Autoglas
PROMOCIJA PLUS

Clio je najprodavaniji auto u travnju zahvaljujući tvrtkama
Objavljeno 15. svibnja, 2018.
Zbog rekordne prodaje Clija, Renault je zasjeo na prvo mjesto u travnju

Iako je situacija na papiru, glede prodaje novih automobila u Hrvatskoj, pozitivna, bilo bi zanimljivo vidjeti kako bi to izgledalo da se iz prodaje maknu rent-a-car tvrtke ili velike kompanije koje imaju stotine službenih automobila. Krenula bi zasigurno žalopojka, a brojke o kupnji automobila od građana bile bi definitivno na dnu Europske Unije.

Kako su tvrtke napumpale te brojke, situacija je u pozitivi. U travnju, prema podatcima agencije Promocija plus, hrvatskim kupcima isporučeno je 7046 novih automobila, a u travnju prošle godine prodano ih je 6280. Još je bolji rezultat za sva četiri mjeseca 2018. godine jer je prodano 20.885 novih automobila, što je 21,7 posto ili 3729 vozila više u odnosu prema istom razdoblju prošle godine.

U travnju, zbog rekordne prodaje Clija, Renault je zasjeo na prvo mjesto s 894 prodana automobila. Drugi je pobjednik ožujka Opel (877), a treći je standardno dobar Volkswagen s 871 prodanim vozilom. Značajan prodajni rast u travnju bilježi i Peugeot, Toyota, Dacia i Mercedes. Višestruko je povećana prodaja i modela Jeepa, no to je neusporedivo s prethodno navedenim markama. Naime, Jeepa je u travnju prodano 38, a mjesec ranije samo tri. Zanimljivo, jednom hrvatskom kupcu isporučen je Rolls-Royce. Značajan pad bilježi, pak, Jaguar, koji je u ožujku prodao 14 automobila, a prošli mjesec - ni jedan!

Kada gledamo ukupnu prodaju u prva četiri mjeseca, Volkswagen i dalje drži prvo mjesto s 2649 prodanih automobila, a više od 2000 vozila još su prodali Opel (2339), Škoda (2109) i Renault (2014). Iako se nalazi na petom mjestu, pobjednik je među građanima Suzuki, jer su većinu prodanih vozila (1503) kupili pojedinci, a ne tvrtke.

Zahvaljujući flotnoj prodaji, uvjerljivi je pobjednik travnja Renault Clio sa 639 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu smjestila se Opel Corsa (343), a na trećem Škoda Octavija (316). S više od 200 primjeraka još se mogu pohvaliti Dacia Duster (216), Volkswagen Polo (214), Toyota Yaris (210) te standardno dobra Suzuki Vitara (209).

Prema prodajnim brojkama, može se vidjeti kako Hrvatska prati europski trend smanjivanja udjela dizelaša. Tako je od siječnja do kraja travnja prodano 11.307 benzinaca ili 54,1 posto od ukupne prodaje te 9171 dizelaš (43,9 posto). Istovremeno je tek 6 vlasnika odabralo vozilo na električni pogon, a 272 na hibridni. Kada se spomene riječ hibrid, onda su prije svega misli na Toyotu. Od 272 prodana hibrida, njihovih je 246, a ta je brojka i veća jer šest prodanih hibrida ima Lexus, samostalna luksuzna marka Toyote. Ostali hibride prodaju na “kapaljku” - Audi šest, Porsche pet, Mercedes tri, dva Mini i Volvo te jedan primjerak Infiniti i BMW. Plinaša je prodano 129, a prednjači Dacia (63). Kako doznajemo, većina se Dacia koje pogoni plin danas vozi ulicama većih gradova kao taksi-vozilo. Opel je ove godine prodao 38 vozila na plinski pogon, a Suzuki 20. Konačnu je brojku s još jednim prodanim automobilom pogurao Fiat.

Milan BUGARIĆ
STRELOVIT USPON MALENE POŽEGE

Kada se pogleda prodaja po regijama, ne možemo skrenuti pogled s uspjeha Požeško-slavonske županije. Kada izuzmemo najbogatiju, zagrebačku regiju sa 6617 novoregistriranih automobila, drugo je mjesto uvjerljivo rezervirano za vozila koja na sebi nose “PŽ” registracijsku oznaku. Naravno, tek mali postotak, debelo ispod 10 %, kupile su privatne osobe, a sve su ostalo službena vozila korporacija ili rent-a-car tvrtki. Osječka regija nije porezni raj za tvrtke, stoga se nalazi tek na osmom mjestu novoregistriranih vozila, s njih tek 1010. Ispred osječke regije smjestila se Istra (1662), riječka (1534), splitska (1490), međimurska (1077) i bjelovarska regija (1070). Ostale su slavonske regije na dnu poretka od 20 hrvatskih regija. Vukovarska (259) je na 15., slavonskobrodska (219) na 18., a virovitička (113) na pretposljednjem, 19. mjestu. Uvjerljivo posljednja, s tek 70 prodanih vozila u prva četiri mjeseca, ove je godine lička regija.

Možda ste propustili...