Regija
KORISNICI ZBUNJENI I RAZOČARANI

Uzalud očekivali 250 kuna veću invalidninu
Objavljeno 22. svibnja, 2018.
Brojne su nejasnoće vezano uz povećanje osobne invalidnine za 250 kuna od 1. travnja ove godine

ĐAKOVO  - Dok ovih dana iščekuju poštara koji im na kućni prag donosi osobnu invalidninu koja je do sada iznosila 1250 kuna, a od 1. travnja, izmjenom Zakona o socijalnoj skrbi, treba iznositi 1500 kuna, brojni Đakovčani i mještani okolnih mjesta pitaju se hoće li dobiti povećani iznos, s obzirom na to da nisu pozivani u Centar za socijalnu skrb zbog ishođenja novih rješenja, dok s drugih strana stižu informacije kako je takav korak potrebno učiniti. Oni kojima invalidnina sjeda na račun u banci, kaže nam mama dječaka s invaliditetom Ana, jučer su invalidninu dobili, i to sa starim, manjim iznosom.

- Dobila sam stari iznos. Ja nisam pozivana u Centar zbog invalidnine, a jedna mi je mama rekla da se čula sa socijalnom radnicom koja joj je kazala da će nam stizati nova rješenja. Hoćemo li morati nositi nove papire ili nećemo, ne znam. Jesu li se nadležni mogli organizirati bolje i sve pripremiti do sada, oni valjda najbolje znaju - kaže Ana.

88.000 predmeta

I Građanska inicijativa “Pomozimo djeci s invaliditetom” upozorava na probleme s isplatom povećane osobne invalidnine i doplatka za tuđu pomoć i njegu. “Javljaju nam se brojni roditelji i osobe s invaliditetom ogorčeni što, unatoč izmjeni Zakona o socijalnoj skrbi koja je stupila na snagu 1. travnja, i dalje dobivaju osobnu invalidninu u iznosu od 1250 kuna. Prema tumačenjima koja smo dobili, svaka osoba koja je imala pravo na osobnu invalidninu mora doći u centar za socijalnu skrb i mora joj se napisati novo rješenje. Prema našim informacijama, riječ je o oko 26.000 osoba”, navodi se između ostaloga u priopćenju za javnost koje potpisuje Radni tim Građanske inicijative, a gdje upozoravaju i na sljedeće: “Pribrojimo li tome oko 61.000 osoba koje dobivaju doplatak za tuđu pomoć i njegu, dobit ćemo oko 88.000 predmeta koje djelatnici centara za socijalnu skrb moraju obraditi: poslati poziv, uzeti pismeno očitovanje, prikupiti potrebnu dokumentaciju te napisati novo rješenje.”

Zagušenje sustava

U Inicijativi smatraju da je takav način doveo do zagušenja ionako preopterećenog sustava te do neprimjerenog kašnjenja isplata predviđenih naknada. “Izražavamo zabrinutost i pitamo se hoće li sve osobe s invaliditetom dobiti zaostatke od 1. travnja 2018. ili će povećanu osobnu invalidninu dobiti od dana pokretanja postupka. Budući da mnogi još nisu pozvani u centre, moguće je da postupci budu pokrenuti u lipnju ili čak u srpnju. Stoga zahtijevamo od Ministarstva da žurno pokrene rješavanje tog pitanja te da izda potrebne naputke kako ne bi došlo do diskriminiranja osoba s invaliditetom”, navode u priopćenju.

Da je cijela priča protkana nejasnoćama, svjedoče i brojni komentari na forumima i društvenim mrežama, gdje neki svjedoče o tome da su dobili povećani iznos invalidnine bez odlaska u centar za socijalnu skrb, drugi pak govore kako su papire, među kojima i potvrdu iz katastra i gruntovnice o tome da osoba koja prima osobnu invalidninu nema nikakvu nekretninu u vlasništvu, predali još u ožujku.

Maja MUŠKIĆ
Ministarstvo: Isplatit će se svE

“Svi centri za socijalnu skrb na vrijeme su dobili uputu ovog Ministarstva da žurno pokrenu postupke kako bi se korisnicima osiguralo navedeno povećanje, ako i nadalje ispunjavaju uvjete sukladno Zakonu. Dio korisnika nije još zaprimio povećanje jer je postupak u tijeku. Ako i nadalje zadovoljavaju uvjete, naknadno će zaprimiti povećani iznos počevši od 1. travnja 2018. godine. Znači, svi korisnici koji ispunjavanju uvjete dobit će sve zaostale iznose od 1. travnja. Budući da navedeno povećanje iznosa nije moguće ostvariti bez provođenja upravnog postupka i donošenja novog rješenja, jer se mijenjao postotak od osnovice, a ne osnovica, Ministarstvo za socijalnu politiku uputilo je svim centrima za socijalnu skrb Smjernice o postupanju u primjeni Zakona o socijalnoj skrbi 30. siječnja 2018.”, stoji, između ostalog, u odgovoru Ministarstva za socijalnu politiku na naš upit.

Postupak pokrenut s 1. travnja

Ravnateljica đakovačkog Centra za socijalnu skrb Dubravka Petrović pojašnjava kakvo je stanje u Đakovu i što korisnici trebaju učiniti. “Mi smo svima pokrenuli postupak po službenoj dužnosti, sve ide automatski. Imamo 1300 korisnika i kako tko dođe na red, tako će ići rješenja. Tako smo morali napraviti jer ako bi slučajno poslije 1. travnja pokrenuli postupak, onda se ne može ostvariti pravo s tim datumom. Nova vještačenja ne idu, no oni kojima kontrolno vještačenje dolazi redovito, moraju ga provesti”, kaže Dubravka Petrović.

Najčitanije iz rubrike