najvećim izborom nevjerojatnih mjesta za boravak, proveo je istraživanje među gotovo 19.000 globalnih putnika i otkrio da za 27 % putnika iz Hrvatske dizajn interijera ima ključnu ulogu prilikom odabira smještaja za godišnji odmor.

Dizajn interijera utječe na naše uživanje u godišnjem odmoru jer smještajni objekt s odličnim interijerom stvara nezaboravniji godišnji odmor - što tvrdi sedam od 10 globalnih putnika (69 %) i 66 % putnika iz Hrvatske.

Na pitanje koji bi bili najpopularniji neizostavni sadržaji kada se radi o stilu i izgledu smještaja za godišnji odmor, kao ključne sastojke za kreiranje savršenog smještaja putnici iz Hrvatske navode udobnost (77 %), obilje prirodnog svjetla (56 %) i zelenilo (43 %). Međutim, putnici iz Hrvatske žele uživati i u prostranom otvorenom prostoru (34 %), modernom izgledu smještaja (28 %) i ekološki osviješteno uređenoj lokaciji (27 %). A važni su i uživanje u nečem malo drugačijem te boravak u jedinstvenom smještaju (20 %).

Godišnji je odmor vrijeme za isprobavanje novih stvari i uživanje u onome što nije dostupno kod kuće. Velik dio onih koji traže te neizostavne sadržaje u smještaju u kojemu provode godišnji odmor ne može uživati u tim sadržajima kod kuće. Jedan od tri putnika iz Hrvatske (33 %) naveo je da se njihov dom ne može pohvaliti obiljem prirodnog svjetla, jedan od četiri putnika iz Hrvatske (27 %) u svom domu nema zelenila, a četiri od deset putnika iz Hrvatske (46 %) navode da njihov dom nije moderno uređen. Putnici u smještaju na godišnjem odmoru aktivno traže sadržaje koji nisu uvijek dostupni u njihovim domovima.

Kada se radi o sadržajima koji će uistinu povećati uživanje u smještaju u kojemu se provodi godišnji odmor, osvjetljenje je ključna tema koja se ponavlja jer četvero od 10 globalnih putnika (44 %) navodi da je odlično osvjetljenje smještaja neizostavan sadržaj, ali razlog je taština - to im je važno jer žele biti sigurni da izgledaju najbolje prilikom spremanja za nova iskustva. Zbog istog razloga 19 % putnika iz Hrvatske smatra osvjetljenje veoma bitnim pri biranju smještaja.

ŠTO POKREĆE PUTNIKE?

Budući da je udobnost rangirana među top neizostavnim sadržajima, ne iznenađuje da se udoban krevet smatra najpopularnijim predmetom koji putnici iz Hrvatske žele vidjeti kada stignu u smještajni objekt kako bi imali onaj osjećaj doma daleko od kuće (70 %). Ako je krevet udoban, a kupaonica zanimljiva, četvero od 10 (41 %) globalnih putnika priznaje da bi radije ostalo u smještaju nego se odlučilo za večernji izlazak.

Nije samo kvalitetan krevet razlog koji nas može odvratiti od napuštanja smještajnog objekta. Gotovo pola (48 %) putnika iz RH navelo je kako je dobro opremljena i pregledna kuhinja bila neizostavan sadržaj za stvaranje osjećaja doma daleko od kuće. Uz lijepo dizajniranu, prostranu kuhinju putnici će se češće odlučiti na pripremanje obroka umjesto izlaska u restoran, s čime se slaže čak 44 % putnika iz Hrvatske, što znači da je uloga koju smještajni objekt ima u godišnjem odmoru važna za općeniti doživljaj.

Priredio: Darko JERKOVIĆ
Globalni status

Istraživanje Booking.coma neovisno je provedeno među 18.500 ispitanika. Anketirano je više od 1000 osoba iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Brazila, Kine, Njemačke, Italije, Španjolske, Francuske, Indije, Singapura i Rusije te više od 500 iz Australije, Argentine, Belgije, Kanade, Danske, Hong Konga, Hrvatske, Indonezije, Japana, Meksika, Nizozemske, Novog Zelanda, Švedske, Tajlanda i Tajvana. Ispitanici su ispunili online anketu u studenome 2017., a rezultati koji su nedavno objavljeni korisni su ne samo za sve one koji odlaze na godišnji odmor nego i za turističke agencije, pa i vlade pojedinih zemalja, uključujući i Hrvatsku. Ukupno uzevši, Booking.com ponovno se iskazao zanimljivim istraživanjem, čime opravdava svoj globalni status i značaj kao dio grupe Priceline koja ima više od 15.000 zaposlenika u 198 ureda i 70 zemalja diljem svijeta. (D. J.)

Možda ste propustili...

DR. SC. PREDRAG HARAMIJA, PROFESOR NA ZAGREBAČKOJ ŠKOLI EKONOMIJE I MANAGEMENTA

Ključ pobjede na saborskim (i predsjedničkim) izborima izborne su jedinice

THE ZONE OF INTEREST: ŠTO NAM POKAZUJE FILM JONATHANA GLAZERA?

Put u središte zla

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

USUSRET SEZONI EVENATA: GORAN ŠIMIĆ, PODUZETNIK - NJEGOVA PRIČA

Ja sam dijete Slavonije, tamo sam naučio većinu toga što znam i radim

2

KAMPANJA - ZAVRŠNI KRUG

Mate Mijić: Velika dosada
koja srećom kratko traje

3

HRVATSKE POETSKE PERSPEKTIVE: IVANA LULIĆ, O SEBI I SVOJOJ KNJIZI PJESAMA..

U danu uvijek pronađem vremena da stanem, da se isključim i osjetim