Autoglas
POBJEDNIK KOJI I DALJE ODUŠEVLJAVA

Vozili smo: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi
Objavljeno 3. travnja, 2018.
Peugeot je dobro izbalansirao pobjednički dizajn 3008-ice i motorizaciju koja će zadovoljiti i one zahtjevnije vozače

Kad sjedaš u automobil koji je ponio titulu HR Auta 2017. godine, onda pažljivo gledaš sve - od dizajna, perfomansi, udobnosti... Nakon prijeđenih tisuću i kusur kilometara dolaziš do zaključka da zamjerki uistinu nema. SUV Peugeot 3008 još se uvijek tržišno odlično “tuče”, unatoč silnoj konkurenciji koja nudi novije modele u istom segmentu.

Morate jednostavno imati respekta prema automobilu koji je osvojio čak 30 nagrada, uključujući i prestižnu nagradu za Europski automobil godine. Na prvi pogled odmah se uočava da su si dizajneri uistinu dali truda. To su prepoznale i automobilske novinarke koje su Peugeotu 3008 dodijelile pobjedu u izboru “Women’s World Car of the Year”, a birale su između 420 automobila!

Futurizam

Peugeot 3008 izgledom pokazuje kako je prerastao dosadašnji segment. Odmah se uočava okomiti prednji kraj, dug i vodoravan poklopac motora, podignuta bočna linija karoserije, široke zaštitne bočne obloge. Tu su i veliki kotači, povišeno podvozje te profilirani krovni nosači. Stražnji kraj vozila je pročišćenog i modernog dizajna. Pod nakošenim stražnjim staklom u sjajnu crnu horizontalnu letvicu ugrađena su LED svjetla.

Kada se sjedne, vozača i suvozača odmah privlači spektakularna, gotovo futuristička armaturna ploča. Upravljač je još kompaktniji i redizajniran je uz obruč s dvama ravnim dijelovima, što omogućuje bolje držanje i još više oslobađa vidno polje i prostor za noge vozača. Velik dodirni zaslon od 8’’ služi kao tablet postavljen u središtu armaturne ploče, a uz njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke. Prekidači su vrlo elegantni i omogućuju izravan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost. Na instrumentnoj ploči u visini očiju prikazuje se digitalna slika visoke razlučivosti i futurističkih grafičkih elemenata. Može se potpuno prilagoditi i personalizirati te ujedinjuje sve što vozač želi imati izravno u svom vidnom polju. Brojna oprema za udobnost uglavnom je iznad tržišnih standarda ove klase poput obujmljujućih prednjih sjedala oba s pneumatskim masažnim sustavom s osam masažnih točaka ili sustava Hi-Fi Premium FOCAL.

Kvaliteta košta

Na testu smo imali model sa 1.6 BlueHDi motorom od 120 KS (88 kW) i 300 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Ubrzanje do stotke uspjeli smo dostići za 11,5 sekundi, što je za tonu i pol teški automobil odličan podatak. Maksimalna brzina mu je 189 km/h. Mi smo ga pak na autocesti u jednom navratu potjerali do 160 km/h, što je odradio kao od šale. Međuubrzanja su izuzetno lagana, nema “cupkanja”, a za to je zaslužan i precizni ručni šeststupanjski mjenjač. Sve to dovodi nas do male potrošnje goriva. U kombinaciji 700 kilometara autoceste gdje brzinu nismo spuštali ispod 130 km/h, i nekoliko stotina kilometara otvorenih i gradskih cesta, prosječna potrošnja bila je malo iznad šest litara na 100 km.

Ljepota, udobnost i vrsna motorizacija ima svoju cijenu. Testni SUV Peugeot 3008 Allure 1,6 BlueHDi 120 S&S EAT6, košta 226.145 kuna s PDV-om. Kada se tu doda i dodatna oprema: metalik boja (3900 kn), Grip Control + HADC pomoć kod kretanja na nizbrdici, uključujući lakometalne naplatke 18" LOS ANGELES, gume M+S i čelični rezervni kotač smanjenih dimenzija (5200 kn), Peugeot Full LED Tehnology prednja svjetla + LED prednja svjetla za maglu s cornering funkcijom, uključuje GT look, prednji odbojnik s kromiranom prednjom maskom šah uzorka (14.500 kn), 3D Navigacija, Prepoznavanje glasovnih naredbi, videoizlaz (7900 kn), te otključavanje i pokretanje vozila bez korištenja ključa (3400 kn), cijena testiranog modela sa svim davanjima i PDV-om je 263.497 kuna.

Milan BUGARIĆ
AUTOMATSKO KOČENJE

S izuzetnim zanimanjem iskušali smo funkciju “Active Safety Brake”. Učinili smo to na autocesti A3 prilikom obilaženja šlepera. Naime, nema vozača koji se nije zatekao u situaciji na autocesti da se ipred njega u preticajnom traku nalazi vozilo koje također obilazi šleper, ali je mnogo sporije. Mnogi tada posežu za kočenjem nogama i “blicanjem”, no Peugeot 3008 to radi sam! Ova tehnologija kočenja automatski intervenira i aktivira kočnice ako detektira neizbježan sudar. Ugrađena kamera i radar otkrivaju stacionarne i pokretne objekte u prometu te ako vozač ne zakoči na vrijeme sustav automatski aktivira kočnice. Uistinu odlična stvar da vozače “dugoprugaše”!

Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce