Novosti
POTPISAN UGOVOR O GRADNJI PELJEŠKOG MOSTA

“Jedan od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju”
Objavljeno 23. travnja, 2018.

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation potpisali su u ponedjeljak u Dubrovniku ugovor za gradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a). Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan. Škorić je ujedno s predsjednikom Uprave Instituta IGH Oliverom Kumrićem potpisao i ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova na gradnji mosta, a vrijednost tog ugovora je 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova. Projektant Pelješkog mosta je Marjan Pipenbaher koji je na tom projektu radio s Jurom Radićem.

Premijer Andrej Plenković ocijenio je kako je riječ o mostu koji će biti “arhitektonska perla u infrastrukturi Hrvatske”. Govoreći o strateškim elementima Pelješkog mosta, istaknuo je kako njime Hrvatska postaje jedinstvena. Taj je projekt od strateškog, dugoročnog značenja za cijelu zemlju te iznimno značajan za Dubrovačko-neretvansku županiju i sve njene stanovnike, istaknuo je. Kao drugi strateški element Pelješkog mosta premijer je naveo da će on ostati simbol dodane vrijednosti prvih sedam godina članstva Hrvatske u EU koja sufinancira most s nepovratnih 357 milijuna eura. Premijer je istaknuo i kako će Pelješki most biti sagrađen prema najvišim stručnim kriterijima i s punim poštovanjem susjedne BiH. Plenković je kao još jedan važan element Pelješkog mosta naveo novo strateško partnerstvo Hrvatske i Kine. Posebno je istaknuo kako se ta suradnja odvija na temelju javnog natječaja, preciznih i transparentnih kriterija koji su bili navedeni u javnom pozivu i referenci koje je kineska korporacija dala. Nada se da će se radovi izvoditi i u partnerstvu s hrvatskim građevinskim kompanijama te da će se izvesti u ugovorom predviđenom roku i na taj način, kako je rekao, omogućiti novu kvalitetnu stratešku prisutnost kada je riječ o infrastrukturnim projektima.

“Smatram da će se, nakon što se ugovor potpiše, radovi izvesti u roku i tako omogućiti brzu realizaciju ovoga projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo dugoročno vrata suradnje s Kinom”, istaknuo je premijer.

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ocijenio je da je Pelješki most “jedan je od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju”. Naglasio je i kako je Pelješki most jedinstvena konstrukcija čelika i betona koja mora podnijeti nepovoljne okolnosti s obzirom na to da je riječ o lokaciji na kojoj postoje značajni rizici od potresa te s jakim vjetrovima. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković podsjetio je kako je Pelješki most prva od četiri faze projekta “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” te kako se nada da će cijeli projekt biti gotov do 2022. godine. H

UKLJUČIVANJE HRVATSKIH TVRTKI

“HGK će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog mosta. Komora je zainteresirana za posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima kineskog veleposlanika već je ostvaren”, istaknula je potpredsjednica za graditeljstvo, promet i veze HGK Mirjana Čagalj. Kako je priopćeno iz HGK, prema dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji ovoga projekta. D.Pav.