Regija
DARĐANI U ERASMUSU+

Poljacima zaplesali - drmeš!
Objavljeno 21. travnja, 2018.

DARDA - OŠ Darda je dvije godine uključena u tri projekta Erasmus+ čiji su ciljevi tolerancija, povjerenje, vještina rješavanja problema, širenje horizonata i društvenih veza, što je dio osobina koje učenici stječu međunarodnom mobilnošću i razmjenom. Ovih dana darđanski učenici prepričavaju iskustva iz Poljske.

- Desetero učenika, predvođeno ravnateljem škole Janošem Bonijem i trima učiteljicama, Jasnom Schӧnberger, Nikolinom Srđenović i Brankom Horvat, tjedan su dana boravili u Poljskoj, u Rozogiju, gdje su upoznali šumovito i pješčano autohtono područje naroda Kurpijan te njihovu bogatu povijest, umjetnost i arhitekturu - priča Nataša Mesić Muharemi, glavna koordinatorica projekta, naglašavajući kako im je škola domaćin bila Gimnazija Jana Twardowskoga. Domaći učenici i nastavnici pokazali su im (kao i gostima iz Slovenije i Grčke) tradicionalan život domicilnoga stanovništva te su ih podučavali umjetničkim vještinama kojima se ponose - ručnoj izradi skulptura od tijesta, izradi papirnatih cvjetnih aranžmana i slično. Posjetili su Olsztyn, grad sa 170.000 stanovnika, koji se diči svojim Starim gradom i dvorcem Allensteinom, u kojemu je slavni poljski astronom Nikola Kopernik radio kao administrator. Boravili su i u poljskoj metropoli, Varšavi, te u brojnim manjim mjestima kao što su Szczytno, Myszyniec, Kadzidlo... Kruna višednevne međunarodne suradnje i druženja bila je stand-up drama Jana Kanije, u kojoj su, kroz dramsku, plesnu i likovnu kulturu, domaćini prikazali nekadašnji obiteljski život u etničkoj regiji Kurpijan, koja se danas prepoznaje po nalazištima jantara. Darđani su domaćinima pokazali kako se pleše drmeš, a svoje su vršnjake zadivili radionicom u kojoj su baštinili tipično hrvatsko i tradicijsko - licitare, glagoljicu i ornamente. Mesić Muharemi je, u sklopu projekta, nešto prije boravila u Metsokangas Comprehensive school u finskom gradu Oulu, u kojem se nalazi selo Djeda Mraza, Kierikki Stone Age Centre, te Snježni dvorac u Kemiju. Upoznala se s tamošnjim načinom rada školskih učitelja, kao i samim školskim sustavom.

- Učitelji tamo rade u timovima, svaki se tjedan sastaju i dogovaraju što će raditi te tvrde kako bi im najveća katastrofa bila da rade sami. Istodobno, učenici nisu toliko opterećeni ocjenama, a do četvrtog razreda ih uopće nemaju - priča, dodajući kako testova i domaćih zadaća gotovo nema, a velika se pozornost pridaje razvijanju tehničkih vještina, istraživanju, samostalnome radu, suradnji, građanskome odgoju, kritičkome mišljenju, čitanju i korištenju informacijske i komunikacijske tehnologije. Radila je u vrhunski opremljenoj školi s više od 1200 učenika i 70-ak nastavnika. Sljedeće školske godine očekuju 300 novih učenika, pa će morati sagraditi još jednu školsku zgradu.I.Getto

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike