Autoglas
VOZILI SMO

Mitsubishi Eclipse Cross: Atraktivan, dinamičan, inovativan i štedljiv
Objavljeno 27. ožujka, 2018.
Hrvatskim cestama svoje prve kilometre vozi Eclipse koji puca na 20 ljutih rivala

Za sve koji tvrde kako se Mitsubishi lagano uklopio u konfekciju i proizvodi automobile za tradicionalne vozače stiglo je iznenađenje. I to kakvo! Eclipse Cross izgleda kao da je sad sišao s podija ženevskog salona. U ponudi je smješten između modela ASX i Outlander, a dimenzijama (duljina 4405 mm) je pravi predstavnik C segmenta SUV-a.

Riječ je o izrazito dinamičnome vozilu s karakterističnom prednjom maskom nalik na samurajsku borbenu kacigu. Koncept je nazvan Dinamic Shield. Oštro rastegnute linije boka završavaju koso odrezanim stražnjim dijelom te prozorom straga, podijeljenim u dva dijela skladno uklopljenim spojlerom.

Koncept interijera predstavlja veliki iskorak za Mitsubishi i to više nije neinventivnost i monotonija kakva ih je znala pratiti. Ukratko, koketira s premiumom, pogotovo Lexusom NX. Osnovne linije interijera su vodoravne, čime se dobiva jači dojam širine, središnja konzola je visoko podignuta, s kratkom ručicom mjenjača i povrh toga "lebdećim" zaslonom. Zaslon je osjetljiv na dodir, a njime se može upravljati i preko dodirne pločice postavljene na središnjem grebenu koja na dodir prstom radi brzo, precizno, čak bolje od bilo kojeg automobila u kojemu smo se s ovim „gadgetom“ dosad susreli. Pomična stražnja klupa omogućuje povećanje prtljažnika. Tu je pored one za komfor i sva sila sigurnosnih sustava koji ativno pomažu vozaču u prometu.

Odlična potrošnja

U Eclipseu debitira nova generacija turbobenzinskih motora s direktnim ubrizgavanjem, s radnim volumenom 1,5 litara i sa 163 KS te novi mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, posebno razvijen za ovaj model. U slučaju prednjega pogona to je jedina opcija. Kod pogona na sve kotače premijeru ima novorazvijeni CVT mjenjač sa sedam virtualnih stupnjeva prijenosa koji nas je oduševio svojom brzinom i sjajno programiranim radom. Tih je, brz i kod njega nema onog karakterističnog „razvlačenja“ praćenog bukom kao na skuteru. Sjajno povlači već iz niskog okretaja. Okretni moment od 250 Nm razvija u širokom polju od 1800 pa sve do 4500 okretaja. Model s ručnim mjenjačem povući će do brzine od 205 km/h uz ubrzanje do “stotke” za 10,3 sekunde, dok je kod automatika krajnja brzina okruglo 200 km/h, ali je ubrzanje bolje, 9,3 s. Prosječna potrošnja je kod modela s ručnim mjenjačem 6,6 litara, dok kod automatika koji usput ima i pogon na sve kotače ona iznosi samo deciliter više, 6,7 l. Sjajno!

Osim toga, novorazvijeni motor trenutno odgovara na vozačevu zapovijed. Ovo omogućuje sustav direktnog ubrizgavanja, ispušna grana integrirana u glavu cilindra, ispusni ventili punjeni natrijem, MIVEC (Mitsubishijev inovativni sustav kontrole ventila) i ostale inovacije. Na svoje će doći i ljubitelji dizela 2,2-litrenim motorom sa 150 KS koji dolazi u drugoj polovini godine. Hibridna verzija nije u planu, tu ulogu do daljnjega odlično obavlja veći Outlander PHEV.

Dinamika

Benzinac se odlično vozi, držanje ceste je iznenađujuće dobro, a stabilnost u zavojima gotovo da prkosi zakonima fizike. Očito je kako njegovo podvozje može ponijeti i bitno jaču i moćniju konjicu.

Eclipse nije sportski auto, riječ je ponajprije o izrazito dinamičnome vozilu koje reagira i na najmanji mogući podražaj i koje će zadovoljiti sve vozačeve afinitete, kako one prema komforu i luksuzu, tako i one prema dinamičnoj vožnji i uživanju u krstarenju cestom. Sve je u ovom Mitsubishiju iznimno sofisticirano i kvalitetno izrađeno, uz drukčiji, dizajnerski modernistički pristup. Time mogu računati i na kupce kojima nije samo do tradicionalnog i konzervativnoga, a sve po cijeni koja je i više nego konkurentna.

Mato PAVLIČEVIĆ
S-AWC uz automatik

Super-All Wheel Control, integrirani sustav kontrole dinamike vozila, detektira uvjete na cesti i prilagođava kočenje i stražnje diferencijale kako bi optimizirao vožnju i učinio je sigurnijom i ugodnijom bez obzira na uvjete na cesti. Tri su mogućnosti podešavanja, auto, snijeg i šljunak.

Prilagodljiva stražnja klupa

Udobna stražnja sjedala, koja se mogu pomaknuti 200 milimetara za vodeći prostor za noge u klasi, imaju čak devet pozicija nagiba naslona. Čak i tada ima dovoljno mjesta u prtljažniku, a djeljiva sjedala mogu se samostalno dodatno spustiti.