Ekonomija
“HRVATSKA JUNETINA"

Baby Beef predstavio brend junećeg mesa
Objavljeno 5. lipnja, 2018.
“Hrvatska junetina” Udruge Baby Beef uzgaja se na hrvatskoj farmi, a domaću hranu pred junad stavlja ruka hrvatskog farmera

Udruga za uzgoj i tov junadi Baby Beef svoja ustrajna nastojanja i napore da stvori vlastiti brend za svoju proizvodnju junećeg mesa pretočila je u stvarnost. U Zagrebu je na konferenciji za novinare njezino vodstvo predstavilo oznaku “Hrvatska junetina”, potkrijepivši ju porukom - Uzgojena na hrvatskoj hrani i farmi, hrvatskim rukama. Time joj višestruko daje pečat domaćeg, od njive, preko staje, do košare, odnosno do tanjura potrošača. Ambiciozan je to projekt, u kojem je Baby Beef krenuo u stvaranje vlastitog brenda, upućivanje na kvalitetu svoje junetine i davanje dodatne joj vrijednosti te jasno određivanje njezina mjesta u pravome moru ponude mesa na našem tržištu i trgovačkim policama. A na kojim će se količinama junetine naći marka “Hrvatska junetina” govori kratka osobna karta Baby Beefa – okuplja 300 tovljača junadi, što čini čak 90 posto sektora tovnog govedarstva u nas. Godišnja proizvodnja članova udruge je oko 120.000 junadi, a ostvare više od milijardu kuna prihoda. Oko 50 posto proizvodnje izvozi se prodajom žive stoke u zemlje Bliskog istoka i prodajom mesa za Italiju. “Hrvatskom junetinom” Udruge Baby Beef tovljači žele domaćem tržištu osigurati junetinu iznimne kvalitete i poznate zemljopisne izvornosti. Već gotovo stotinjak članova udruge, trgovaca, mesnica , distributera i restorana, uključilo se u lanac proizvodnje i prodaje mesa i mesnih prerađevina s oznakom “Hrvatska junetina”, čulo se jučer na predstavljanju brenda u Zagrebu.

– “Hrvatska junetina” Udruge Baby Beef uzgaja se na hrvatskoj farmi, a domaću hranu pred junad stavlja ruka hrvatskog farmera. Desetljećima kvalitetu naše junetine priznaju najzahtjevnija tržišta, poput talijanske Toskane, gdje kupuju koliko god možemo proizvesti. Baby Beef želi tu kvalitetu učiniti prepoznatljivom i dostupnom, a informaciju o kvalitetu podijeliti sa svim potrošačima, distributerima mesa, hotelima i restoranima. Naša oznaka jamčit će da je meso zdravo, svježe, iznimne kvalitete, koju daje intramuskularna zamašćenost - rekao je predsjednik Baby Beefa Darko Celovec.

Korisnici znaka – distributeri, mesnice, restorani, hoteli, znak mogu rabiti isključivo za meso kupljeno kod članova udruge, što je podložno stalnoj provjeri. Također, “babybeefovci” imaju obvezu stalnog dokumentiranja i evidentiranja svih bitnih informacija o uzgoju junadi. Ta kontrolna dokumentacija propisana je internim pravilnikom udruge, a u slučaju nepridržavanja pravila proizvođač će izgubiti pravo korištenja znaka.

- Iznimno je važna kontrola, no važnija je samokontrola proizvođača, što zagovara i Europska unija. Opstat će samo proizvođači koji su savjesni, koji dugoročno planiraju i žele pošten odnos s kupcem. Novi izgled našeg znaka približit će takve proizvođače hrvatskim, ali i inozemnim potrošačima. “Hrvatsku junetinu” vidimo kao veliki potencijal i u promociji Hrvatske kao gastronomske zemlje - upozorio je Celovec na sve perspektive koje nosi ovaj brend.

Suzana ŽUPAN
Cijela paleta proizvoda

Neki od korisnika znaka koji su potpisali ugovor su PIK Vrbovec, Mesnice Šturlić, MTO Paleka, MI Valvita, Rigeta, Simental Commerce, Agro-Vrt, Restoran Franc i dr. Oznaka “Hrvatska junetina” bit će vidljiva na cijeloj paleti proizvoda – od svježeg mesa, roštiljskog programa do odležanog mesa za odreske.