Tehno
USKLAĐENI I S BUDUĆIM OGRANIČENJIMA

Boscheva nova dizelska tehnologija rješava problem emisija dušikovih oksida
Objavljeno 4. svibnja, 2018.

Nova dostignuća iz Boscha proizvođačima vozila mogu omogućiti smanjenje emisija dušikovih oksida (NOx) u toliko drastičnoj mjeri da su već sada usklađeni s budućim ograničenjima. Čak i prema rezultatima ispitivanja emisija u stvarnim uvjetima vožnje (RDE – real driving emissions), emisije iz vozila koja su opremljena Boschevom najnovijom dizelskom tehnologijom nisu samo znatno manje od trenutačnih ograničenja emisija, nego i od ograničenja koja stupaju na snagu 2020. godine. Boschevi inženjeri te su rezultate postigli usavršavanjem već postojećih tehnologija. Nema potrebe za dodatnim komponentama, koje bi samo povećale troškove.

„Bosch pomiče granice onoga što je tehnički izvedivo”, rekao je Denner. „Opremljena Boschevom najnovijom tehnologijom, dizelska vozila bit će svrstana u vozila s niskim emisijama, a ipak će ostati povoljna.” Boschev glavni izvršni direktor također je pozvao na veću transparentnost kad je riječ o emisijama CO2 uzrokovanim cestovnim prometom, ali i na to da se mjerenje potrošnje goriva, a time i emisija CO2, u budućnosti počne provoditi u stvarnim uvjetima na cesti.

Europskim zakonodavstvom od 2017. godine propisano je da novi modeli osobnih automobila koji su ispitani u skladu s RDE-om kroz kombinaciju ciklusa gradske, izvangradske i autocestovne vožnje emitiraju najviše 168 miligrama dušikovih oksida po kilometru. Od 2020. godine, ovo će ograničenje biti smanjeno na 120 miligrama. Međutim, vozila opremljena Boschevom dizelskom tehnologijom već danas emitiraju svega 13 miligrama dušikovih oksida u standardnim ciklusima RDE-a koji su u skladu sa zakonom. To je približno desetina propisanog ograničenja koje će se primjenjivati od 2020. godine. Čak i tijekom vožnje u posebno zahtjevnim gradskim uvjetima, u kojima parametri ispitivanja znatno premašuju pravne zahtjeve, prosječne emisije Boschevih testnih vozila iznose samo 40 miligrama po kilometru. Boschevi inženjeri postigli su ovu presudnu prekretnicu tijekom proteklih nekoliko mjeseci. Toliko niska očitanja omogućila je kombinacija napredne tehnologije ubrizgavanja goriva, novorazvijenog sustava upravljanja zrakom i inteligentne regulacije temperature. Emisije dušikovih oksida sada mogu ostati ispod zakonom dozvoljene razine u svim situacijama u vožnji, bez obzira na to upravlja li se vozilom dinamično ili sporije, vozi li se u zaleđenim ili ljetnim uvjetima, na autocesti, ili u gustom gradskom prometu.

„Dizel će i dalje ostati jedna od mogućnosti u gradskom prometu, bez obzira na to jesu li vozači osobe iz struke, ili osobe koje putuju na posao”, kaže Denner.

Bosch je taj inovativni napredak dokazao na velikom događaju za medije u Stuttgartu. Deseci novinara iz Njemačke i drugih zemalja imali su priliku voziti testna vozila opremljena mobilnom mjernom opremom u gustom gradskom prometu, pod posebno zahtjevnim uvjetima. Rezultate koje su zabilježili novinari, zajedno s prijeđenom rutom, moguće je pogledati ovdje (poveznica na slajdove probne vožnje). Mjere za smanjenje emisija dušikovih oksida nemaju znatan učinak na potrošnju, pa dizel zadržava svoju komparativnu prednost kad je riječ o ekonomičnosti potrošnje goriva, emisijama CO2, a time i zaštiti klime.