Osijek
SECESIJSKA TURISTIČKA RUTA

Kulturno i turističko povezivanje
gradova Osijeka i Subotice
Objavljeno 27. ožujka, 2018.

Prva edukativna radionica, od ukupno sedam, pod nazivom “Kulturna baština i upravljanje”, u sklopu projekta “S.O.S. – Subotica Osijek secesijska turistička ruta”, financiranog unutar programskog okvira Interreg IPA CBC Hrvatska-Srbija 2014-2020, kojemu je nositelj Turistička zajednica grada Osijeka, održana je u utorak na Građevinskom fakultetu.

Partneri projekta su turistička zajednica grada Subotice, Grad Osijek, Grad Subotica i Regionalna razvojna agencija Slavonije i Baranje. Cilj projekta je razvoj, upravljanje i promocija zajedničkog kulturno-turističkog proizvoda temeljenog na secesiji kroz revitalizaciju kulturne baštine i uspostavu i promociju nove rute kulturne baštine koja povezuje Osijek i Suboticu.

Subjekti s područja Osječko-baranjske županije izuzetno su aktivni u pisanju projekata za fondove Europske unije, tako s današnjim danom Regionalna razvojna agencija Slavonije i Baranje broji 1110 projekata, ukupne vrijednosti 750 milijuna eura, a kada se uzme u obzir prekogranična suradnja subjekata s područja Osječko-baranjske županije i Vojvodine, do današnjeg dana je u realizaciji 50 projekata, ukupne vrijednosti 32 milijuna eura.

- Cilj nam je da svi gosti koji dođu u Suboticu dođu i u Osijek vidjeti osječku secesiju, kao i da gosti koji posjete Osijek, odu i do Subotice posjetiti njihovu secesiju. Planiramo rekonstruirati Sakuntala park u cijelosti i napraviti secesijsku sobu gdje ćemo izložiti stari secesijski namještaj, a koja će biti otvorena ne samo turistima nego i našim sugrađanima. Također će biti stavljeno deset velikih višejezičnih ploča i 30 manjih ploča u gradu Osijeku koje bi osvijestile i educirale sve posjetitelje Osijeka, kao i naše sugrađane – istaknuo je Stjepan Ribić, direktor RRA Slavonije i Baranje.

Na radionici su sudionici stekli opće znanje o tome kako upravljati kulturnom baštinom i kulturno-turističkim rutama pod vodstvom predavača Jesenke Ricl, a posebna pozornost usmjerena je na razvoj kulturnog proizvoda, njegovo brendiranje i promociju, za što je bio zaslužan Marko Baus.

- Izuzetno nam je važan razvoj novih proizvoda koji će biti plasirani na ovoj turističkoj ruti, tako da nam je danas cilj definirati glavne termine kao takve, i vidjeti koje su to smjernice koje bismo trebali slijediti da bismo mogli plasirati proizvod na tržište i u konačnici postići da svaki djelatnik kulturno-muzejskih i turističkih ureda, a možda i udruge građana, budu u mogućnosti uključiti se sa svojom ponudom na turističku rutu na temu secesije – izjavila je Jesenka Ricl iz Hrvatskog društva kulturnog turizma. Napomenula je i da se često pojave veliki problemi oko toga da uopće razumijemo što je turistička atrakcija i da ona sama po sebi nije proizvod te da ako kao regija budemo htjeli imati generator razvoja, ne možemo se osloniti na samu turističku atrakciju kao takvu. F. Mamić

Ivana Anđelković

turistička zajednica Subotice

- Turistička zajednica grada Subotice i prije početka ovoga projekta imala je vrlo značajne kontakte s Turističkom zajednicom grada Osijeka i kada je raspisan međunarodni poziv odlučili smo pokazati kako se rade dobri europski projekti, budući da nam je zajednički interes secesija. Radit ćemo na razvoju turističkih proizvoda koji su temeljeni na kulturno-povijesnom naslijeđu ova dva grada. Imamo dosta zajedničkih točaka po veličini grada i strukturi stanovništva, tako da se nadam da ćemo u ovih nešto više od godinu dana iznjedriti stvarno dobar turistički proizvod.

Najčitanije iz rubrike