Objavljeno 11. travnja, 2018.
U sklopu projekta Korak u znanost, koji je financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, nastavnici su educirani za rad na 3D printeru – 3D Crash Course u Znanstveno-edukacijskom centru Višnjan. Među nastavnicima iz škola partnera bile su i profesorice iz Gimnazije Vukovar - Karolina Dvojković, Sanja Pavlović-Šijanović, Nataša Vinković i Kristina Kristek.
U sklopu projekta škole partneri dobile su 3D printere na kojima su nastavnici printali modele čije su crteže izrađivali sami, pripremali za print i printali.
Osim radionica, program edukacije uključivao je i motivacijska predavanja. Sven Maričić, znanstvenik iz Rijeke, pionir tehnologije 3D printa u Hrvatskoj, predavao je o temi “Jesmo li svjesni primjene novih 3D tehnologija?”, sveučilišni profesori Sveučilišta u Ljubljani, dr. sc. Mojca Jurišević i dr. sc. Gregor Torkar, izlagali su o temi “Što motivira nadarene učenike?”, a sa Sveučilišta u Ljubljani dr. sc. Mojca Čepič “Istraživačko učenje suvremenih znanstvenih sadržaja i prepoznavanje darovitih učenika u istima”...
Kako se u sklopu Znanstveno-edukacijskog centra Višnjan provodi i program Višnjanska škola astronomije pri Zvjezdarnici Tičan, nastavnici su posjetili promatračnicu u poslijepodnevnim i noćnim satima te pod vodstvom Korada Korlevića vidjeli teleskop od 25 tona, koji je postavljen 1999., kao poklon legendarne talijanske astronomkinje, pokojne Margherite Hack.
Korado Korlević prošle je godine javnosti predstavio prva otkrića na novoj zvjezdarnici – 10 novih tijela u Sunčevu sustavu, koja su otkrili učenici i njihovi mentori, te je o svojim istraživanjima i “lovu” na svemirska tijela, kao i programu koji provode u observatoriju, govorio i gostujućim nastavnicima. Nakon edukacije, škole partneri dobile su zadatak provesti izvannastavne aktivnosti iz 3D printinga, tijekom iduće školske godine s visokomotiviranim učenicima i prenijeti im stečena znanja. Organizacijom edukacije, kvalitetom programa i gostoprimstvom, stručnjaci iz ZEC-a Višnjan potvrdili su svoju stručnost i kvalitetu kroz inovativan konstruktivistički pristup u radu, zbog čega se uspinju na vrh ljestvice uspješnih edukacijskih centara za visokomotivirane učenike. N. Vekić