Objavljeno 22. ožujka, 2018.
Gotovo trećina (32 %) potrošača koje je PwC uključio u svoje globalno istraživanje planira kupiti uređaj s integriranom tehnologijom umjetne inteligencije, uključujući robote i automatizirane asistente, a trgovci u maloprodaji pomno prate razvoj glasovne kupnje u kućanstvu.
Taj je zaključak objavljen u sklopu PwC-ovog istraživanja Uvidi u navike potrošača diljem svijeta (PwC’s Global Consumer Insights), u kojem su ocijenjene kupovne navike, ponašanje i očekivanja više od 22.000 potrošača u 27 zemalja.
Glasovna kupnja
Studija je pokazala da 10 % ispitanika već posjeduje uređaje s umjetnom inteligencijom (UI) kao što su roboti i automatizirani osobni asistenti, primjerice, Amazon Echo ili Google Home, a 32 % izjavilo je kako planira kupiti takav uređaj. Međutim, trebat će još neko vrijeme prije nego što potrošači i trgovci prilagode svoje navike i ponude kako bi mogli potpuno iskoristiti novi kanal glasovne kupnje.
Za takve uređaje najviše zanimanja pokazuju potrošači gospodarstava u nastajanju, uključujući Kini i Vijetnam, Indoneziju i Tajland. Potražnja u razvijenim zemljama načelno je slabija. Vjerojatnost da će ispitani potrošači u Brazilu i Kini planirati kupnju uređaja s umjetnom inteligencijom dva je puta veća (59 % u slučaju brazilskih i 52 % kod kineskih potrošača) nego što je to slučaj s potrošačima u Americi (25 %), Ujedinjenoj Kraljevini (24 %) ili Francuskoj (25 %). Ispitanici u Italiji i Poljskoj također su pokazali veliko zanimanje, oko 40 % ispitanika planira kupnju uređaja s UI.
Segment stanovništva koji je na svim tržištima najspremniji usvojiti uređaje s integriranom tehnologijom UI čine muškarci u dobi između 18 i 34 godine koji su otvoreni za suradničku potrošnju, manje skloni poduzimanju mjera za smanjenje rizika u području internetske sigurnosti i prijevara, a ujedno i manje cjenovno osviješteni.
Usluge kupcima
John Maxwell, globalni PwC-ov voditelj usluga na potrošačkim tržištima, ističe: “Umjetna se inteligencija velikom brzinom širi na potrošački i maloprodajni sektor. Potrošači mijenjaju svoje kupovne navike. Čim nešto požele, mogu to i naručiti, a ne više razmišljati o tome do svog sljedećeg odlaska u kupnju. Umjetna inteligencija mogla bi u roku od dvije-tri godine revolucionarizirati način na koji društva profiliraju, segmentiraju i pružaju usluge kupcima.”M.R.