Osijek
VELIKI PROJEKT U PROBLEMIMA

Donjogradska šetnica: U pet
mjeseci radilo se sedam dana
Objavljeno 25. svibnja, 2018.
- Zbog visokog vodostaja Drave radovi stoje već šest mjeseci - poručuju iz Hrvatskih voda

Prošlo je godinu dana od kada je započela realizacija gotovo 25 milijuna kuna vrijednog projekta uređenja donjogradske šetnice i obaloutvrde. No, proteklih šest mjeseci na ovome gradilištu nema vidljivijih aktivnosti te sve upozorava na to kako ne postoji nikakva šansa da se projekt finalizira u roku, odnosno da Donjograđani svoju novu šetnicu dobiju kako je obećano - u prosincu 2018. godine.

Nova donjogradska šetnica jedna je od četiri dionice velikog projekta povezivanja Gornjeg i Donjeg grada uz rijeku Dravu. Radovi su tu podijeljeni u četiri etape. I dok se prva etapa radila punom parom, te je podno Trga Nikole Tesle krajem 2017. godine početni dio obale u dužini od šezdesetak metara već popločen i obavljeni pripremni radovi za izradu atmfiteatralong spusta i produženje kolektora, u 2018. na gradilištu se aktivno radilo samo sedam dana! Okosnica projekta, ulazak obaloutvrde u rijeku Dravu u dužini od čak 12 metara nije ni u začetku, a Osječani se s pravom pitaju što se događa. Prije svega zbog činjenice da je izvođač radova, Vodogradnja Osijek d.d., početkom godine bila pred stečajem, a i zbog sve glasnijih priča kako još od lanjske građevinske sezone, na račun iseljavanja, muku muči s pronalaženjem dovoljnog broja radnika kojima bi pokrila sva svoja gradilišta.

Iz Hrvatskih voda jasno poručuju - glavni krivac za zastoj radova je vodostaj, koji je već duže vrijeme visine između 200 i 240 centimetara.

- Zastoj radova nastao je isključivo zbog visokog vodostaja, koji ne opada od prošle godine, odnosno vodostaj je viši od 1 metra od razine srednje vode, što je izuzetno neuobičajeno za vodostaj Drave kod Osijeka. S obzirom na navedeno, radovi se nisu mogli izvoditi na elementima obaloutvrde, od nožice pokosa do svih elemenata iznad kamene nožice. Stoga će se oni nastaviti kada vodostaj bude na razini 81,50 cm, odnosno za izvođenje radova vodostaj mora biti 1 metar ispod visine nožice - kažu iz Hrvatskih voda, uz napomenu kako je izvođač radova i dalje Vodogradnja.

Iz Vodogradnje, pak, potvrđuju navode o problemima s vodostajem, ali kažu kako radovi kasne i zbog izmjena projekta u vrijednosti od 1,5 milijuna kuna.

- U 2017. godini izvedeni su svi radovi na potezu obaloutvrde koji nije obuhvaćen naknadnom izmjenom projekta. Zbog znatnog povećanja cijene radova zbog izmjene u projektu, kod javnog naručitelja postoji određena procedura u skladu sa Zakonom i javnoj nabavi te je ona provedena do prosinca 2017. godine. Potom je 6. prosinca 2017. vodostaj rijeke Drave porastao iznad kote 85,50 m.n.m. koji je maksimalan za izvođenje radova iskopa u vodotoku. Prema službenim podacima Hrvatskih voda, od tada do danas bilo je samo 20 dana kada je vodostaj bio niži, a od toga je od 25. veljače do 7. ožujka 2018. nastupilo razdoblje iznimno niskih temperatura te zaleđenost površine rijeke Drave uz obalu, što je opet onemogućilo nastavak radova. Radovi su se mogli izvoditi samo u razdoblju od sedam dana u travnju te je u tom razdoblju obavljen iskop na jednom potezu te potopljen stabilizacijski madrac. Izvođač ima spremne kapacitete te će se radovi nastaviti čim vodostaj bude povoljan - kaže direktorica Vodogradnje, Danijela Vranjković.

Iako su u Hrvatskim vodama upitani hoće li pomicanje rokova završetka radova izazvati plaćanje penala s obzirom na to da se projekt financira iz EU fonda, to je pitanje ostalo bez odgovora. Struka tek pojašnjava kako bi se penali, ako su ugovorom određeni, u ovome slučaju trebali izbjeći jer je uzrok nepoštovanja rokova “viša sila”.

Ivana SOLAR
GRADILIŠTE NEOSIGURANO, GRAĐANI PO NJEMU NESMETANO ŠETAJU PSE!

Gradilište smo u posljednja dva tjedna posjetili više puta i opetovano zatekli istu situaciju - otvorene ograde i građane u prostoru izvođenja građevinskih radova. Iz Vodogradnje poručuju: “Gradilište ovog tipa ne može se potpuno ograditi te prolaznici svakodnevno na potezu izvođenja radova pomiču zaštitne ograde i prolaze gradilištem. Svaki neovlašten pristup gradilištu na vlastitu je odgovornost prolaznika, te pozivamo građane da izbjegavaju ulazak na gradilište kako bi se izbjegle moguće ozljede i nesreće, s obzirom na to da je obala zbog radova narušena”, kažu iz Vodogradnje.

Što još treba napraviti

Podsjetimo, ovaj grandiozni projekt obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik, koji će u konačnici sadržavati pješačku stazu i dvosmjernu kolnu prometnicu. Sama šetnica naslanjat će se na ulicu Donjogradska obala, a sadržavat će biciklističku stazu i zeleni pojas koji uključuje drvored i odmorište s klupama. Šetnica i ulica Donjogradska obala u konačnici će biti razdvojene zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom koji će nadvisivati promenadu za 80 centimetara. Povezivanje ova dva dijela bit će omogućeno kroz sedam otvora u tome zidu širine dva metra koji će se pak nalaziti na sjecištima pravca šetnice s Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i ulicom Vrbik. Da bi sve to bilo ostvarivo, u velikom dijelu rušit će se obaloutvrda te graditi nova, koja će u korito vodotoka rijeke Drave ući čak 12 metara.

Ivan Vrkić

gradonačelnik Osijeka

Žao nam je što DONJOGRADSKA šetnica neće biti gotova u roku

Kako je manjim dijelom investitor na projektu i Grad Osijek, o kašnjenju radova upitan je i gradonačelnik, Ivan Vrkić. “Nadležne službe Grada Osijeka i ja osobno blisko surađujemo sa svim dionicima uključenim u gradnju šetnice. Hrvatske vode pravodobno su nas informirale o poteškoćama koje su posljedica više sile, visokoga vodostaja. Grad Osijek kao suinvestitor u ovom projektu obavit će sve svoje ugovorene obveze. Ugovorena vrijednost radova III. poddionice je 23,3 milijuna kuna, od čega Grad sufinancira 10 posto, i to za pješačke i biciklističke staze, javnu rasvjetu, hortikulturu te urbanu opremu. Proračunom su planirana sredstva i bit će aktivirana prema izvedenim radovima. Odgađanje završetka gradnje Šetnice zbog navedenih nepredviđenih okolnosti ni na koji način neće utjecati na partnerstvo s Hrvatskim vodama, ni na financiranje i gradnju Donjogradske šetnice. Svima nam je žao što je visok vodostaj utjecao na to da šetnica neće biti završena u predviđenom roku, no učinit ćemo sve da bude završena u najkraćem mogućem roku”, kaže Vrkić.

“viša sila”

MOŽE LI SE IZBJEĆI PLAĆANJE PENALA?

Najčitanije iz rubrike