Autoglas
PREMIJERA: TOYOTA AURIS

Nastavak nadmetanja za milijune kupaca
Objavljeno 10. travnja, 2018.
Auris III će sigurno nastaviti bitku za sam vrh najprodavnijeg auta u klasi

Svjetlo dana nedavno je ugledala treća generacija Toyote Auris. Krase ju odvažniji dizajn, naglašenija fuknkcionalnost te potpuno, bar u trenutku lansiranja, izbacivanje dizelskog motora iz ponude. Ono što dakle ponajprije cijenimo jest odvažnost Toyote da se i u kompaktnom razredu nametne s nizom liderskih ambicija.

Iako je istina Auris i dalje poprilično “umiveni” automobil, pozornost plijeni raskošnija prednja maska kao i vrlo zanimljivo oblikovani stražnji kraj. Unutrašnjost je također uznapredovala, ponajviše u činjenici da se u cjelosti prepustila digitalnom dobu. Materijali su i dalje vrlo kvalitetni, a zanimljiva je i paleta boja koja također uspješno rastjeruje mit o Toyotinoj konzervativnosti.

Dužina Aurisa III je 4,37 metara, ili 4 centimetra više nego kod prethodnika, širina 1,79 metara, ili 3 centimetra više što je već vidljivije u odnosnu na +4 dužine, kao što je narasla i međuosovinska udaljenost i to za velikih četiri centimetra. To se pak ima zahvaliti novorazvijenoj TNGA platformi koju koristi i aktualna generacija Toyote Prius.

Auris je dizelašima pokazao palac dolje. S razlogom jer nudi tri opcije agregata. Najmanji je benzinac snage 122 KS koja dolazi iz turbomotora zapremine 1,2 litre, a poznat nam je i iz aktualnog Aurisa. Slijede dva hibrida čija je snaga 122 ili 180 KS. Manjeg poznajemo i iz crossover modela CH-R – benzinac snage 180 KS potpomognut s dva elektromotora – dok je snažniji potpuni novitet čijoj hibridnosti kao pologa dolazi 2-litreni benzinac. Detaljniji su podaci još uvijek nepoznati, no moramo istaknuti kako je “treća sreća”, kako se definirala najnovija Aurisova pojavnost, zaokupila veliku pozornost javnost. Tim više što su ove godine s kraja zime izostali brojniji konkretni noviteti, što je inače karakteristika ovoga dijela godine.

Auris III se tako nametnuo kao suvereni kompakt koji će bez većih problema nastaviti bitku za sam vrh najprodavanijeg automobila u klasi. Baš kao što će se s njime Toyota nastaviti nadmetati za nove i nove milijune – pretežito zadovoljnih kupaca. Ono što je još uvijek nepoznato konkretne su cijene, no ne bi se trebala značajnije mijenjati.