Osijek
SIGURNI U PROMETU

Biciklisti su ugrožena skupina i zato - poštujte propise!
Objavljeno 14. travnja, 2018.

Biciklisti uz pješake i motocikliste pripadaju među najugroženije skupine u prometu. Među biciklistima postoje oni koji uvijek poštuju pravila, ali i pojedinci koji će se prevesti biciklom preko pješačkog prijelaza, popiti čašicu-dvije alkohola ili oni koji voze ne držeći upravljač bicikla. U posljednje vrijeme velik su problem i slušalice koje biciklisti imaju u ušima i ne čuju ništa što se događa oko njih.

Prema podatcima Ministarstva unutarnjih poslova, u protekle dvije godine biciklisti su sudjelovali u 2821 prometnoj nesreći. U tim nesrećama poginulo je 50 osoba, a još 2191 osoba ozlijeđena je teško ili lakše.

Na hrvatskim biciklističkim stazama u 2016. godini dogodilo se 35 prometnih nesreća, a lani - 25. U 2016. godini jedna osoba je u tim nesrećama poginula, dok je u protekle dvije godine na biciklističkim stazama još 57 osoba ozlijeđeno.

Zbog svega toga uvijek treba ponavljati propise koje moraju poštovati biciklisti da bi bili sigurniji u prometu. Za upravljanje biciklom vrijede prometni propisi kao i za sva ostala vozila, od razine opremljenosti do zabrane vožnje po nogostupu. Biciklisti su se zakonski dužni kretati biciklističkim stazama ili tracima, a ako ne postoje, što bliže desnom rubu kolnika. Zabranjeno je skidati obje ruke s upravljača, pridržavati se za druga vozila, a ako se vozi u skupini biciklista, treba se kretati jedan iza drugoga.

- S početkom povoljnijeg meteorološkog razdoblja na prometnicama se učestalije zatječu biciklisti. Na žalost, znatan broj njih nije ni svjestan svojih obveza u cestovnom prometu. Biciklisti su, kao i ostali sudionici u prometu, dužni poštovati svjetlosne prometne znakove odnosno semafore. Nerijetko viđamo bicikliste kako upravljaju biciklima prelazeći preko obilježenih pješačkih prijelaza. Prilikom prelaska preko kolnika, ako ne postoji obilježeni biciklistički prijelaz, vozač bicikla ne smije upravljati biciklom preko obilježenog pješačkog prijelaza, a ako prelazi preko obilježenog pješačkog prijelaza, mora sići s bicikla i gurati ga - kaže Vesna Žnidarić Bolarić iz Policijske uprave osječko-baranjske.

Uz navedeno, od prvog sumraka do potpuna svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani.

Biciklist koji se kreće po cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom.

S obzirom na to da za bicikliste vrijede pravila kao i za sve ostale vozače, zabranjeno je voziti bicikl pod utjecajem alkohola u koncentraciji iznad 0,50 promila, ali i kretati se po nogostupima, voziti bicikl preko pješačkog prijelaza i kretati se zabranjenim smjerovima.

Kazna za vozača bicikla za vožnju pod utjecajem alkohola je 500 kuna, a za kršenje ostalih navedenih odredbi novčana kazna iznosi 300 kuna.

Sandra LACIĆ
TEHNIČKI ISPRAVAN BICIKL

Sukladno Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama te za sigurno sudjelovanje u prometu, bicikl mora biti opremljen kočnicom za svaki kotač, jednim ili dva simetrična svjetla (naprijed bijele boje, stražnja – pozicijska su crvene boje) te jednim ili dva simetrično postavljena netrokutasta katadioptera crvene boje na stražnjoj strani. Na prednjoj i stražnjoj strani svake pedale mora biti katadiopter jantarne boje, reflektirajuća tijela koja reflektiraju svjetlost bijele ili žute boje trebaju biti na bočnim stranicama kotača i svaki bicikl mora imati uređaj za davanje zvučnih signala, odnosno zvono.

Djeca mlađa od devet godina ne smiju biciklom na kolnik

Vesna Žnidarić Bolarić iz Policijske uprave osječko-baranjske ističe kako se često na kolniku može zateći dijete od nepunih devet godina kako upravlja biciklom, što nije dopušteno.

- Djeca koja nisu navršila devet godina ne smiju upravljati biciklima na kolniku i ne postoje nikakvi uvjeti koji bi im to omogućavali. Nakon navršenih devet godina dijete se smije biciklom kretati kolnikom, ali samo uz pratnju osobe koja je navršila 16 godina. Vozač bicikla stariji od 18 godina može na biciklu prevoziti osobe starije od osam godina samo ako se na biciklu nalaze posebna sjedala za svaku osobu te držač za ruke i noge, odnosno pedale, dok se dijete do osam godina smije prevoziti isključivo na način da se nalazi u posebno ugrađenom sjedalu koje mora biti prilagođeno veličini djeteta i čvrsto spojeno s biciklom - dodala je policijska službenica iz Odjela za izvještajnu analitiku i odnose s javnošću.

Možda ste propustili...

PRIMARNA I SEKUNDARNA PREVENCIJA BOLESTI SUVREMENOG ČOVJEKA

Rezultati triju simpozija bit će knjiga

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

OČAJNI ZBOG LAŽNIH OSVJEŽIVAČA ZRAKA

Ogorčena majka: Ne želim
dočekati smrt još jednog djeteta!

2

KBC-OV ZAVOD NAJBOLJI U HRVATSKOJ

Prvi prema stručnom kadru u dječjoj psihijatriji

3

NOVA INOVACIJA OSJEČANINA DAVORA KEZIĆA

Prvi dinamički vizualizator postavljen na raskrižju Gundulićeve i Zrinjevca

oglas