Autoglas
PROMOCIJA PLUS: PRODAJA AUTOMOBILA U RH

Opel Astra “pomela” konkurenciju u ožujku
Objavljeno 10. travnja, 2018.
U odnosu na veljaču Opel je kupcima isporučio čak 732 Astre više! No, mali broj kupaca su građani, ovaj odličan automobil je postao flotno vozilo tvrtki

Bolje je nego prošlog ožujka. Prema podatcima agencije Promocija Plus, u ožujku je u Hrvatskoj prodano 6293 novih automobila, što je 64 posto ili 2453 komada više nego u veljači te 16 posto, odnosno 873 automobila više nego u lanjskom ožujku.

Apsolutni pobjednik ožujka je Opel koji je prodao 997 automobila, što je povećanje od čak 732 automobila u odnosu na veljaču. Opel, novi član PSA grupacije ovu fantastičnu brojku može zahvaliti flotnoj prodaji vozila korporacijama. Da bismo to sa sigurnošću tvrdili treba samo sačekati detaljnije izvješće, no to se već vidi po ogromnom skoku registracija sa požeškim oznakama (“PŽ”), poznatoj poreznoj oazi za korporacijska vozila. Za Opelovu renesansu u ožujku zaslužna su tri modela, Astra (485), Insignia (182) i Corsa.

Korporacije

Iza Opela se po markama smjestio do sada vodeći Volkswagen koji je u ožujku prodao 655 vozila, što je smanjenje u odnosu na ožujka lani kada je prodao 730 vozila. Ipak, najprodavanija marka u prvom tromjesečju bio je Volkswagen s 1778 prodanih automobila i tržišnim udjelom od 12,9 posto. Slijedi Škoda s 1539 komada i 11,12 posto tržišta te Opel koji je prodao 1462 automobila i ostvario 10,56-postotni tržišni udjel.

Odlične prodajne brojke u ožujku polučio je i Renault koji je prodao 626 automobila, 402 više u odnosu na veljaču. Snažan skok bilježe i Peogeot, Toyota, Citroen, Seat, BMW i Nissan. Zanimljivo, u veljači su prodana samo dva Jaguara, a u ožujku čak 14. I jedna Tesla u ožujku je “pronašao” hrvatskog kupca.

Po pitanju modela Astra (485) je pobjednik ožujka, drugi je Renault Clio (293), a treća Škoda Octavia (262). Četvrto mjesto pripada Suzuki Vitari (191) koji je istinski pobjednik maloga čovjeka. Prva tri modela nerijetko su izbor korporacija za službena vozila, dok Vitaru u pravilu kupuju pojedinci. Rezultati su malo drugačiji kada se gledaju sva tri mjeseca. Najprodavaniji model prvog tromjecečja 2018. je Škoda Octavia (935), a slijede Opel Astra (554), Volkswagen Golf (526), Suzuki Vitara (486) i Renault Clio (450).

Hibridna Toyota

Iako se svijet masovno okreće struji, kod nas je to još uvijek u povojima. To se može vidjeti po pitanju pogona. Od ukupnog broja prodanih vozila u prva tri mjeseca, 51,2 posto su benzinci, 46,9 posto dizelaši, dok je udjel električnih i hibridnih vozila zanemariv. Izuzetak je Toyota koja ne odustaje od svojih hibrida. U prva tri mjeseca prodala ih je čak 133. To je golema brojka u odnosu na Audi koji je prodao pet hibrida, Porsche i Lexus (po 4), Mini (2), te po jedan BMW, Mercedes i Volvo. Električnih je vozila prodano samo pet u prva tri mjeseca, dvije Tesle, te po jedan Renault, BMW i Smart. Plinaša su pronašla 102 kupca. Prednjače Dacia (45), Opel (31) i Suzuki (18).

Da se u Hrvatskoj odlično prodaju flotna vozila najbolje se vidi po prodaji u regijama. Ožujak je bio plodonosan po registracije PŽ - Požega, DA - Daruvar i KA - Karlovac. Malena Požega u prva dva mjeseca imala je 211 novih registracija, da bi s ožujkom ta brojka narasla na 1075! Time je iza sebe ostavila splitsku i osječku regiju i opasno se približila riječkoj. Još vidljiviji skok zabilježila je karlovačka regija koja je s 92 registracije u prva dva mjeseca u ožujku skočila na nestvarnih 491! Bjelovarska regija (DA tablice) također bilježi skok, sa 133 na 441 novoregistrirano vozilo.

Izuzevši požešku regiju u kojoj su prodajne brojke napumpane, Slavonija i Baranja i dalje je - prodajna tuga..., osječka regija je na sedmom mjestu sa 687 prodanih automobila, Vukovarsko-srijemska županija 14. s 205 prodanih auta, a pri začelju su Brodsko-posavska županija (173) i Virovitičko-podravska sa samo 78 prodanih automobila u prva tri mjeseca.

Milan BUGARIĆ
PRAG OD 150.000 KUNA

Prodaja vozila u Hrvatskoj raste usporedo s primjenom Uredbe o načinu izračuna i visinama sastavnica za izračun posebnog poreza na motorna vozila donesene u siječnju, prema kojoj se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzimaju nova vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, što predstavlja dvije trećine svih novih prodanih vozila. Za vozila čija je cijena od 150.000 do 200.000 kuna vrijednosna naknada je 2000 kuna, od 200.000 do 250.000 kuna ta naknada iznosi 4500 kuna, dok za vozila skuplja od 600.000 kuna iznosi 60.000 kuna.

POVRAT 50 POSTO PRETPOREZA

Od početka godine godišnji porez na cestovna motorna vozila plaća se prilikom registracije u stanicama za tehnički pregled, a dotad se taj porez plaćao na temelju rješenja Porezne uprave, koje su vlasnici automobila dobivali poštom. Od 1. siječnja poduzetnicima u sustavu PDV-a omogućen je i povrat 50 posto pretporeza za nabavu ili najam osobnih automobila i drugih sredstava za osobni prijevoz do vrijednosti od 400.000 kuna, a od toga dana kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila ukinut je porez na stjecanje rabljenih vozila i zamijenjen plaćanjem upravne pristojbe bez potrebe ovjere ugovora kod javnog bilježnika.