Objavljeno 12. travnja, 2018.
Znamo da je migrantska kriza, da su problemi sve veći, da će kontrole biti sve veće, no upravo na ovim sastancima pokušali smo riješiti brži i kvalitetniji protok preko granice. Naši vozači odlaze u zapadnu Europu, a jedan dio problema je i to veliko stajanje na graničnim prijelazima, gdje se gubi veliki dio profita, izjavio je Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika na sastanku u Vinkovicima.
Udruge prijevoznika, predstavnici carina, policije i ministarstava prometa iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i Bugarske sastali su se kako bi pokušali riješiti ovaj problem međunarodnog kamionskog prometa.
- Svaki pomak uvijek dobro dođe, međutim naš je stav da je malo koordinacije između država. Hrvatska nema zabranu na autocestama, dođete do Bregane i onda vam preko vikenda dođe 2000 kamiona, pa vozila koja krenu iz Zagreba nekoliko sati čekaju na ulazak u Sloveniju - rekao je Kranjčec.
Na ulazu i izlazu radi dnevno oko 1100 kamiona, što je prema riječima Dragutina Kranjčeca velika brojka samo na Bajakovu, a oko 500 kamiona na Tovarniku.
Kranjčec je iznio kako dnevno samo preko graničnog prijelaza Bajakovo između Hrvatske i Srbije u oba smjera prijeđe oko 1100, a preko Tovarnika oko 500 kamiona.
- Rezultate povećanog broja zastoja u posljednje dvije godine izaziva migrantska kriza i pojava migranta na tom koridoru, ali vjerujem da će jednom suradnjom, boljom organiziranošću između graničnih policija, odnosno carina, problemi biti otklonjeni. Hrvatska je u granici jednog 'sendvič-prostora', s jedne strane Slovenija sa svojom šengenskom granicom, a s druge strane Srbija, gdje moramo obavljati detaljne preglede kao istočna granica Europske unije. Problema ima jako mnogo: od migranata, samog vremena prolaska, čekanja u kolonama, prelaska granice do zadržavanja kamiona, što autoprijevoznici smatraju nepotrebnim - rekao je Alen Gospočić, pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza.
Stefan Kocijančič iz Slovenije istaknuo je kako je veliki problem oko zastoja gdje njihovi kamioni gube puno vremena čekajući u kolonama, te da se preko ovakvih sastanaka trebaju poduzeti konkretniji koraci kako se u budućnosti ne bi toliko dugo čekalo.M.Kokaj
I 15 minuta kraće čekanje je puno
Prema riječima Alena Gospočića, zaključak sastanka u Vinkovcima jest da je potrebna bolja koordinacija između graničnih policija, graničnih uprava, kako bi se problemi brže riješili. “Ako ubrzamo prolazak kamiona za samo 15 minuta do idućeg sastanka koji će se za šest mjeseci održati u Beogradu, već smo puno toga napravili”, izjavio je. “Za šest mjeseci očekujem novi sastanak, očekujem puno bolju koordinaciju graničnih službi, kontrola i policije. Države izvan Europske unije moraju znati da je Hrvatska u Europskoj uniji, da strogo čuva granicu i da će to nastaviti sve dok je ona granica Europske unije”, rekao je pomoćnik ministra prometa Alen Gospočić.