Osijek
PROJEKT “ODRŽI SE”

Osječki se osnovci uhvatili motike, grablji, igle i konca
Objavljeno 20. travnja, 2018.

Udruga ISKRA waldorfska inicijativa u partnerstvu s OŠ Antuna Mihanovića, Gradom Osijekom i udrugom Breza te u suradnji s udrugom OSPERA provodi na području grada Osijeka i okolice projekt "Održi SE". Prilika je ovo za osnovce da, većina njih prvi put u životu, uzmu u ruke motiku ili pak iglu i konac!

Projekt je pod pokroviteljstvom Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije te Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Obuhvaća uključivanje osnovaca u čitav niz praktičnih aktivnosti poput bavljenja zemljoradnjom prema principima održivog razvoja ili pak izrade predmeta za vlastitu uporabu. Glavni je cilj projekta stvoriti kontinuirani izvannastavni praktični program održivog razvoja, koji će se moći primjenjivati u svim osnovnim školama i koji će, u svrhu što boljeg prenošenja naučenog u svakodnevni život učenika, nerijetko pozivati i uključivati i roditelje kao važne dionike u provedbi.

- Sudjelovanje djece u zemljoradnji i u procesima zemlje izuzetan je primjer s pomoću kojega, bez suvišnog moraliziranja, djecu učimo temeljnim odrednicama održivog razvoja, tj. društveno odgovornom djelovanju. Dijete na konkretnom primjeru razumije da su za rast i razvoj potrebni stabilnost, staloženost i strpljenje, brižnost, ostvarivanje potreba i ustrajnost. To su procesi koje dijete može intrinzično osvijestiti ako samo bude činitelj u poticanju prirodnih procesa izvan sebe, a upravo na njima se gradi buduća zdrava ličnost. Aktivnosti poput izrade vlastitih platnenih vrećica, kućica za ptice, kompostera i uporabnih predmeta poput pernice, ne samo da u djetetu bude kreativne snage već mu daju osjećaj samostalnosti i samopouzdanja. Između nesigurnosti do osjećaja “ja to mogu” također se nalazi proces, koji naši pedagoški voditelji već godinama izučavaju u obliku metodike na studiju waldorfske pedagogije - ističe voditelj programa Srđan Ferenčak, te dodaje kako je jedno od početnih polazišta za ovaj projekt bila činjenica da se danas djeca, ali i odrasli, prema hrani odnose kao da raste na policama trgovina i samo je treba staviti u košaricu i platiti, te da su uporabni predmeti poput igračaka, školskog pribora, pa čak i tehnologije vrlo potrošni i zamjenjivi, te se ne zna od čega nastaju.

Ivana SOLAR
DJECA ŽELJNA NOVIH ZNANJA I VJEŠTINA

Do sada je u sklopu projekta održano više od 20 predavanja i prezentacija u desetak škola, dok su u nekoliko njih održane i praktične radionice. “Reakcije učenika izuzetno su pozitivne, a rezultati istraživanja pokazuju da su željni novih znanja i praktičnih vještina, samo kada im se to na pravi način prenese”, izvještava pak koordinatorica projekta, psihologinja Jelena Baborac.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike