Objavljeno 18. travnja, 2018.
Ekonomist Velimir Šonje objasnio je na portalu Ekonomski lab kako je prihod od hrvatskog robnog izvoza neusporedivo veći od prihoda od inozemnih turista. Pokazao je to na konkretnim brojkama, uzevši za primjer turistički posjet tijekom uskrsnih blagdana, kada je Hrvatska zabilježila 230 tisuća noćenja. “Pretpostavimo da su sva ta noćenja ostvarili stranci i da troše onoliko koliko prosječno troše cijele godine. U Hrvatskoj je 2017. ostvareno 80,2 milijuna noćenja stranaca (11,3 posto više nego 2016.) u komercijalnom smještaju i 6,2 milijuna noćenja u nekomercijalnom (gotovo polovina odnosi se na Slovence, koji borave u svojim vikendicama), dakle, ukupno 86,4 milijuna noćenja stranaca. Uz prihod od 9,49 milijardi eura to daje prosječnu potrošnju od 110 eura po jednom noćenju. Na stranu što je taj omjer sumnjivo visok - pokazuje ili da je procjena turističke potrošnje napuhana ili da je broj noćenja stranaca podcijenjen. No uzmimo tih 110 eura po noćenju i pomnožimo ih s 230.000 noćenja u vrijeme ovogodišnjih uskrsnih blagdana i doći ćemo do procijenjenog prihoda od stranih turista za blagdane u visini od 25,3 milijuna eura. Podatak o robnom izvozu za ožujak i travanj još nemamo, ali, usporedbe radi, prošle je godine u ta dva mjeseca izvezeno roba u vrijednosti od 2,27 milijardi eura ili 1,14 milijardi prosječno mjesečno. To je oko 45 puta više od turističkog prihoda za uskrsne blagdane. Ako bismo očekivali u travnju ostvariti oko dva milijuna noćenja stranaca (što je vjerojatno precijenjeno zbog ranog Uskrsa), pa to puta 110 eura, dobije se oko 220 milijuna eura očekivanog prihoda od stranih turista u travnju, što je opet oko pet puta manje od očekivanog mjesečnog robnog izvoza u ovo doba godine. Općenito, prihodi od turizma manje su važni od prihoda od robnog izvoza u deset od 12 mjeseci u godini”, zaključio je Šonje.